Lid sinds

12 jaar 8 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

He... pssst Katniss stelt zich voor

Goedemorgen medeschrijvers en -schrijfsters, al enige tijd volg ik passief deze website met bijbehorende fora. Nu heb ik mijn moed bij elkaar geraapt en kom 'uit de kast'. Ik ben schrijver! Diep in mijn hart wist ik het al. Vanaf het eerste boekje dat ik schreef toen ik elf jaar was. Een schriftje volgeschreven met de avonturen van twee vriendinnen. Die wel erg veel weg hadden van mijzelf en mijn eigen vriendinnetje. Vol taalfouten, slechte zinnen en scheve samentrekking. Maar wel met een heus plot. Een thriller nogwel. Het schrijven maakte plaats voor lezen, lezen, lezen. Thrillers, romans, fantasy. En ik ging studeren. Eerst een stevige, gedegen universitaire opleiding. Maar de noodzaak om te schrijven werd steeds dringender, dwingender. Een deeltijdopleiding journalistiek volgde. Ik freelancte, zette een eigen vakblad op en schreef vooral journalistieke producties. Interviews, reportages, achtergrondverhalen, nieuwsverhalen. Inmiddels werk ik bij een grote uitgeverij voor vakinformatie (non-fictie). Onder andere als redacteur. Ik denk na over nieuwe concepten, begeleid auteurs en redigeer. Ik doe veel aan communicatie, werk nauw samen met de marketingcollega's. Leuk werk, absoluut. En ik leer ontzettend veel. Van idee naar boek/website/magazine, het hele proces. Tenminste, zoals dat bij ons gedaan wordt, over andere uitgeverijen kan ik natuurlijk niet spreken. Maar... Het schrijven blijft trekken. En daarom kom ik vandaag uit de kast. Als schrijver! Hier ben ik! Ik schrijf! Net als jullie. Ik droom, ik plot, ik maak kennis met nieuwe mensen. Rare mensen, gekke mensen, enge mensen. Allemaal in mijn hoofd. Die mensen, die beginnen steeds harder te roepen. Bestaansrecht! En daarom ben ik dan, 20 jaar na mijn eerste volgeschreven schriftje, opnieuw aan het fictieschrijven. Ik hoop dat we elkaar kunnen helpen. Kritisch, want mijn familie vindt natuurlijk al mijn letters op papier fantastisch. Zelfs het boodschappenbriefje zou in aanmerking komen voor toch minimaal de AKO Literatuur Prijs :-). Tot schrijfs! Katniss

Lid sinds

14 jaar 7 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
  • Pluslid
  • Moderator
Welkom op Schrijven Online, katniss! Wil je even je naam in je startbericht plaatsen? Dan ben je voor iedereen terug te vinden.

Lid sinds

12 jaar 8 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Welke kant ik op wil Ceridwen, eigenlijk gaat het nu nog alle kanten op. Heb ik concrete verhalen (in diverse stadia) in mijn hoofd zitten voor Young Adults (dus jeugdliteratuur), chicklit en een spannend verhaal. Het woord 'thriller' durf ik nog niet in de mond te nemen. Eigenlijk moet ik mijn eigen stijl nog een beetje vinden. Ben nu concreet aan het werk met een fantasyverhaal voor jongvolwassenen. Zeg maar vanaf de leeftijd van zo'n dertien/veertien jaar. Dank allen voor het warme welkom :-). Groet!

Lid sinds

12 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Hey Katniss! Is die naam niet van The Hunger Games?! ;) Leuk om je hier te zien. Ik las je verhaal en dacht: hé dat klinkt erg bekend. Ik ben ook als z'n 20 jaar schrijver in de kast geweest en na een 'gedegen' studie en een (bijna) promotie klaar om te gaan schrijven (en het liefst ook publiceren!!) Ik schrijf al lang naast mijn werk, maar afgelopen jaar ben ik eindelijk begonnen grotere manuscripten uit te werken. En... toevallig, toevallig, ook Young Adult/Sci fi :) Welkom!

Lid sinds

13 jaar 7 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Stemmen in haar hoofd laten haar maar niet met rust zij heeft ze een verhaal beloofd en zo haar geweten gesust maar ze laten het er niet bij zitten hongerig naar meer samen zullen ze klitten en gaan dan als gekken tekeer Welkom!!

Lid sinds

12 jaar 8 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Stemmen in haar hoofd laten haar maar niet met rust zij heeft ze een verhaal beloofd en zo haar geweten gesust maar ze laten het er niet bij zitten hongerig naar meer samen zullen ze klitten en gaan dan als gekken tekeer Welkom!!
wow! Een heus gedicht :) super.

Lid sinds

12 jaar 8 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Hey Katniss! Is die naam niet van The Hunger Games?! ;) Leuk om je hier te zien. Ik las je verhaal en dacht: hé dat klinkt erg bekend. Ik ben ook als z'n 20 jaar schrijver in de kast geweest en na een 'gedegen' studie en een (bijna) promotie klaar om te gaan schrijven (en het liefst ook publiceren!!) Ik schrijf al lang naast mijn werk, maar afgelopen jaar ben ik eindelijk begonnen grotere manuscripten uit te werken. En... toevallig, toevallig, ook Young Adult/Sci fi :) Welkom!
He Thule82. Idd, de naam is van de Hunger Games. Fan tas tische serie. Bij deze raad ik de drie boeken van Suzanne Collins iedereen aan! Maar wel de originele Engelstalige versie, de vertaling heb ik zelf niet gelezen. O'ja, de verfilming van deel 1 wordt maart 2012 verwacht, las ik vorige week. Maar of het wat wordt, zo'n boekverfilming... Grappig van de parallellen (rot woord, ik schrijf het altijd vaut) trouwens. Ben benieuwd hoe jij het ervaart, die steeds luider wordende ambitie om een heuse schrijver te zijn! ;-) Vr. Gr.

Lid sinds

12 jaar 8 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Voor wie eens een kijkje wil nemen. Ik heb mijn eerste 'boodschappenlijstje' gepost op proeflezen: [YA Fantasy] Oude bekenden Ik ben benieuwd naar jullie ongezouten mening (euh... en ook wel een beetje zenuwachtig!). Vr. Gr.

Lid sinds

17 jaar 7 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Katniss, welkom. Leuke naam heb je gekozen. Ik heb wél de vertaling 'De Hongerspelen' van Katniss gelezen, terwijl ik normaal gesproken altijd voor de originele Engelstalige boeken ga (zoals de 'potters'). De vertaling is absoluut niet slecht, erg verslavend zelfs. (n.b. Ik geloof wel in die boekverfilming, trouwens).

Lid sinds

12 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Grappig van de parallellen (rot woord, ik schrijf het altijd vaut) trouwens. Ben benieuwd hoe jij het ervaart, die steeds luider wordende ambitie om een heuse schrijver te zijn! ;-) Vr. Gr.
Na mijn studie had ik twee keuzes: promoveren of proberen een boek te schrijven en gepubliceerd te krijgen. Ik heb toen voor het eerste gekozen. Maar nu, vijf jaar later, weet ik dat ik toch echt dat boek wil gaan schrijven. Het is voor mij een 'lifeline.' En ja, die steeds luider wordende ambitie om schrijver te worden' maakt behoorlijk impact, maar het voelt vooral ook erg vrij en goed om ervoor te durven kiezen. (Al heb ik iig de luxe van een man met vast inkomen, mocht het allemaal ernstig fout gaan... :crybaby: Maar daar gaan we niet vanuit! :D ) Ik ga snel je stukje lezen :)