Hallo allemaal (Ferry)

Hallo allemaal, Hierbij wil ik me graag even voorstellen. Ik ben Ferry van der Schans. Via Google ben ik gaan zoeken naar ondersteuning voor het uitgeven van mijn manuscript en ben op deze site gestuit. Na een paar weken de fora te hebben doorgeakkerd heb ik besloten me te registreren, in de hoop dat ik van jullie kan leren en wellicht dat ik jullie kan helpen. Ik ben de afgelopen 3 1/2 jaar bezig geweest met een manuscript en nu probeer ik het te laten uitgeven. Maar dat valt niet echt mee. Ik ben erachter dat de eisen van een manuscript erg hoog liggen en dat er weinig ondersteuning kan worden verwacht van de uitgevers om je manuscript beter te maken, tenzij je daar zelf voor wil investeren. Nu ik de financiele middel niet heb om dat te doen, probeer ik nu via deze site en de tips die hier te vinden zijn, het manuscript te verbeteren waardoor het hopelijk wel wordt geaccepteerd. Natuurlijk blijft het daar niet bij. Ik heb me tevens geregistreerd om anderen waar ik kan, te helpen. Vragen staat vrij al kan ik niet beloven dat ik de juiste antwoorden heb... Ik ben zelf een amateur die als hobby probeer te schrijven... ;) Nu, dat is een beetje waarom ik hier geregistreerd heb. Ik hoop hier veel te leren. :) Groeten, Ferry

Welkom! Wow, 3,5 jaar is lang, zeg! Ik wil je wel waarschuwen: kijk uit dat uitgeven geen obsessie wordt. Je manuscript wordt niet beter als je alle tips van proeflezers klakkeloos overneemt of je laat demotiveren door de negatieve toon die hier soms hangt. Als je talent hebt en de juiste informatie tussen de onzin weet te filteren, kom je er wel. Waar een wil is, is een weg.
21 juni 2011 - 21:09

Lid sinds

13 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Welkom tussen je lotgenoten! Ik hoop dat je hier vindt wat je zoekt :) Groetjes, Alexx @Spirit Leuk stukje bij je bio
21 juni 2011 - 21:13

Lid sinds

12 jaar 10 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Het is zeker wel mijn 1ste echte manuscript. Ik heb er iets 2 jaar over gedaan om het in ruwe versie te schrijven. Daarna nog een jaar een volledige herschrijving gedaan. Toen aan een paar mensen laten lezen en aanpassingen gedaan. Tussendoor schrijf ik korte verhalen aan de hand van een online game, Travian. De verhalen moeten een beeldende toevoeging zijn op de statistische veldslagen binnen die game. Ik kan er daar wel een paar van posten, al weet ik niet precies waar op dit forum. Ze zijn niet lang en ik ga ze verder ook niet proberen uit te geven. De mensen waarmee ik dat spel speel zijn vaak erg enthousiast over de verhalen. Ik heb me vooral verder op dat ene manuscript gestort. Dat geeft soms wat tunnelvisie. Binnenkort zal ik eens aan een kort verhaal beginnen. Er borrelen al wat ideeen sinds ik hier vertoef. Dus inspiratie hebben jullie mij al gegeven!
21 juni 2011 - 21:43

Lid sinds

13 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Drie en een half jaar is zeker niet overdreven lang :) Ik werk aan een manuscript waarmee ik in de zomer van 2009 begon. Af en toe laten rusten is ook wel eens goed. Maar... Welkom!
22 juni 2011 - 10:56

Lid sinds

14 jaar 9 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
  • Pluslid
  • Moderator
Ferry, welkom! Spannende tijden met je beslissingen omtrent je manuscript! Wil je overigens je topictitel even aanpassen (via Bewerken), en je naam vermelden? Bij Hallo allemaal kunnen we nooit Ferry terugvinden, als we dat zouden willen.
23 juni 2011 - 13:11

Lid sinds

12 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ik zou zeggen: stuur je manuscript eens naar me op. Ik ben wel benieuwd om het door te lezen. Misschien niet alles, maar ik vind het altijd wel interessant om manuscripten door te lezen. Misschien dat ik je wat tips kan geven, en dat ik er zelf iets van kan leren. Maar goed, je kent me niet, en ik zou kunnen begrijpen dat je je manuscript niet aan zomaar iemand wilt opsturen. grtz
24 juni 2011 - 10:58

Lid sinds

13 jaar 9 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Wat is nu een jaar tijd als ongrijpbaar fenomeen je manuscript klaar dat lukt niet iedereen schrijven is een battlefield laat je niet uit het veld slaan degene die er voortijdig mee ophield zal nooit vooruit gaan Welkom!
24 juni 2011 - 14:15

Lid sinds

12 jaar 10 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Bedankt voor deze dichterlijke aanmoediging! Ik heb net weer een niet te voorkomen tegenslag gehad. Nouja, het is ook een aanmoediging, maar tegelijkertijd een mooi voorbeeld dat ik het allemaal onderschat heb. Nogmaals, super bedankt Bavarios, voor het lezen van de eerste paar pagina's en je mening daarover. Zit ik gelijk weer met veel werk! En dat vind ik wel leuk. Het manuscript heeft al te lang 'stil gestaan'. En jouw mening geeft precies weer waarom het niet lukt bij een uitgever.
24 juni 2011 - 15:38

Lid sinds

12 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Bedankt voor deze dichterlijke aanmoediging! Ik heb net weer een niet te voorkomen tegenslag gehad. Nouja, het is ook een aanmoediging, maar tegelijkertijd een mooi voorbeeld dat ik het allemaal onderschat heb. Nogmaals, super bedankt Bavarios, voor het lezen van de eerste paar pagina's en je mening daarover. Zit ik gelijk weer met veel werk! En dat vind ik wel leuk. Het manuscript heeft al te lang 'stil gestaan'. En jouw mening geeft precies weer waarom het niet lukt bij een uitgever.
Ik ken het gevoel. Zoals het hierboven staat: schrijven is een battlefield. Het is een mijnenveld, een loopgraaf. Als je echt goed bent, doorzettingsvermogen hebt, en geluk hebt, haal je de overkant. En anders word je aan flarden geschoten. Schrijven is als sterven. Je gaat telkens een klein beetje dood als je kritiek krijgt. Het is kei-en keihard, en iedereen heeft ermee te maken. Schrijven is echter ook als leven. Je bloeit telkens een beetje op als je jezelf verbetert. Ik schat het op een jaar of vijf oefenen, misschien nog wel veel meer, voordat je je top kunt bereiken (voor elke schrijver bedoel ik dat).
24 juni 2011 - 18:48