Lid sinds

13 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker

Groentje

Hallo, ik ben Merely, woon in België en volg al een maand alle info op jullie site. Ik werk als kleuteronderwijzeres en heb al een paar verhaaltjes geschreven die als prentenboek kunnen dienen. Een 2 tal jaar geleden heb ik een voorstel van manuscript ingestuurd naar verschillende uitgevers, met een negatieve reactie. Ik heb alles dan maar wat laten rusten en heb telkens nog ideeën opgeschreven. Ondertussen heb ik nog een cursus gevolgd Prentenboeken schrijven en heb mijn verhaaltjes wat herwerkt. Ik heb een 6 tal verhaaltjes en heb ook de versjes die ik meestal gebruik in een overzicht gezet. Begin mei heb ik een 3 tal verhaaltjes naar 1 uitgever gestuurd (Clavis). Ik heb gekeken welke boeken ze uitgeven en hoop dat ze in hun fonds zullen passen. Ik vraag mij af wat ik nog kan doen? Hoe lang kan het duren voor ik een antwoord krijg? Moet ik wachten tot ik antwoord krijg van Clavis of kan ik andere verhaaltjes + mijn gedichtenbundel naar een andere uitgever sturen. Ik zou heel graag een verhaaltje willen uitgeven, zou zelfs ook graag een verhaaltje willen schrijven voor in een tijdschrift eventueel, maar weet niet goed hoe hieraan te beginnen. Kan er mij iemand tips geven wat ik nog verder kan doen? Alvast bedankt. Merely

Lid sinds

18 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Je kunt altijd naar de bib gaan en boeken en tijdschriften zoeken die passen bij het boek dat jij schreef. Een aantal van die uitgevers kun je dan gerust aanschrijven terwijl je wacht. Die wachttijden zijn altijd erg lang, en zolang je maar goed bijhoudt wat je waar naartoe stuurt gaat dat best. Indien je dan ergens 'beet' hebt, kun je de anderen netjes afbericht geven.

Lid sinds

13 jaar 8 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Begin mei heb ik een 3 tal verhaaltjes naar 1 uitgever gestuurd (Clavis).
Zoek op het forum naar Clavis en er gaat een wereld voor je open. Ik hoop dat ze de boel weer op de rails hebben maar die perikelen kunnen dus wel enige vertraging bij de ms beoordelingen hebben veroorzaakt. Maar er zijn natuurlijk nog andere uitgevers in je genre. Schrijf die gewoon (ook) aan. Of misschien kun je een illustrator zoeken zodat het verhaal "compleet" is als je het aanlevert (ik lees uit je tekst dat je zelf geen prenten hebt getekend).

Lid sinds

18 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Schli, dat is leuk advies, van die illustrator, maar niet echt praktisch. De meeste uitgevers matchen liever zelf.

Lid sinds

13 jaar 8 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Dat ligt natuurlijk aan de uitgever. En als je in de prentenboeken zit, kun je nog adviezen uit de illustrator-wereld vragen.

Lid sinds

13 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Bedank alvast voor de reacties. Ik schrijf inderdaad enkel de verhaaltjes. Ik zou de tekeningen wel kunnen uittekenen maar ik ben natuurlijk niet zo professioneel. Daarom spits ik mij vooral toe op het schrijven van verhaaltjes. Wat bedoel je met adviezen vragen aan de illustrator-wereld? Hoe kun je die contacteren? Voor mij is het vooral een droom die ik wil realiseren om een prentenboek te kunnen uitgeven. Ik hoop alvast dat het me ooit lukt.

Lid sinds

13 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Of je kunt goed schrijven Of je kunt goed tekenen. Beide goed kunnen is een gave, denk ik. Om de beelden die zich in jouw hoofd afspelen goed op papier te kunnen zetten, heb je denk ik een goede illustrator nodig. Kijk eens bij karikaturisten (via Google) benader ze, en leg je verhaal neer. Misschien word je er wel door verrast. :p

Lid sinds

13 jaar 9 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Samen met de koters tekent ze echte koppoters een rondje met wat strepen vele punten geslepen in haar vrije tijd schrijft ze met vlijt maar naast haar verhaal blijkt het poppetje karikaturaal Welkom!

Lid sinds

13 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Wat de manuscripten betreft: Ik heb 3 verhaaltjes naar Clavis verstuurd + 2 verhaaltjes en 1 bundel met versjes naar de Eenhoorn. Let wel! De verhaaltjes die ik naar de Eenhoorn heb gestuurd zijn andere verhaaltjes dan die die ik naar Clavis heb gestuurd. Als er een uitgever reageert moet ik hen dan doorgeven dat ik ook verhaaltjes naar een andere uitgever heb gestuurd? Ondertussen probeer ik nog verder verhaaltjes te schrijven. groetjes Merely

Lid sinds

18 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Als je een ja hebt van een uitgever, dan is het wel zo netjes om aan de anderen te melden dat ze geen tijd meer in het beoordelen hoeven te steken omdat je verhaal al onderdak is. En verschillende verhalen bij verschillende uitgevers, ja, dat is ook wel iets dat je kunt bespreken zodra je een ja binnen hebt en je de ja bij een andere aan ziet te komen. De wachttijden zijn altijd erg lang! Goed bijhouden dus.

Lid sinds

13 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Geduld hebben was altijd al een schone zaak. Met de turbulente opkomst van e-boeken wordt het geduld nog verder op de proef gestelt. Heb je een uitgever, dan koesteren die man! Laat de rest wel weten dan je al voorzien bent. Dat is wel zo netjes. Bobcat.