Lid sinds

13 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker

Groentje

Hallo, ik ben Merely, woon in België en volg al een maand alle info op jullie site. Ik werk als kleuteronderwijzeres en heb al een paar verhaaltjes geschreven die als prentenboek kunnen dienen. Een 2 tal jaar geleden heb ik een voorstel van manuscript ingestuurd naar verschillende uitgevers, met een negatieve reactie. Ik heb alles dan maar wat laten rusten en heb telkens nog ideeën opgeschreven. Ondertussen heb ik nog een cursus gevolgd Prentenboeken schrijven en heb mijn verhaaltjes wat herwerkt. Ik heb een 6 tal verhaaltjes en heb ook de versjes die ik meestal gebruik in een overzicht gezet. Begin mei heb ik een 3 tal verhaaltjes naar 1 uitgever gestuurd (Clavis). Ik heb gekeken welke boeken ze uitgeven en hoop dat ze in hun fonds zullen passen. Ik vraag mij af wat ik nog kan doen? Hoe lang kan het duren voor ik een antwoord krijg? Moet ik wachten tot ik antwoord krijg van Clavis of kan ik andere verhaaltjes + mijn gedichtenbundel naar een andere uitgever sturen. Ik zou heel graag een verhaaltje willen uitgeven, zou zelfs ook graag een verhaaltje willen schrijven voor in een tijdschrift eventueel, maar weet niet goed hoe hieraan te beginnen. Kan er mij iemand tips geven wat ik nog verder kan doen? Alvast bedankt. Merely

Lid sinds

18 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Je kunt altijd naar de bib gaan en boeken en tijdschriften zoeken die passen bij het boek dat jij schreef. Een aantal van die uitgevers kun je dan gerust aanschrijven terwijl je wacht. Die wachttijden zijn altijd erg lang, en zolang je maar goed bijhoudt wat je waar naartoe stuurt gaat dat best. Indien je dan ergens 'beet' hebt, kun je de anderen netjes afbericht geven.

Lid sinds

13 jaar 8 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Begin mei heb ik een 3 tal verhaaltjes naar 1 uitgever gestuurd (Clavis).