Lid sinds

12 jaar 10 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

Even voorstellen

Dag, Al enige tijd volg ik deze site. Als schrijfster van boeken zoek je mede-schrijvers die je verder kunnen helpen en die jij wellicht ook kunt voorzien van tips en trucs. Mijn naam is Majar en ja, ik schrijf boeken. Ik heb altijd wel korte verhaaltjes geschreven, maar ben in 2007 echt begonnen met schrijven. Mijn hoofd loopt altijd om van verhaallijnen en op een moment bedacht ik dat ik serieus werk moest maken van al die fantasie. Met het schrijven van het eerste boek werd mij direct duidelijk dat het niet bij een boek zou blijven. Al schrijvende besloot ik dat het een serie moest worden. Inmiddels ben ik met het zesde boek bezig. Om mij heen wordt gevraagd of ik het ook wil uitgeven. Het heeft even geduurd voordat ik daar zelf uit was, maar het antwoord is: JA. Maar nu doet zich het volgende voor: het eerste deel is inmiddels door een aantal mensen gelezen en ook goed bevonden (wat niet wil zeggen dat het interessant genoeg is voor een uitgever). Ik heb het, mede dankzij hun aanwijzingen en verbeterpunten meerdere malen herschreven. Het eerste deel is 442 pagina's lang en inmiddels zie ik allang niet meer welke fouten ik maak. Ik ben ook wel een beetje klaar met dat deel. Toch weet ik, grammatica en vorm is niet mijn sterkste punt (ik ben verhalenverteller, geen neerlandicus) en dat hierop slecht "scoren" een nee van een uitgever betekent. Dus wat te doen? Toch maar aan de hand van de manuscript beoordeling (over 10 pagina's) die ik heb laten uitvoeren (zeer positief en o zo veel verbeterpunten) weer die 442 pagina's door akkeren om de fouten eruit te halen of toch maar het hele manuscript te laten doornemen door iemand die er taaltechnisch verstand van heeft? Of, de derde optie, gewoon opsturen naar een aantal uitgevers? Jullie mening daarover kan me daarmee helpen. Majar

Lid sinds

13 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker
Hoi Majar, welkom op de site! En succes met je boekenserie. Wauw, zes delen, das al aardig wat! Misschien dat je het eerste deel gewoon nog een keer goed door moet lezen (je komt altijd wel fouten tegen, zo niet dan is het misschien goed om het even te laten liggen en er later weer naar te kijken) en dan misschien toch besluiten het naar een uitgever te sturen? Als ze er iets in zien kunnen ze je vragen het na verbetering nog eens op te sturen. Misschien dat het je in ieder geval een beetje verder helpt.

Lid sinds

13 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker
Welcome! (A) Ik zou als ik jou was dat eerste verhaal laten lezen aan iemand die er verstand van heeft. Dit scheelt je een hoop geld en er wordt alleen gelet op wat jij belangrijk vind - de taal. Je zou bijvoorbeeld op een school kunnen vragen of de leraar nederlands het voor je kan nakijken, eventueel tegen betaling ;).

Lid sinds

12 jaar 10 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Dank voor alle reacties. Ik krijg verschillende adviezen en dat maakt het natuurlijk ook lastig. Het duurt niet lang meer of ik hak de knoop gewoon door en maak een keuze. Misschien niet de beste keuze, maar verder uitstellen heeft niet zoveel zin. Ondertussen doe ik natuurlijk wel mijn best om alle fouten eruit te halen. Ik heb het eerste deel minstens vijf x doorgelezen en vaker nog verbeterd. Ook al eens bijna een jaar laten liggen. Nog steeds zie ik verbeterpunten, maar het houdt een keer op nietwaar. Ik kan op deze site in ieder geval heel veel informatie vinden en ook de reacties op die anderen die vragen stellen helpen de beginnende schrijver verder.

Lid sinds

13 jaar 9 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Een heel boek klaar ze kan het niet meer zien het weegt haar te zwaar vol grammatica bovendien toch schreef ze stug door bladzij na bladzij corrigeren op een zijspoor helaas hoort het erbij Welkom!