Even voorstellen
Dag,
Al enige tijd volg ik deze site. Als schrijfster van boeken zoek je mede-schrijvers die je verder kunnen helpen en die jij wellicht ook kunt voorzien van tips en trucs.
Mijn naam is Majar en ja, ik schrijf boeken. Ik heb altijd wel korte verhaaltjes geschreven, maar ben in 2007 echt begonnen met schrijven. Mijn hoofd loopt altijd om van verhaallijnen en op een moment bedacht ik dat ik serieus werk moest maken van al die fantasie. Met het schrijven van het eerste boek werd mij direct duidelijk dat het niet bij een boek zou blijven. Al schrijvende besloot ik dat het een serie moest worden. Inmiddels ben ik met het zesde boek bezig. Om mij heen wordt gevraagd of ik het ook wil uitgeven. Het heeft even geduurd voordat ik daar zelf uit was, maar het antwoord is: JA. Maar nu doet zich het volgende voor: het eerste deel is inmiddels door een aantal mensen gelezen en ook goed bevonden (wat niet wil zeggen dat het interessant genoeg is voor een uitgever). Ik heb het, mede dankzij hun aanwijzingen en verbeterpunten meerdere malen herschreven. Het eerste deel is 442 pagina's lang en inmiddels zie ik allang niet meer welke fouten ik maak. Ik ben ook wel een beetje klaar met dat deel. Toch weet ik, grammatica en vorm is niet mijn sterkste punt (ik ben verhalenverteller, geen neerlandicus) en dat hierop slecht "scoren" een nee van een uitgever betekent. Dus wat te doen? Toch maar aan de hand van de manuscript beoordeling (over 10 pagina's) die ik heb laten uitvoeren (zeer positief en o zo veel verbeterpunten) weer die 442 pagina's door akkeren om de fouten eruit te halen of toch maar het hele manuscript te laten doornemen door iemand die er taaltechnisch verstand van heeft? Of, de derde optie, gewoon opsturen naar een aantal uitgevers? Jullie mening daarover kan me daarmee helpen.
Majar
Welkom! ^^
Hoi Majar, welkom op de
Welcome! (A) Ik zou als ik
Van harte welkom!
Dank voor alle reacties. Ik
Een heel boek klaar ze kan