Lid sinds

12 jaar 10 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

Manon komt zich even voorstellen :)

Hallo allemaal, Ik ben Manon en ben 28 jaar. Ik ben nieuw hier en een onervaren schrijfster. Afgezien van een paar voorleesverhaaltjes voor kinderen en mijn opstellen op school vroeger heb ik nog niets geschreven. Al heel lang speel ik met het idee en de wens een boek te gaan schrijven. En nu heb ik de volgende stap gemaakt, het "plannen" van het boek. Wat ik van plan ben voor mijn boek (ik weet heel niet of dit verstandig is en hoe dit het beste te doen, dat wil ik nog verder uitzoeken. Tips zijn uiteraard graag welkom :D) is een boek geschreven over mijn eigen rotte verleden, maar dan alsof het fictie is. Ook weet ik nog niet of ik mijn eigen naam als auteur wil gebruiken, aangezien het bepaalde mensen zal raken (goed of slecht) als het boek uiteindelijk gepubliceerd zou worden. Wat is jullie ervaring hiermee? Kan ik zo'n boek schrijven en kan dat onder een andere (fictieve) naam? Alle tips zijn welkom! :)

Lid sinds

17 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Als je het aankan, kan je dat boek op zich prima schrijven, al dan niet onder een pseudoniem ;) Maar is dat raken op de slechte manier, dat ze jou iets aan willen doen/niks meer van je willen weten? Ligt eraan. Ook in mijn verleden is wat gebeurd, maar dat ga ik niet in een boek zetten, omdat ik daar iemand mee kan kwetsen.

Lid sinds

12 jaar 10 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Hee Manon, Ik ben ook een nieuweling hier. Nog grasgroen achter de oren, dus wie ben ik om je welkom te heten. Maar toch een welkom van het andere groentje!! In de bibliotheek hier in het dorp is een speciale tafel gereserveerd voor de waargebeurde levensverhalen. Al deze boeken zijn gebaseerd op een negatieve levenservaring. Er zijn je dus al meerdere mensen voorgegaan. Misschien is het een idee om eens in de bieb in jouw woonplaats eens rond te snuffelen en te kijken hoe deze mensen het gedaan hebben. Een boek schrijven over je "rotte verleden" kan frustrerend zijn. Je rakelt immers al die dingen weer op die liever wilt vergeten. Maar van de ander kant is niets zo verhelderend voor je geest als je je ellende op papier zet ( Of je PC natuurlijk ). Het lucht op, en je kunt het misschien daarna wel beter van je af zetten. Ik ben geen psycholoog maar ik spreek uit eigen ervaring. Een aantal negatieve gebeurtenissen in mijn leven heb ik zo feitelijk van me af geschreven! Het deed me wonderbaarlijk goed!! Een pseudoniem lijkt me wenselijk. Je kunt met een eventuele publicatie van je boek een beerput opentrekken en mensen tegen elkaar uitspelen, lijkt me. Zet de voors en tegens eens op een rijtje. Dat maakt het wellicht makkelijker! Succes!! Guido.

Lid sinds

14 jaar 8 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
  • Pluslid
  • Moderator
Hoi, Manon, welkom! Wil je aan je topictitel je naam toevoegen? Dan ben je gemakkelijk(er) terug te vinden, zowel voor jezelf als voor anderen. Je kunt dat doen door op Bewerken te klikken, en vervolgens de titel aan te passen.

Lid sinds

15 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Van harte welkom Manon, Ik hoop dat je veel tips en inspiratie zult opdoen. Feedback wat geweldig is om een stapje verder te komen, aldus dit groentje. Zo kunnen we elkaar een stapje verder helpen. Ik begon aanvankelijk met uitsluitend wat columns maar door leden van SOL werd ik enthousiast gemaakt om een boek te schrijven. Dus lees, schrijf en geniet ervan. Hartelijke groetjes, Bloem

Lid sinds

12 jaar 10 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Thanks allemaal. Ik hen besloten me toch (nog) niet te wagen aan een autobiografie. Ik ben begonnen met schrijven van een verhaal/roman en ik zie wel waar dat schip strand. Ik heb vandaag ruim 1000 woorden neergepend. Ik zal er regelmatig een stukje van laten proeflezen.

Lid sinds

13 jaar 8 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Kampioene van het opstel leest graag kinderen voor plots rinkelde een bel kwam op het juiste spoor ze heeft het zwaar gehad maar na regen schijnt de zon schreef alvast in klad 'Het verrotte leven van Manon' Welkom!