Lid sinds

13 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker

Marondesh stelt voor!

Beste mensen, Mijn naam is Marondesh. Ben een meisje, jongen, alien, van 18 jaar. Schrijven doe ik al lange tijd in het fantasy genre, alleen kom ik nooit verder dan hoofdstuk 1. Ik blijf verbeteren en verbeteren. Nu heb ik sinds een tijdje al een andere aanpak, dus misschien dat dat werkt. Hoop hier veel te leren! Als je nog iets wilt weten vraag maar! ;)

Lid sinds

13 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Welkom Marondesh! Fantasy schrijvers bij de vleet hier, heb ik zo de indruk, dus je zal zeker wel de nodige tips kunnen krijgen :)

Lid sinds

13 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker
Welkom Marondesh! Fantasy schrijvers bij de vleet hier, heb ik zo de indruk, dus je zal zeker wel de nodige tips kunnen krijgen :)
Dank je Dragongirl! Ik hoop het :D.

Lid sinds

13 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker
Nu weet ik nog steeds niet wie jij bent D: Ken ik jou x)? Noouw T_T' Iig Welkom :D
Whahahahaha, Lol ;)..Je kent mij niet :P Dank je :D

Lid sinds

13 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Nu wel :D Veel plezier op SOL! Ik ben benieuwd wat een fantasy fan met zich meebrengt :3

Lid sinds

13 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker
Nu wel :D Veel plezier op SOL! Ik ben benieuwd wat een fantasy fan met zich meebrengt :3
Haha ofcourse :).. nou daar kom je snel genoeg achter ;)..

Lid sinds

13 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker
Ha ik kamp ook met het probleem dat ik mijn verhalen nooit afmaak! Welkom in ieder geval, ik schrijf ook fantasy verhalen, dus we kunnen vast nog wel het een en ander aan en van elkaar leren!

Lid sinds

13 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker
Ha ik kamp ook met het probleem dat ik mijn verhalen nooit afmaak! Welkom in ieder geval, ik schrijf ook fantasy verhalen, dus we kunnen vast nog wel het een en ander aan en van elkaar leren!
Hahaha, maar ik blijf steken in hoofstuk 1. Dat is echt erg :(. Ik hope dat dat kan ;).

Lid sinds

13 jaar 8 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
'Hoofdstuk één er was eens een jonge vrouw ...' ach loop toch heen wat moet ik nou 'Chapter one there was a young woman ...' o ik kan er niets van en nu ook nog een lege pen nou dan blijft het hier bij doei doei bye bye Welkom!

Lid sinds

13 jaar 8 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Dag Marondesh, ik heb je nog geen welkom geheten. Ik loop hier wat achter :nod: Welkom op SOL. Veel lees, leer en schrijfpezier. Ook ik schrijf o.a Fantasy, Marondesh. En... ook ik bleef bij een eerste hoofdstuk steken. Weet je wat ik tegenwoordig doe? Ik schrijf een hoofdstuk, de boel stokt, en...ik laat het los. Laat het liggen. Dan komt er vast weer een hoodstuk opborrelen. Of... ik noem het eerdere verhaal een verhaal op zich. Ik verdiep mij vooralsnog niet meer in het ' eerste hoofdstuk', want dat stagneert mijn denken en voelen. Langzamerhand komen er steeds meer verhalen, wel of niet af. Zijn ze niet af, dan maak ik ze af(kan ze later als kort verhaal in een bundel gebruiken)of laat ze liggen voor wanneer ik mijn Fantasy puzzel ter zijner tijd in elkaar ga zetten/puzzelen. Ik heb een begin. Ik heb een eind. Daartussen een keur aan verhalen die ik als hoofdstukken zou kunnen gebruiken. Kun je mij nog volgen, Marondesh :)? Ik vertel je dit, om je te laten zien dat er ook een andere weg is waarin je je niet blind hoeft te staren op hoofdstuk 1 van je ms. Wees speels. Ontspan. Laat je fantasie komen zoals het komt. Uit je 17 jaar levenservaring kun je eveneens het één en ander transformeren naar Fantasy. Succes! Je schreef over je andere aanpak. Welke? Daar ben ik dan nieuwsgierig naar. Zelf ben ik nog lang niet aan proeflezen toe :D.

Lid sinds

13 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker
Dag Marondesh, ik heb je nog geen welkom geheten. Ik loop hier wat achter :nod: Welkom op SOL. Veel lees, leer en schrijfpezier. Ook ik schrijf o.a Fantasy, Marondesh. En... ook ik bleef bij een eerste hoofdstuk steken. Weet je wat ik tegenwoordig doe? Ik schrijf een hoofdstuk, de boel stokt, en...ik laat het los. Laat het liggen. Dan komt er vast weer een hoodstuk opborrelen. Of... ik noem het eerdere verhaal een verhaal op zich. Ik verdiep mij vooralsnog niet meer in het ' eerste hoofdstuk', want dat stagneert mijn denken en voelen. Langzamerhand komen er steeds meer verhalen, wel of niet af. Zijn ze niet af, dan maak ik ze af(kan ze later als kort verhaal in een bundel gebruiken)of laat ze liggen voor wanneer ik mijn Fantasy puzzel ter zijner tijd in elkaar ga zetten/puzzelen. Ik heb een begin. Ik heb een eind. Daartussen een keur aan verhalen die ik als hoofdstukken zou kunnen gebruiken. Kun je mij nog volgen, Marondesh :)? Ik vertel je dit, om je te laten zien dat er ook een andere weg is waarin je je niet blind hoeft te staren op hoofdstuk 1 van je ms. Wees speels. Ontspan. Laat je fantasie komen zoals het komt. Uit je 17 jaar levenservaring kun je eveneens het één en ander transformeren naar Fantasy. Succes!
Hoi Mathilde1947, Alsnog bedankt voor je welkom :). Die manier die je hier zegt misschien is dat iets wat ik ook wel ga proberen. Nu zeg ik ook altijd maar: Ik ga schrijven. Alleen is het schrijven dan geen schrijven maar hoofdstuk 1 verbeteren. Wat ik gewoon moet doen is: Hoofdstuk 1 schrijven, daarna kijken of ik al wil verbeteren of niet, zo nee: het verhaal even laten liggen (zoals je al zei) en daarna wanneer ik weer inspiratie heb aan hoofdstuk 2 beginnen. Nog beter zou natuurlijk zijn om versie 1 echt als versie 1 te hebben, dus zonder te hebben herschreven. Dus ik ga echt eens even kijken of deze manier de juiste is voor mij. Nogmaals bedankt! :D .. Mijn nieuwe aanpak is echt heel strak plannen wat ik ga doen, wanneer ik het ga doen, hoelang ik het ga doen. Ook sluit ik me dan van internet af of ga ik - wanneer mogelijk - ergens logeren. Wat ik sinds kort ook doe is even lezen voordat ik schrijf, voor de inspiratie. Mijn oude aanpak was schrijven zover ik kom, zonder plannen. Bleek niet de juiste te zijn :o. Proeflezen is iets wat ook niet makkelijk is, in mijn eerste schrijfmaanden - toen ik 16 was en serieus ging schrijven - kon ik het ook niet, maar op een moment ging ik het proberen en ja, het lukte me. Het is ook leuk om te doen, als je maar positief blijft en niemand afkraakt.

Lid sinds

13 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker
Ok :) , maak&volg je eigen pad, Marondesh. Prima!:thumbsup:
Ja dat doe ik ook zeker :). Wow mijn post, dat is de langste die ik ooit in mijn leven geschreven heb :O.

Lid sinds

17 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Welkom Marondesh :) met zo'n berichtenaantal dacht ik dat je je allang had voorgesteld. Succes met het schrijven van hoofdstuk 2 :) wat ik dan doe is gewoon doorschrijven, ook na het herschrijven van hoofdstuk 1, dat werkt dus niet bij jou?

Lid sinds

13 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker
Welkom Marondesh :) met zo'n berichtenaantal dacht ik dat je je allang had voorgesteld. Succes met het schrijven van hoofdstuk 2 :) wat ik dan doe is gewoon doorschrijven, ook na het herschrijven van hoofdstuk 1, dat werkt dus niet bij jou?
Haaa dank je Waus, dit topic is ook van 3 weken terug :P. Nee het is heel lastig door te zetten, maar ik probeer het wel :D