Lid sinds

13 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

Op avontuur

Hallo medeschrijvers- en schrijfsters, Eindelijk heb ik dan toch de stoute schoenen aangetrokken en me aangemeld bij schrijvers on-line. Stap twee is om mij aan jullie voor te stellen, dat is wel zo fatsoenlijk als je zomaar ergens komt binnenwaaien. Schrijven en musiceren, dat heb ik mijn hele leven gedaan. Ik werd pianodocente en schreef 7 boeken en talloze verhalen en gedichten. Eén boek is uitgegeven en eens won ik zelfs een verhalenwedstrijd. Schrijven was ademen...ik kon niet zonder. Maar toen werd ik ziek. Ik kreeg bortskanker. Dat was in 2004. Kanker is erg; dat het nog erger voor mij zou kunnen worden, ontdekte ik later pas. Nadat alle behandelingen achter de rug waren. Mijn verhalen hadden zich teruggetrokken in een verborgen hoekje en mijn muziek zweeg. Wat restte was slechts een zacht gefluister. Zo was het sinds 2004 en zo bleef het. Al deze jaren zwierf ik door een dorre vlakte waar niets wilde groeien of bloeien. Het enige wat ik kon doen was een weblog maken: Howtocatchthelight.blogspot.com , en daar wat van mijn verhalen en gedichten op plaatsen, in de hoop dat ik mijzelf daarmee zou stimuleren om nieuwe verhalen te schrijven. En nèt toen ik vorig jaar, in 2010, weer een beetje mens begon te worden en ik weer ging geloven in nieuwe levensenergie, werd er wederom borstkanker bij mij geconstateerd en begon de mallemolen van voren af aan te draaien. Te klapwieken, zeg maar. Nu is het erop of eronder voor mij. Ik ga niet opnieuw die woestijn in, dat zou ik niet meer verdragen. Ik wil weer schrijven! Hoe? Door met jullie op avontuur te gaan. Langzaam aan en stap voor stap. Emma Bergen uit Gouda. Ik groet jullie heel hartelijk.

Lid sinds

13 jaar 8 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Hallo Emma, Welkom op dit mooie forum. Forum met zoveel mogelijkheden tot groei en bloei. Het is meer dan balen dat je een recidief kreeg in 2010:( Ondanks dat wens ik je een inspirerend avontuur toe. Het lijkt alsof ik makkelijk praten heb, maar ik ben bk lotgenote. Ik weet hoe intens zwaar het kan zijn. Petje af dat je nu lid bent geworden van Sol. Je zult hier kunnen sollen en ja soms ook dollen:). Schrijven en musiceren. Je uitlaadklepen waarmee je veel moois kunt zaaien. Dat wens ik je toe, Emma. Heel veel sterkte en Van Harte Beterschap. Het helpt- vind ik- om jezelf steeds vanuit je hart beterschap te wensen.

Lid sinds

13 jaar 6 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Welkom Emma. Ook mijn complimenten voor je mooie blog. Hoop hier en daar nog veel van je te lezen Heel veel sterkte de komende tijd.

Lid sinds

14 jaar 7 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Emma, welkom hier, en heel veel sterkte. Ik hoop dat je veel inspiratie en kracht vind in het schrijven, en veel plezier en steun op dit forum.

Lid sinds

13 jaar 9 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Muziek en schrijven de droogte verdrijven woorden en noten uit gedachten ontsproten een oase in de woestijn laat het water stromen verzachten van de pijn bloeien de palmbomen Welkom!

Lid sinds

13 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Lieve allemaal, het lijkt wel alsof ik in een healingroom ben aangekomen...Jullie welkom is zo allerhartelijkst dat ik er van ga zitten gloeien als was ik een vuurvliegje. Ik dank jullie hiervoor, voor de wensen van beterschap, voor de complimenten voor mijn blog en jou Cychick, bedank ik voor het beeld van de oase in de woestijn, waar levenschenkend water te vinden is! Ik ben geraakt. Emma

Lid sinds

13 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Emma, wat goed dat je de stap hebt gewaagd om je hier aan te melden! Ik wens je al het goede op je pad naar beterschap en hoop dat je de emoties die je voelt kunt omzetten in woorden op papier, of op de pc. Misschien dat de woorden je stevig zullen omarmen en je mee kunnen sleuren uit deze nare recidief periode! Petje af voor jou!!! p.s. De stilte die is onstaan is denk ik natuurlijk, zo gaat dat. Maar door de keuze die je nu maakt, kun je het weer naar buiten lokken. Zet het deurtje op een kiertje en zie daar, de eerste woorden van een nieuw verhaal buitelen naar buiten. Je kunt het! En je schrijft leuk!!

Lid sinds

13 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Zonnestraaltje, wat straal je warm mijn kleine hartje binnen. Wat kietel je me gezellig met jouw schrijversveertje onder mijn neus en duw je mijn deurtje wat verder open. Je lokt me naar buiten en dat is precies wat jouw grote broer daar hoog aan het firmament ook altijd doet. Ik laat me lokken en zal in deze tuin op zoek gaan naar een fijn plekje voor mijn verhalen. Misschien dat ik jou daar ook weer vinden zal?

Lid sinds

16 jaar 7 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Welkom hier, van mij ook. Om een andere reden dwaalde ik ooit ook door de woestijn op zoek naar een opening. Dankzij o.a. dit forum heb ik inderdaad een uitlaatklep gevonden waar ik iets mee kan doen. Veel sterkte, laat je oren niet hangen en zet 'm op. Ontspannen mensen die creatief zijn, genezen sneller en beter. Laat het bij jou ook zo moge zijn.

Lid sinds

13 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Wauw Suma, geweldig! Dank je wel. En je hebt gelijk wat ontspannen mensen en genezing betreft. Ik ga mijn oren dus opsteken met regenboogspeldjes. Ziet er veel beter uit dan ze zo op mijn rug te laten zwabberen. Ik zie dat jij ook bent 'uitgegeven' door FreeMusketeers? Ik ook. Ik ga op zoek naar jouw boek. Eet smakelijk!

Lid sinds

14 jaar 9 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Welkom, Emma, op SOL. Ik hoop dat je je hier thuis gaat voelen en dat je mede door het forum weer een beetje op het schrijverspad gaat begeven!

Lid sinds

15 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker
  • Pluslid
Hallo Emma, er zijn verscheidene mensen op sol in de woestijn geweest. Ze hielden elkaar vast en gingen hand in hand verder. Kom gezellig met ons mee sollen en dollen. Gewoon voor de ontspanning en de lol. Je zult vast veel aan ons hebben en wij hopelijk aan jou. :nod:

Lid sinds

13 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Kop op Meid! Waar een wil is, is er een weg. Een woestijn bruist ook van energiek leven. Je moet het alleen weten te zien. Hier bij de sollers maak je een goede kans om die oase te vinden om je te laven. (Beetje off topic?) Welkom.

Lid sinds

13 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Hoi EmmaB! Welkom! Veel sterkte in de strijd, zowel tegen de ziekte als voor de mooie schrijfsels. Zet 'm op!

Lid sinds

13 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Peregrine, Tja, Bobcat en Michiel, bedankt voor jullie welkom! En Michiel, ik vind je profielfoto prachtig! Zo'n mooie weg die voor je uitgestrekt ligt......

Lid sinds

15 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Hoi Emma, Ook ik wens jou van harte welkom op die mooie schrijfforum. Het is soms net de echte wereld, maar dan één die wordt bevolkt door uitsluitend taaladepten. Als ik naar jouw blog kijk, dan hoor jij daar zeker ook bij. Ik hoop dat je hier veel nieuwe dingen zult opsteken (en niet alleen over schrijven) en dat wij andersom ook van jouw (levens)ervaring mogen profiteren.

Lid sinds

14 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Emma, Het leven is één groot avontuur. ja... Sinds ik hier kwam viel me op hoevelen van ons, hier op SOL, al weten dat het niet altijd een leuk avontuur is en ik vraag me wel eens af of het één met het ander te maken heeft. Maar genoeg gefilosofeerd: welkom! Ik hoop dat je het hier naar de zin zal hebben.

Lid sinds

13 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Hallo Emma, Veel sterkte! Ik vind het zo mooi dat je denkt, Ik ga er weer voor! Ik ben een meisje van 10 en iedereen zegt dat ik prachtig verhalen kan schrijven, kijk maar op het forum bij Zinloos Geweld dat is mijn verhaal. Als je er zin in hebt kun je het lezen. Groetjes Irisvee123