Op avontuur
Hallo medeschrijvers- en schrijfsters,
Eindelijk heb ik dan toch de stoute schoenen aangetrokken en me aangemeld bij schrijvers on-line. Stap twee is om mij aan jullie voor te stellen, dat is wel zo fatsoenlijk als je zomaar ergens komt binnenwaaien.
Schrijven en musiceren, dat heb ik mijn hele leven gedaan. Ik werd pianodocente en schreef 7 boeken en talloze verhalen en gedichten. Eén boek is uitgegeven en eens won ik zelfs een verhalenwedstrijd. Schrijven was ademen...ik kon niet zonder. Maar toen werd ik ziek. Ik kreeg bortskanker. Dat was in 2004. Kanker is erg; dat het nog erger voor mij zou kunnen worden, ontdekte ik later pas. Nadat alle behandelingen achter de rug waren.
Mijn verhalen hadden zich teruggetrokken in een verborgen hoekje en mijn muziek zweeg. Wat restte was slechts een zacht gefluister.
Zo was het sinds 2004 en zo bleef het. Al deze jaren zwierf ik door een dorre vlakte waar niets wilde groeien of bloeien. Het enige wat ik kon doen was een weblog maken: Howtocatchthelight.blogspot.com , en daar wat van mijn verhalen en gedichten op plaatsen, in de hoop dat ik mijzelf daarmee zou stimuleren om nieuwe verhalen te schrijven.
En nèt toen ik vorig jaar, in 2010, weer een beetje mens begon te worden en ik weer ging geloven in nieuwe levensenergie, werd er wederom borstkanker bij mij geconstateerd en begon de mallemolen van voren af aan te draaien. Te klapwieken, zeg maar. Nu is het erop of eronder voor mij. Ik ga niet opnieuw die woestijn in, dat zou ik niet meer verdragen. Ik wil weer schrijven! Hoe? Door met jullie op avontuur te gaan. Langzaam aan en stap voor stap.
Emma Bergen uit Gouda. Ik groet jullie heel hartelijk.
Hallo Emma, Welkom op dit
Welkom, Emma. Beterschap en
Welkom Emma. Ook mijn
Emma, welkom hier, en heel
Muziek en schrijven de
Lieve allemaal, het lijkt wel
Emma, wat goed dat je de stap
Zonnestraaltje, wat straal je
Haaaaa, lief!! Ja, wie
Welkom hier, van mij ook. Om
Wauw Suma, geweldig! Dank je
Welkom, Emma, op SOL. Ik hoop