Lid sinds

13 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

Nephthys Arera

Ik bedacht me opeens dat ik me nog moest voorstellen. Sorry daarvoor. Mijn naam is Yvonne, maar ik heb een hoop bijnamen (yv, pief, henk, slak, puk), ik ben 19 jaar, word in augustus 20. Ik woon op het moment nog bij mijn ouders, samen met mijn vriend. Verder werk ik tot 1 augustus in een kapsalon, daar doe ik eigenlijk alles behalve het knippen. Het knippen is iets wat me niet gaat lukken omdat ik motorisch wat beperkt ben door een zuurstof te kort bij mijn geboorte. Na 1 augustus loopt mijn jaarcontract daar af en het is nog niet helemaal duidelijk wat het daarna gaat worden. In elk geval via begeleid werken, misschien in een bakkerij of als gezelschapsdame in een bejaardentehuis. Kortom ik ben erg veelzijdig. Ook op artistiek gebied. Ik schrijf, eigenlijk al zolang ik me kan herinneren was ik bezig met schrijven, ik schilder, ik heb 2 jaar als hobby fotoshoots gedaan. Dat ging van victoriaanse kleding, met hoepelrokken, hoedjes en corsetten, tot thema's als wanhoop/frustratie. Ik heb iets met schaduwen gedaan, plateauzolen, of gekke bekken. Ook heb assepoester, sneeuwwitje, doornroosje en roodkapje in gothisch sfeer neergezet. Ik vond het echt geweldig om te doen, tot ik ruzie kreeg met de eigenaar van het forum over het verplicht invullen van adres en postcode. Dat weigerde ik en na dat ik verbannen was, werden ook alle reeds geplande shoots afgezegd. Ik draag nog steeds graag de kleding en luister graag de muziek. Toch ben ik niet het type goth dat er compleet opgedoft uitzie, meestal draag ik broeken van stuka en simpele shirtjes. Soms heb ik make-up op maar lang niet elke dag. Ben op school heel erg gepest, wat niet veel goed heeft gedaan aan mijn zelfbeeld. Vandaar ook de onzekerheid die ik noemde in mijn stukje over 1953 Dat was het wel zo'n beetje denk ik. Als er vragen zijn, roep maar!

Lid sinds

15 jaar 9 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Henk als meisjesbijnaam is best apart. Welkom! Wacht maar op Cychik. Die maakt van de begroeting zoiets moois. Ze is daar de laatste dagen wel erg druk mee. Bijna een dagtaak.

Lid sinds

14 jaar 7 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Hallo Arera (mag ik je zo aanspreken, het is een mooie naam!), Welkom hier op SOL! Dus je stukje bij proeflezen speelt zich toch af in 1953. Dan zat ik er toch niet ver naast. Ik dacht aan WOII. Sprookjeselementen in een gothische sfeer neerzetten... aan creativiteit geen tekort! Ik hoop dat je je draai vindt hier op SOL.

Lid sinds

13 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
@eigen Henk komt door een vriend van me die erg veel op Hagrid van Harrry potter lijkt, waardoor ik hem Hagrid ben gaan noemen. En op een gegeven moment zegt hij: als je nog een keer Hagrid zegt, noem ik je voortaan Henk. Dus ik met me grote mond: oke Hagrid. Dus ik ben er compleet aangewend. @chrislaevers als ik zo vrij mag zijn? http://i711.photobucket.com/albums/ww116/nimphyra/20100703_Yvonne_0167.jpg @ Simon, Mathilde, bobcat en tomach: thanks

Lid sinds

13 jaar 8 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Cychick maakt met veel plezier de welkomstgedichten alhier: Kan haren wassen als de beste met de schaar een kapsel verpesten deze dame van de duisternis doorstaat elke crisis van Sneeuwwitje in het zwart en Assepoes in zak en as tot Doornroosje vervuld met smart of Roodkapjes cape bij de witte was treedt uit de schaduw op plateauzool leest boeken over een toverschool heeft een oerhollandse jongensnaam een slak doet het langzaamaan in broek en simpel shirt komt Nephthys aan gespurt Welkom!

Lid sinds

13 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
@ cychick Machtig mooi! Geweldig! @ Bobcat Dat was het ook. Ik heb zelfs mijn vriend weten te strikken om voor sneeuwwitje en assepoester prins te spelen! (toen ik doornroosje deed was ik nog single dus dat eindigde minder leuk :p) En voor roodkapje heeft mijn neef met een wolven-masker rondgelopen in de studio :P

Lid sinds

13 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ik loop er niet graag mee te koop vanwege mogelijke vooroordelen, maar ik wil het toch even melden omdat ik denk dat het iets belangrijks is. Ik ben op mijn negende gediagnosticeerd op een lichte vorm van pdd-nos. Dat wil bij mij zeggen dat ik snel angstig ben, overgevoelig kan zijn voor prikkels als geluiden en beelden en dat ik motorisch niet erg handig ben. Vandaar dat ik niet het knippen niet doe in de kapsalon. Ik heb ook een driewieler met een mooie bak achter het zadel. Ik noem het ook altijd mijn bakbeest. Ook komt mijn onzekerheid daar vandaan, er zijn genoeg mensen die op internet gaan googlen en je tot freak benoemen. Ik heb op speciaal onderwijs gezeten (Langdurig zieke kinderen). Op school viel ik buiten de menigte vanwege mijn kleding stijl, in het gothic-wereldje was ik anders vanwege mijn angstige gedrag. Dus als ik een keertje wat anders reageer (kortaf of juist te uitgebreid), ik bedoel het niet vervelend maar ik weet dan niet zo goed hoe ik moet reageren

Lid sinds

14 jaar 7 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ik ben ervan overtuigd Arera, dat je hier op een zeer goede plek zit. Het overgevoelig zijn aan prikkels en geluiden, hoeft helemaal geen handicap te zijn, integendeel. Het is een pluspunt voor een schrijver. Het is op zich niet aangenaam voor de persoon zelf maar de opmerkingsgeest is twofold. Buit het uit in je schrijven, suggereer ik. En je bent de enige niet. Ik waardeer het ten volle dat je jezelf zeer openhartig voorstelt. Chapeau! Ik heb het woord 'freak' niet in mijn woordenboek staan, wel het woord 'onwetendheid' en 'onzekerheid'. Zonder context. Het belangrijkste is dat je schrijft en daarin kan openbloeien! En dat je ook hebt ontdekt dat je dat kunt. En met je stukje 'Water', ben ik er zeker van dat je dat kunt.

Lid sinds

14 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Hoi. Ik hou het wel op 'Henk', moeilijke woorden is niet echt mijn sterkste kant, ik verwar ze altijd met elkaar. :eek: Welkom hier. Ik ben dol op gothic kleding, maar helaas moet een mens een beetje rekening houden met wat wel en niet past bij leeftijd en postuur. Ben er evenwel ooit toch in geslaagd om zoiets aan te schaffen wat me nog leuk staat, ook!)

Lid sinds

13 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
@ chrislaevers Dankje, ik waardeer je bericht erg. @ janheij Dankjewel! Ik moet eerlijk zeggen dat ik qua postuur niet veel problemen heb met het kopen van kleren, maar ik ken genoeg mensen in mijn omgeving die wel mijn kleding stijl hebben en steviger zijn. En het enige wat ik erover kan zeggen: ik vind het zelf prima kunnen ALS je maar de goeie maat uitkiest. Een vriendin van mij koopt haar kleding altijd 1 of 2 maten te klein en daar word ik wel een beetje zee ziek van. :P en laat je door je leeftijd niet kisten :P maar dat is hoe ik het zie.

Lid sinds

13 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Hoi Nep, wij zijn allemaal van die overgevoelige types hier...We liggen nachtenlang over ons toetsenbord heen te stuipen...De onzin die we intijpen zetten we ook nog eens op proeflezen.. De commentaar die daar dan op volgt......... :lol: