Lid sinds

13 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

voorstellen en advies

hoi iedereen ik ben een jonge dame ,die zich voor het eerst in het schrijfwereld je bevind. ik heb een poging gemaakt om een boek te schrijven. zelf heb ik een zware dislexie en hoop anderen te overtuigen dat zelf hiermee je kan bereiken wat je wilt.Zou iemand een stuk uit mijn boek willen lezen. alle critiek en adviezen zijn welkom heel erg bedankt alvast monca

Lid sinds

13 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Hoi Monica, Dapper hoor om met dyslexie toch te durven een boek te schrijven. Ik ben zelf uit de Tsjechische Republiek en hoewel ik, met accent, goed Nederlands spreek, durf ik het eigenlijk alleen maar aan om voor kinderen te schrijven in het Nederlands. Veel succes! Aneta

Lid sinds

13 jaar 9 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Laat zich niet beperken deze dame wil hard werken schrijven is een strijd met woordblindheid neem een corrector bij de hand of spreek je verhaal uit op band Welkom!

Lid sinds

14 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Albert Einstein, Winston Churchill, Whoopi Goldberg, Walt Disney, Henry Ford - veel van 's werelds succesvolste mensen danken hun succes aan dezelfde gave die hen verhindert op `normale' wijze een boek te kunnen lezen. Dat is de stelling van Ron Davis, zelf dyslectisch, die in zijn jeugd gezien werd als een dommerdje maar uiteindelijk een geslaagd ingenieur, zakenman en beeldhouwer werd. Ron Davis ontdekte een manier om een boek in slechts een paar uur te kunnen lezen. Dat was de inspiratie voor zijn methode, die inmiddels vele tienduizenden mensen heeft geholpen om 'gewoon' te kunnen lezen, schrijven en studeren. Daarmee veroorzaakte hij een doorbraak in de behandeling van dyslectici. http://www.bol.com/nl/p/nederlandse-boeken/gave-v…

Lid sinds

13 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
De andere kant van het verhaal. Overgenomen van de bol.com site onder reviews. Uit het boek blijkt dat het een gave is om dyslexie te hebben. Ik ben hier absoluut niet mee eens!!!!! Het is een handicap, ik vind het zelfs heel erg irritant dat schrijven en lezen zoveel tijd kost. Dyslexie is een handicap en daar kom je niet vanaf. Je zegt toch ook niet tegen een blinde, of iemand in een rolstoel dat het een gave is???

Lid sinds

13 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ha monica77! Allereerst welkom natuurlijk, dyslectisch of niet :) @Simon: Uitzonderingen (die al dan niet de regel bevestigen) zijn natuurlijk uitzonderingen. Er zijn vast mensen met de helft van het aantal benen dat ik heb die harder kunnen rennen. Dat wil niet zeggen dat het helpt een been te verliezen om een marathon te doen. @Bobcat: Eens, dus. Hoewel blind != dyslectisch, gelukkig. Hoe het ook zij: blijf schrijven & dromen, dan zul je er komen. (dichten is een vak dat ik niet beheers, ondanks mijn gebrek aan dyslexie ;) ).