Lid sinds

13 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

voorstellen van Fje

Hallo allemaal, Ik wil me even voorstellen, want ik ben erg blij dat ik deze site heb gevonden. Ik ben al een poosje aan het meelezen maar vind het nu tijd om actief deel te nemen aan discussies, als ik tenminste kan uitvogelen hoe alles werkt. Daar ben ik meestal niet zo goed in, dus gun me even de tijd als ik na het voorstellen niet meteen op van alles reageer. Ik schrijf al heel lang, vroeger ben ik begonnen als fervent dagboekschrijver, als kind schreef ik verhalen met tekeningen erbij. Ik heb al een aantal manuscripten verstuurd naar reguliere uitgevers, het is een keer bijna gelukt, maar nog steeds niet helemaal. Ik geef de moed niet op, want ik weet dat er in mij een echte schrijver huist. Ik moet gewoon nog meer oefenen...en oefenen... en oefenen. Ik schrijf het liefst historische romans, maar ik ben nu bezig met een onderwerp van deze tijd. Een manuscript met een historisch onderwerp ligt nu weer bij een paar uitgevers. Het grote wachten is weer begonnen...maar ik zie dat velen van jullie daar over mee kunnen praten. Wel zijn er in het afgelopen jaar een aantal delen van een nieuwe lesmethode Frans van mijn hand verschenen bij een educatieve uitgever en daar ben ik ook heel blij mee. Ik ben namelijk ook taaltrainer Italiaans en Frans en ik heb altijd veel lesmateriaal zelf gemaakt. Heel erg jong ben ik inmiddels niet meer: ik word over een paar weken 45 en ik ben al jaren getrouwd met mijn jeugdliefde. Ik heb twee kinderen, van 18 en 17 en een pleegkind ( mijn schoonzoon) van 19. Ik hoop jullie later uiteraard zelf ook tips en dergelijke te geven, maar vooralsnog heb ik vooral veel aan jullie tips. groeten Fje

Lid sinds

14 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Nou, wees welkom! Niet echt eerlijk om dat aan jou te vragen, maar vroeger was het hier goed gebruik om in de titel van je voorsteltopic je nickname ook te noemen, dat is handig als iemand nog eens wil nakijken zoals 'wie wás dat ook weer'. Er zijn nu drie voorsteltopics die 'voorstellen' heten en daar hebben we dus niet veel aan, als we gaan zoeken. Stel dat dadelijk een van die twee andere hier Fje welkom gaat heten, heeft die persoon nl in zijn posthistorie 2 keer een topic met dezelfde naam: 'voorstellen' staan. Zelf zoek ik soms nog wel eens na, ik vraag me nl regelmatig af: 'wie wás dat ook weer' :o Om dat weer in orde te krijgen moet ik bij iemand beginnen, denk ik? En helaas ben jij het nou, die die eer ( :D ) te beurt valt: Lieve Fje, wil je aub bovenstaand bericht even 'bewerken' en dan je naam in de topictitel zetten? Maar, buiten dat om, nogmaals van Harte Welkom! En als je dat met die naam even wil doen, dan nog welkommer? :ninja:

Lid sinds

13 jaar 8 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
45 is niet zo oud hier een dame met inhoud heeft nog altijd chance dol op Italiaans en Frans verzot op de historische roman met thuis haar eigen Don Juan Welkom!

Lid sinds

13 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Nou ik (persoonlijk) vindt mensen pas oud als ze de 50 bereikt hebben x) Leuk dat je historische romans doet ^^ Ik lees niet echt veel romans maar het woord historisch staat me wel aan :P Italiaans en Frans zijn mooie talen, jammer genoeg kan ik geen woord frans spreken.. (AA) Nou ja, Bienvenue ;D

Lid sinds

14 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
  • Pluslid
Van mij ook een hartelijk welkom, Fje. Ik zag ook Tau online staan. Die ken ik nog niet. Maar als we Fjetjatau achter elkaar schrijven, kan het niet anders dan een Chinees gerecht zijn. Verder ben ik heel serieus. Veel plezier bij sol.

Lid sinds

13 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Allemaal alvast bedankt voor het welkom heten. Ik zou hier nog wel wat langer willen rondhangen en lezen, maar ik moet vanavond les geven. Morgen weer een dag om te schrijven en te kijken naar alle interessante topics!

Lid sinds

15 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Welkom F-je, Wat leuk dat je hier je licht komt opsteken. We hebben veel gemeen op schrijfgebied: ik schrijf ook aan een historische roman en volg daarnaast de opleiding Vertaler Frans. Misschien kunnen we elkaar hierbij nog eens van dienst zijn?

Lid sinds

13 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Wat grappig Zjaan, ik heb een tijdje de vertaalopleiding Frans gedaan via de LOI, maar ben nu gestopt. Misschien heb ik je daar wel een keer ontmoet op een contactdag. We kunnen vast elkaar helpen, dat is ook een van de redenen waarom ik nu lid ben geworden. Het is zo leuk om met mensen te praten die met hetzelfde bezig zijn! Moet er alleen nog even achter komen hoe alles werkt! Misschien doe ik het nu al niet goed door op jou te reageren en had ik dan een pb moeten sturen? Komt vast allemaal goed!

Lid sinds

15 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Hoi F-je. Nou, zeker toevallig. Ik ben overgestapt naar de HWN. Maar gaat vast helemaal goed komen! Kleine privédingetjes tussendoor is geen probleem, maar als je een uitgebreider verhaal wilt doen, stuur je me gewoon een PB (via het envelopje onder mijn avatar/logo). Enne, veel plezier hier met schrijven!