Lid sinds

13 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

Voorstellen - vreemdeling - Jan

Goedeavond allemaal, Mijn naam hier is Vreemdeling. Omdat niemand mij hier persoonlijk kent. Toepasselijk dacht ik zo. In het echt ben ik Jan. Bijna 24. Schrijf bijna 3 jaar. Ben er door omstandigheden een tijdje 'tussenuit' geweest. Hopelijk lukt het mede hierdoor weer opnieuw te beginnen. Door de loop van tijd is er bij mij de angst ontstaan om me via het schrijven te uiten. Bang voor de afwijzingen en negatieve reacties die het teweeg kunnen brengen. Na diverse blogs gehad te hebben, zijn deze ook eigenhandig door mezelf gesloten. Er is een angst om iets te bereiken met het schrijven omdat er weleens wat dingen mis zijn gegaan. SOL was mij reeds bekend en hopelijk kan ik mijn vrije tijd er een beetje mee invullen. De plannen zijn er om wat op de achtergrond mee te lezen en van de harde kern hier iets te leren. Een fijne avond aan iedereen gewenst. Vreemdeling.

Lid sinds

15 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Ha die Jan, Wat goed dat je opnieuw ervoor gaat. Wellicht zal het je kunnen helpen om negatieve reacties anders te zien. Wat dacht je van opbouwende feedback? Juist hierdoor kun je veel leren op deze site. Schroom niet om iets te plaatsen als jij er aan toe bent. Hierdoor help je jezelf erdoorheen. Er zitten ontzettend aardige mensen op deze site die je oprecht willen helpen. Zelf heb ik heel veel hulp via deze site gekregen. Wil je de sollers ontspannen horen babbelen met elkaar neem dan eens een kijkje in het schrijverscafe. Ik zal een borrel voor je klaar zetten.

Lid sinds

13 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Hoi Vreemdeling, welkom hier bij de harde kern van sol. neem eerst maar een borrel in het schrijverscafe... })

Lid sinds

15 jaar 9 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Hé die Jan, daar ben je weer. Ik weet niet of ik tot de harde kern van SOL behoor, maar in ieder geval welkom! Ook namens Thomach :D (die steeds meer zijn taak als lid van het verwelkomingscomité of zoiets vernachlässigt :( )

Lid sinds

13 jaar 6 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Hallo Vreemdeling/Jan, ik ben er pas in sep 2010 bij gekomen, dus kan mezelf niet tot de 'harde kern' rekenen, maar kan je wel hartelijk welkom heten.

Lid sinds

13 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Allen dank voor de reacties. Hopelijk wordt het een leerzame tijd. Het is een grote stap weer te beginnen. Fijne dag allen.

Lid sinds

13 jaar 7 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Een vreemde eend in de bijt gooit zich weer in de strijd schrijven is uitproberen daarvan kun je leren soms ga je vol onderuit kweek een olifantenhuid wees niet bang voor gezichtsverlies hier krijg je goed advies Welkom!

Lid sinds

13 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Dank Cychick, Zo is het maar net. Uitproberen helpt het ook wel. Goed, soms is er even een bepaald moment nodig om weer verder te gaan. 'Je eigen kop legen en deze weer opnieuw helemaal vullen. Waardoor het beter zal gaan'.

Lid sinds

13 jaar 7 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Dag Jan de Vreemdeling, welkom! Leren is het oude (patronen) loslaten en ruimte maken voor nieuwww! Ik ben hier veel aan het leren en dat wens ik jou ook toe. Lees ze, schrijf ze en leer ze!

Lid sinds

13 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Mathilde en Tootsie: dan voor jullie welkom. Het beste in mijn ogen is zo nu en dan ook al het geleerde loslaten. Om ruimte te maken voor nieuw 'materiaal' om weer te kunnen beginnen. Fijne avond gewenst!

Lid sinds

17 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
@Jan, toen ik de titeltopic zag, nog zonder je introductie te lezen, dacht ik al dat jij het was :)

Lid sinds

13 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Bedankt Mathilde. Maar niet iedereen zal vinden dat ik gelijk heb. Het is niet feitelijk dus niet voor iedereen persoonsgebonden. Voor mij mag het dab feitelijk zijn. Voor een ander hoeft dit niet de werkelijkheid te wezen. Ieders eigen werkelijkheid zeg ik dan maar. Doch, de werkelijkheid is misschien wel een momentopname. Zonder dat tastbaar. De ene keer is het er, de andere keer kan het weer verdwenen zijn. Eigenlijk is alles een moment opname. Feitelijk het hele leven. De ene keer ben je er, de volgende keer ben je weg. Letterlijk of figuurlijk. Hoe je het wilt bekijken. Zo, mijn denken is er weer uit. Allen een gezegende dag gewenst. Jan.

Lid sinds

13 jaar 7 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ieder mens ziet een andere werkelijkheid vanuit een ander punt van staan, zijn of haar standpunt. Soms staan er meerdere mensen op die plek, maar nooit is het precies hetzelfde. Dat is het mooie! Omdat we allemaal zo verschillend zijn hebben wij zoveel te delen. Ieder mens heeft dus altijd gelijk, doch tevens ongelijk vanuit andermans oogpunt/standpunt. Oogpunt versus Standpunt :) hm, dat zijn twee verschillende of dezelfde punten..!?:) je kunt hetzelfde standpunt hebben maar tòch de dingen net iets anders zien, ervaren, beleven en soms totaal verschillende denkbeelden hebben. hm, ik ga slapen.

Lid sinds

13 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Mooi gezegd Mathilde. Het is vaak iets waarover ik struikel. Namelijk 'gelijken' om te delen wat je op je hart hebt. Bepaalde denkwijze die dieper gaat dan het oppervlakkige en rationele. Snap je? Wat je zegt is één standpunt. Namelijk subjectief. Toch?