Lid sinds

13 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

Over Terpstra

Beste SO'ers, Om me toch even voor te stellen: ik ben 22 jaar, vrouw, Belg en student Taal- en Letterkunde. Net als zovelen hier schrijf ik graag en, in tegenstelling tot sommige anderen hier (zo heb toch de indruk), lees ik ook heel graag. Momenteel loop ik stage bij een literaire uitgeverij, en ik zie mezelf later wel in het uitgeversmilieu werken. Maar de echte droom blijft natuurlijk om ooit mijn eigen boek(en) te laten uitgeven! Ik schrijf vooral korte verhalen als oefening, maar in de volgende twee jaar ben ik van plan om aan een langer werkstuk te beginnen, dat idealiter mijn debuut zal worden. Tegenwoordig lees ik niet meer zoveel als ik zou willen (ik heb er gewoon de tijd niet voor), maar in het algemeen gaat mijn voorkeur uit naar Angelsaksische auteurs. Schrijvers als Hemingway of Morrison lees ik heel graag. In het Nederlandse taalgebied heb ik niet echt favoriete auteurs, maar tijdens mijn studies ben ik wel gefascineerd geraakt door jeugdliteratuur, een genre waar blijkbaar veel SO'ers aan houden. Verder heb ik niet veel meer te zeggen. Ik hoop om hier zo nu en dan eens binnen te springen, mensen wat raad te geven (ik heb al wat commentaar in het proeflezen gegeven) en zelf af en toe een vraag te stellen :). MvG, Terpstra

Lid sinds

15 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Welkom Terpstra, Wat leuk dat je stage loopt bij een uitgeverij. Je snapt natuurlijk wel dat wij hier op SOL altijd erg nieuwsgierig zijn naar hoe het er achter de schermen van een uitgeverij aan toe gaat. Lang niet allemaal weten we dat uit eigen ervaring, dus jouw bijdrage is meer dan welkom. Waarom ben je destijds deze opleiding gaan volgen? Oh ja, nog een vraag: waarom denk jij dat er op SOL (veel) mensen komen die niet van lezen houden :confused: Die indruk heb ik helemaal niet, of het moet zijn omdat iedereen zo druk bezig is met schrijven. Het is maar gewoon een vraagje hoor; niets meer, niets minder.

Lid sinds

13 jaar 7 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Welkom Terpstra. We zullen dus veel aan jou kunnen hebben. Hopelijk kun je hier zelf ook veel opsteken.

Lid sinds

16 jaar 7 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Terpstra, even dacht ik met ons icoon Erika te maken te hebben. Zij schrijft ook, vandaar. Maar: evengoed hartelijk welkom hier en ik hoop dat je veel plezier hebt, niet verslaafd raakt aan SOL en dat je nog veel meer leert.

Lid sinds

13 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
@Zjaan: ik ben gewoon altijd al gefascineerd door talen en literatuur, dus de keuze voor deze opleiding was snel gemaakt :). Ik denk erover om hierna nog een opleiding redactie/correctie te volgen, maar dat zien we dan wel weer :D. En die indruk komt vooral omdat ik net enkele berichten had gelezen van mensen die zeiden dat ze geen boeken lazen. Maar dat zal zeker niet voor iedereen hier gelden ;). @de anderen: bedankt!

Lid sinds

13 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Hoi Terpstra welkom. Als je nog een goede Nederlandse schrijver zoekt dan weet ik er nog een...IKKE! :D

Lid sinds

13 jaar 8 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Dol op lezen hier moet je wezen stof genoeg door te nemen ongehinderd door taalproblemen we verheugen ons op je commentaar maak van je werkstuk een prachtexemplaar Welkom!

Lid sinds

15 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Bedankt voor je uitleg, Terpstra. Ik kan je keuze goed begrijpen, en wat dat lezen betreft: het zal wel toeval geweest zijn. Nog even een tipje mijnerzijds: voeg even je naam toe aan de titel (dan is dit voorsteltopic ook via de zoekfunctie terug te vinden). Thanx.