Lid sinds

13 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

Introducing...:

Hoi allemaal! Ik ben Leonie, 19 jaar en 2ejaars Psychologie student aan de Erasmus Universiteit. Qua hobby's houd ik (behalve het schrijven) van zingen en pianospelen en natuurlijk lezen :). Al zakt de moed van het zelf schrijven me soms in de schoenen als ik weer eens een supergoed boek lees! Bij gebrek aan tijd lees ik vooral in de bus en nog even voor het slapengaan. Als bijbaantje ben ik parttime nanny en geef ik pianoles aan (beginnende) kinderen. Ik schrijf zo'n beetje al mijn hele leven- sinds de Middelbare school wat 'serieuzer'. Ik schreef toen voornamelijk in het Engels, en ben recentelijk weer overgestapt op Nederlands (ook een mooie taal, immers!) . Ik schrijf hier en daar wat korte verhaaltjes die zo in mijn hoofd opkomen, maar wil binnenkort toch aan iets langers gaan beginnen. Ik hoop hier tips/advies/steun/etc. te krijgen en zal dat natuurlijk ook graag teruggeven:) Dat was mijn introduction wel zo'n beetje! Mochten jullie nog wat meer willen weten, vraag maar raak :) Groetjes Leonie

Lid sinds

16 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker
Leonie, Welkom! Je schrijft dat je eerst voornamelijk in het Engels schreef, waarom was dat? Was dat minder confronterend? Of heb je een andere reden?

Lid sinds

13 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Wow ik voel me hier meteen welkom :) FourSeasons: Ik schreef in het Engels omdat ik op een tweetalige opleiding zat en voornamelijk les kreeg in het Engels. Als je de hele dag alleen Engels spreekt/hoort/schrijft/leest, neem je het op een gegeven moment ook mee naar huis. En toen ontwikkelde ik een soort puberale afkeer van het 'oude bekende, boerige Nederlands', haha! Nu realiseer ik me gelukkig dat Nederlands ook mooi is :D Ik lees nu zelfs weer Nederlands! Waarschijnlijk omdat ik het op de universiteit ook weer meer om me heen hoor en eigenlijk een stuk midner met Engels bezig ben. En ik merk inderdaad dat ik het in het Nederlands een stuk confronterender vind om bepaalde dingen op te schrijven! Maar dat is meer achteraf dat ik me dat realiseer hoor, dat was geen reden voor dat Enels. Groetjes!

Lid sinds

14 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Welkom! :) Tips/advies/steun/etc. ga je hier ongetwijfeld vinden. Zelf heb ik hier ook al ontzettend veel geleerd. Succes met het schrijven en veel plezier op deze gezellige site.

Lid sinds

15 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ha die Leonie, Van harte welkom op SOL. Vraagje. Geef je pianoles aan (beginnende) kinderen. Of (beginnende) pianolessen aan kinderen. :D Geen idee, hoor. Ik zal er zelf wel naast zitten. Maar dat is niet erg. Dat zijn ze van mij gewend. Ik heb zorgvuldig mijn imago opgebouwd. Van groentje, naar licht groen. Maar we zullen doorgaan. Reken maar dat je hier veel kan leren. Er zitten enorm veel lieve mensen op deze site die je positief feedback geven waardoor je het schrijven kan verbeteren.

Lid sinds

13 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Welkom Leonie! Vriendelijk en opbouwend bedoeld: lees je reactie nog eens door op tikfouten voor je op "Versturen" klikt. Kleinigheidje.

Lid sinds

13 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Hi Leonie nice to have you here and I hope that you will learn something more about you, when we judge your first writings in the forum. In the meantime keep writing ... :)

Lid sinds

13 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ha die Leonie, Van harte welkom op SOL. Vraagje. Geef je pianoles aan (beginnende) kinderen. Of (beginnende) pianolessen aan kinderen. :D Geen idee, hoor. Ik zal er zelf wel naast zitten. Maar dat is niet erg. Dat zijn ze van mij gewend. Ik heb zorgvuldig mijn imago opgebouwd. Van groentje, naar licht groen. Maar we zullen doorgaan. Reken maar dat je hier veel kan leren. Er zitten enorm veel lieve mensen op deze site die je positief feedback geven waardoor je het schrijven kan verbeteren.
Hai Bloem, dank je! Ik geef pianolessen aan kinderen die beginnen met piano spelen. Na een jaar of 2/3 als ze echt talent blijken te hebben stuur ik ze door naar een pro/ de muziekschool. Groetjes!

Lid sinds

13 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Welkom Leonie! Vriendelijk en opbouwend bedoeld: lees je reactie nog eens door op tikfouten voor je op "Versturen" klikt. Kleinigheidje.
Dank je Penwortel! Heb het nog een paar keer doorgelezen, maar ik kan dus geen tikfouten ontdekken, behalve het gemakzuchtige '2ejaars' maar dat doe ik altijd, haha! Ik ben dus wel benieuwd welke jij dan bedoelt! (Ook vriendelijk bedoeld, uiteraard!) Groetjes

Lid sinds

13 jaar 9 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Opgelet, de nanny is hier spelend op het klavier zingt haar eigen tekst is altijd zeer relaxed een verhaaltje voor bedtijd deze oppas wilt u nooit meer kwijt Welkom!

Lid sinds

13 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Hoi Leonie, Welkom op het forum. Ikzelf schrijf ook al jaren, maar altijd kleine delen. Recent heb ik mijzelf beloofd om nu eens echt door te gaan schrijven. SOL kan mij daar volgens mij goed in helpen en hopelijk jou ook. Voor mijn eigen boek een vraagje, hoe kom jij aan de kinderen waar je les aangeeft? Hang je ergens briefjes op? Mijn HP in mijn boek gaat namelijk als bijbaantje ook pianoles geven, maar ik heb nog niet uitgedacht hoe zij die kinderen benaderd. Succes hier! -Laartje

Lid sinds

16 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker
(...) Voor mijn eigen boek een vraagje, hoe kom jij aan de kinderen waar je les aangeeft? Hang je ergens briefjes op? Mijn HP in mijn boek gaat namelijk als bijbaantje ook pianoles geven, maar ik heb nog niet uitgedacht hoe zij die kinderen benaderd. (...)
Via een briefje welke zij ophangt op het 'notitiebord' in de supermarkt?

Lid sinds

13 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Hoi Leonie, Welkom op het forum. Ikzelf schrijf ook al jaren, maar altijd kleine delen. Recent heb ik mijzelf beloofd om nu eens echt door te gaan schrijven. SOL kan mij daar volgens mij goed in helpen en hopelijk jou ook. Voor mijn eigen boek een vraagje, hoe kom jij aan de kinderen waar je les aangeeft? Hang je ergens briefjes op? Mijn HP in mijn boek gaat namelijk als bijbaantje ook pianoles geven, maar ik heb nog niet uitgedacht hoe zij die kinderen benaderd. Succes hier! -Laartje
Hey Laartje! Ik heb niet superveel leerlingen, hoor. Het oppassen is mijn 'hoofd bijbaantje' als je het zo wel noemen ;) Maar ik geef nu mijn buurjongetje pianoles en nog een van mijn oppaskids. Hiervoor gaf ik ook les aan de dochter van onze thuiskapster. Dus het is allemaal een beetje viavia gegaan! Misschien een idee voor je HP: er staan ook veel advertenties voor vraag en aanbod muziekles op marktplaats, wellicht is dat wat voor jouw HP :) Groetjes!

Lid sinds

17 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Welkom Leonie, al is 'introducing' natuurlijk een hele verkeerde titel voor op een Nederlands schrijfforum :P