Lid sinds

13 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

Goedendag allen

Ik zal mezelf even voorstellen. Ik ben Fant, en ik word in het echt wel eens Alfred genoemd. Gisteren heb ik hier een account aangemaakt na wat rondgelezen te hebben. Ook heb ik een half jaartje terug een proefabbonement gehad op het tijdschrift waar deze site voor zover ik weet toe behoort. Even de snelle feitjes op een rij: 18 jaartjes oud, hobby's voornamelijk videogames, auto's, muziek en film. Maar logischerwijs, anders was ik hier ten slotte niet, schrijf ik ook graag een stukje. Dat is eigenlijk al sinds ik dat in groep 3 ongeveer voor het eerst deed. Vorig jaar vond ik de schriften uit die tijd nog terug, compleet volgeschreven met de meest uiteenlopende verhalen, die altijd een olifant als hoofdpersoon bevatten. Vandaar ook meteen de nickname, die eigenlijk altijd is blijven hangen, terwijl de olifantenobsessie al lang geleden is overgewaaid. Het was allemaal van bar slechte kwaliteit, maar ik genoot ervan. Nu, vele jaren later, is de kwaliteit van mijn schrijfsels erop vooruit gegaan tot op redelijk tot goed niveau(als ik anderen moet geloven in ieder geval), maar de hoeveelheid is dramatisch gedaald. Ik heb een weblog en schrijf zo nu en dan een recensie voor een redelijk grote videogamesite, maar vooral het schrijven van fictie is er sinds de basisschool eigenlijk al niet echt meer van gekomen. Tot gisteren, toen ik besloot het gewoon weer eens te proberen. Ik zocht naar wat tips, kwam hier terecht en downloadde een handig programmaatje genaamd Ywriter, waar ik uit de losse pols twee hoofdstukken in schreef die eigenlijk al maanden in mijn hoofd hingen. Autobiografisch zou ik het niet noemen, gezien dat ook eigenlijk niet echt kan op achtienjarige leeftijd. Erg boeiend zou het in elk geval niet worden. Wel ben ik zelf gewoon eigenlijk de hoofdpersoon, maar dat is bij veel boeken het geval volgens mij. Het is trouwens geen fantasy of iets dergelijks, laat me dat even voorop stellen. Zie veel jongeren die allemaal druk bezig zijn met fantasy, maar het trekt mij totaal niet. Het vreemde is dat ik erg graag schrijf, maar dat ik eigenlijk zelden een boek lees. Vroeger als kind verslond ik tien boeken per week, ook boeken die niet voor mijn leeftijd waren bedoeld, maar nu moet ik mijn best doen een boek uit te lezen. Het lukt wel, maar alleen als er geen afleiding aanwezig is, dus in een tussenuur op school, in bed 's avonds of (als ik niet rij natuurlijk) in de auto. Overdag even goed gaan zitten en een boek in één ruk uitlezen zoals ik dat vroeger deed kan ik gewoon niet meer opbrengen. Achja, genoeg geluld, weet niet eens waarom iemand dit zou willen lezen. Kan mijn hele levensverhaal hier neerzetten, maar dat is eigenlijk niet zo'n vrolijke bedoening. Ik zal me proberen in de community te mengen en gezellig mee te discussiëren, en zo nodig om hulp vragen natuurlijk. edit: achja, leuke bijkomstigheid misschien, vader bibliothecaris, moeder ex-bibliothecaris. :) Verklaart waar de liefde voor het geschreven woord vandaan komt.

Lid sinds

14 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker
Leuk tijdstip om jezelf voor te stellen ;) Kerstvakantie zeker? :P Welkom in ieder geval! En veel (leer)plezier op dit forum. En ik hoop dat je ook weer snel van het lezen kunt genieten - ook in omgevingen vol prikkels (in de trein, etc.).

Lid sinds

13 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Jup, kerstvakantie, maar ook buiten de vakanties ben ik rond deze tijd meestal nog wel wakker. Heb erg last van slapeloosheid en ben niet iemand die dan naar de slaappillen grijpt. Heb ermee leren leven en heb dit jaar een gunstig schoolrooster wat me bijna dagelijks laat uitslapen :P Maar ach, tijdens die momenten dat je wakker in bed ligt komt meestal de inspiratie goed op gang, dus ik mag eigenlijk niet klagen.

Lid sinds

14 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker
Ik ken het vervelende van wakker liggen en niet aan de pillen willen (onnatuurlijk, als je dan alsnog niet 8+ uur maft duf zijn, etc.). Ik heb alleen de pech dat in mijn rooster van afgelopen semester en van het komende, dat ik vier keer in de week om 9.00 moet starten en dus vroeg met de trein mag. Doe je dan later ook wat met die inspiratie? Of bedenk je enkel dingen, om ze vervolgens te vergeten op te schrijven?

Lid sinds

13 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Achja, ik doe het met school allemaal wat "rustig aan", wat erop neer komt dat ik twee keer ben blijven zitten en nu met achttien nog steeds op de HAVO zit. Dus hoef nog niet de eigen stad uit dit jaar, kan gewoon twintig minuten voor begintijd opstaan en in de auto of op de fiets stappen :) Blijf inderdaad ook van de pillen af omdat het onnatuurlijk is, en omdat ik heb gelezen dat je net zo moe weer opstaat. De inspiratie gaat meestal wel verloren ja, maar de écht goede dingen blijven meestal wel hangen. Maarja, als ik ook alles op ging schrijven wat tijdens het wakker liggen 's nachts m'n hoofd door dwaalt had ik weinig tijd meer over om nog andere dingen te doen!

Lid sinds

13 jaar 9 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Een vroege obsessie leidde naar menig schrijfsessie op niet zo'n best niveau 'abonnement' schrijf je zo een treurig levensverhaal erfelijk belast met taal aan de staart een kwast hier een nieuwe gast Welkom!

Lid sinds

13 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
hehe, abonnement heb ik altijd mee geworsteld. Spellingscontrole pikte hem er ook niet uit(of ik lette even niet op)! Verder dank voor de vele verwelkomingen! En een leuk gedichtje cychick, doe je dat bij alle nieuwe members? :)

Lid sinds

15 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Welkom, Fant! Ik wens je fijne schrijfvakantie, maak gebruik van de tips op dit leuke forum (voelt als een warme deken).

Lid sinds

13 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Welkom Fant, niet te hard door onze site heen scheuren met die bolide van je. Sommige van ons hebben nog een Reliant met zo'n bordje achterop van 25KM. })

Lid sinds

15 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker
  • Pluslid
Hoi Fantje. Het schijnt niet zoveel te zeggen als je weinig leest. Wel vreemd op zich, maar mijn moeder las ook nooit en kon dichten als de beste.

Lid sinds

13 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Welkom Fant Uit je intro blijkt al dat je makkelijk schrijft, en ik moet zeggen: het leest ook lekker. Je blog bekijk ik wel een andere keer.

Lid sinds

13 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ik ben benieuwd net als Penwortel, je stijl is inderdaad lekker leesbaar. Verras ons maar eens.

Lid sinds

13 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
@Bobcat ja, dat soort mensen moeten ze van de weg halen :P Ik hou wel van een beetje doorrijden. @Tja Hoorde ook dat enkele grote Nederlandse schrijvers zelf ook nooit een boek lazen. Of het waar is weet ik niet, maar ach, geeft hoop :) Het is vast iets wat je kunt leren, maar sommigen hebben er meer aanleg voor dan anderen. @Penwortel & Bobcat 2 Ja, dat krijg ik vaak te horen, dat mijn stukjes makkelijk weglezen. Is ook mijn doel, probeer het altijd vrij open te houden zonder er te veel bij na te denken eigenlijk. Moet zeggen dat ik wat meer moeite heb met fictie schrijven. De truukjes allemaal om bijvoorbeeld gesprekken niet te saai te maken en niet de hele tijd dezelfde woorden te laten terugkomen(ik heb de neiging erg vaak het woord "terwijl" te gebruiken) moet ik nog even onder de knie krijgen. @De rest dank voor de verwelkomingen :)

Lid sinds

13 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Vaak hetzelfde woord gebruiken vind ik zelf ook storend. Waar ik veel plezier van heb is een synoniemen programma van internet. Deze heb ik onder in de taakbalk staan en kan ik openen als ik een ander woord wil hebben voor een woord wat naar mijn smaak teveel voorkomt. Maar ik gebruik het alleen maar in de correctie fase na het schrijven. http://synoniemen.net