Lid sinds

13 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

fotoferry

Hallo allemaal, Mijn naam is Ferry de Wit. Ik ben zojuist afgestudeerd aan de fotoacademie. Mijn richting is "documentairefotografie". Ik wil mijn foto's aanvullen met korte teksten en verhalen. Dat kan een mooie combinatie zijn, ook al zijn er nogal wat fotografen die vinden dat tekst bij foto's ten strengste verboden moet zijn. Helaas ben ik wat schrijven betreft zo ervaren als een bakvis. Ik heb ooit eens een paar lessen "journalistiek" van het LOI gevolgd, maar dat is dan ook alles. Een paar adviezen waren: 'schrijf altijd in tegenwoordige tijd, zelfs als je onderwerp een jaar geleden actueel was. Vermijd "wordt" zo veel mogelijk tenzij je het bewust toepast. Je zin wordt (..) er zo lijdzaam door. Probeer puntig te schrijven.' Uit deze lessen begrijp ik dat er een soort van wetmatigheid moet zijn waar ieder schrijfsel aan moet voldoen wil het prettig leesbaar zijn. Ik ben dus op zoek naar deze wetten of ligt het toch niet zo vast? Affijn, mijn doel is niet om mooie gedragen verhalen te creeren, maar om amusante, gemakkelijk leesbare teksten te schrijven die behalve leuk ook nog iets te vertellen hebben.

Lid sinds

15 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker
  • Pluslid
Welkom fotoferry. Vreemde adviezen heb je gekregen bij die cursus. Je zult merken dat ieder een eigen stijl heeft. Veel plezier op sol.

Lid sinds

15 jaar 10 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Wat een keigave foto's van Masha. Zo'n fotograaf heb ik in Berlijn ook nodig. Welkom!

Lid sinds

13 jaar 9 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Schrijven is een strijd zelfs in de tegenwoordige tijd puntig schrijven een must daar is een ieder zich van bewust een foto met toelichting wordt echt jouw ding Welkom!

Lid sinds

13 jaar 8 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Hoi Fotoferry, schrijf en weef je foto's, hopenlijk vind je hier veel inspiratie over hoe het voor je voelt. Beginnen met schrijven is mijn tip.

Lid sinds

13 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ha FotoFerry, welkom op deze site! Er staan een aantal interessante schrijfoefeningen op deze site, doe er je voordeel mee. Verder: veel schrijven, veel lezen en leren van andere schrijvers.