Lid sinds

13 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

Penwortel stelt zich voor

Nu ik een maand heb rondgekeken op deze voor schrijvers nuttige site, zal ik me eens even voorstellen: Ik ben van harte getrouwd, 50 jaar en heb twee volwassen kinderen. Ik werk als applicatiebeheerder in een middelgroot ziekenhuis, en één van mijn interesses in mijn vrije tijd is schrijven, al stond dat wel een flinke tijd op een laag pitje. Ooit, in de negentiger jaren, heb ik de eerste juryprijs en de publieksprijs gewonnen op een schrijfwedstrijd met een droogkomisch verhaal. Daarna binnen acht jaar vier Sinterklaasrijmboekjes met een totale oplage van een half miljoen gemaakt (mijn enige gepubliceerde "werk"), wat me toch één van de best verkopende auteurs van Nederland maakt... :) Werk, gezin, vrijwilligerswerk, muziek, tuinieren, het hield me allemaal zó bezig dat het schrijven er verder bij in schoot. Tot ik halverwege dit jaar collega's een paar van mijn verhalen liet lezen. Eén van die collega's illustreert en schrijft ook, en we blijken behoorlijk katalyserend op elkaar te werken. Sinds september 2010 ben ik dus weer serieus aan het schrijven. Het meest levensvatbare idee is nu een verhaal-in-wording voor de oudere jeugd, een sprookjesachtig, romantisch en avontuurlijk verhaal. Verder ben ik me aan het orienteren, en deze site is een schatkistje. Ik wil op de korte termijn meedoen aan een aantal schrijfwedstrijden, om me te meten met anderen en hopenlijk om mijn zelfvertrouwen te voeden. Ik hoop ook binnen pakweg drie jaar gepubliceerd te worden. Als ik genomineerd word voor een schrijfwedstrijd zal ik meer van me onthullen, tot die tijd vind ik het aangenamer om een alias te hanteren.

Lid sinds

13 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker