Lid sinds

13 jaar 6 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

Sahar

Hoi allemaal, ik ben Sahar. Ik ben 24 jaar en in het dagelijks leven studeer ik. Hoewel dat het grootste deel van mijn tijd opslokt, besteed ik af en toe ook nog eens een uurtje aan hobby's. Eén daarvan is -hoe kan het ook anders- schrijven. Toen ik een jaar of 10 was schreef ik allerlei fantasieverhaaltjes over wandelende wortels en verdwaalde konijnen. Tegenwoordig richt ik me nog steeds op het fantasygenre. Ik was nooit erg productief, maar ik heb een paar weken geleden besloten om toch eens iets actiever te worden en wat meer te gaan schrijven. Vandaar dat ik me nu ook hier voorstel. Naast schrijven houd ik ook erg van dichten. Ik probeer wat een eigen stijl te ontwikkelen met rijmende, duidelijke gedichtjes die je laten glimlachen. Ik ben namelijk niet zo'n liefhebber van het vrije vers waarbij je maar moet raden wat de dichter heeft bedoeld. Andere creatieve hobby's van mij zijn tekenen, kalligraferen, borduren en haken. Verder doe ik graag aan ballet en hardlopen. Meer hobby's zitten er wegens tijdgebrek helaas niet in :P

Lid sinds

13 jaar 9 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Welkom Sahar! Ga je binnenkort iets op proeflezen zetten? :D Ik ben eigenlijk ook wel nieuwsgieirig wat je onderschrift betekent...

Lid sinds

14 jaar 9 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Van harte welkom, Sahar! @Spirit: die tekst uit het onderschrift komt uit Lord of the Rings en is in het zogenaamde Quenya (een compleet, door Tolkien verzonnen taal). Het betekent zo ongeveer: De wereld is veranderd, ik voel het in het water. Ik voel het in de Aarde, ik ruik het in de lucht.

Lid sinds

13 jaar 9 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
@Peregrine: Oh, de tekst kwam me al bekend voor. Het Elfs had ik geraden, maar de betekenis nog niet. Thanks. :P

Lid sinds

14 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Welkom Sahar met de mooie avatar. :) Uit ervaring kan ik zeggen dat SOL een goede stimulans is, zelf ben ik er veel productiever van geworden.

Lid sinds

13 jaar 6 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Bedankt eef, Mathilde, Anita, Jennn, Spirit, Peregrine, Kevindemen en Scarlet! Mijn onderschrift betekend inderdaad precies wat Peregrine al opschreef. Het is echter niet Quenya, maar Sindarin. Ja, details, I know... maar ik ben een LotR-nerd, dus ik kon het niet laten. :P @Scarlet; Bedankt, die avatar heb ik niet zelf gemaakt hoor, dus de credits gaan naar iemand anders. Ik ben blij te horen dat jij veel productiever bent geworden van SOL. Ik hoop echt dat het voor mij ook zo gaat werken, want volgens mij ben ik wel zo'n beetje de meest onproductieve schrijfster ever. Al hoewel ik nu redelijk op schema lig met mijn NaNo-verhaal.

Lid sinds

14 jaar 9 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Mijn onderschrift betekend inderdaad precies wat Peregrine al opschreef. Het is echter niet Quenya, maar Sindarin. Ja, details, I know... maar ik ben een LotR-nerd, dus ik kon het niet laten. :P
Sorry... :o Het is ook alweer zo lang geleden dat ik het boek las... :D

Lid sinds

13 jaar 6 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Geeft niets! Ik was juist erg onder de indruk. De meeste mensen zijn niet bekend met de termen 'quenya' en 'sindarin'. Ik was blij verrast dat jij er wat van weet!

Lid sinds

14 jaar 9 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ik heb hier nog ergens een boek liggen om Quenya te leren, met grammatica, vocabulaire, noem maar op. Stamt nog uit mijn studietijd, maar ik ben er niet ver mee gekomen. Tijdgebrek, helaas...

Lid sinds

13 jaar 6 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Wha, dat is toevallig! Ik heb ook zo'n boek! Ik ben nog een redelijk eind gekomen en ben ook van plan om het ooit af te ronden. Ik weet dat het vrij zinloos is om een volkomen verzonnen taal te leren, maar het is zo prachtig. Bovendien leer je ook heel veel over zinsconstructies, woordgebruik, tijden etc. Verder is het ook erg leuk om dingen te kunnen schrijven in een soort geheimtaal. Ik schreef zelf graag 'gedichtjes' in het Quenya. Een klein voorbeeldje; (...) Vilalyë rómenillo númeninna Ar kena i laiquë lassi alanta Vilalyë nórello eärinna Ar kena i laurië lóti afira (...) (Jij vliegt van oost naar west en ziet de groene bladeren vallen Jij vliegt van land naar zee en ziet de gouden bloemen sterven)

Lid sinds

13 jaar 9 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Sahar houdt van dichten en van duidelijke taal wil onze aandacht richten op woorden uit een fantasy-verhaal gelukkig met de vertaling erbij begrijpen staat je vrij Welkom!