Lid sinds

13 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

E.M.

Hoi allemaal! Mijn naam is Emma, en ik ben hier naartoe verwezen door saya_elisheva, een vriendin. Ik hou van gedichten schrijven, en ik gooi haar altijd dood met mijn creaties. Dus ze dacht, weet je, dat forum is ook wel wat voor jou. Dus nu zitten we allebei hier! ;) Ik studeer nog, en verder hou ik van heel creatief bezig zijn, met name op forumbased rpg's, met muziek maken en verder nog dingen als af en toe tekenen, sieraden maken, breien, haken, etc. Groetjes! Emma

Lid sinds

13 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Dankje! :) Ik heb heel lang piano gespeeld, en zo ongeveer elke twee jaar dat ik niks doe daaraan begint het weer te kriebelen. Het is dat ik nu stage loop, anders had ik er wel meer tijd voor gehad, maar vanaf februari heb ik er weer meer hoop in. Ondertussen probeer ik mijn drang te bedwingen met wat gitaar pingelen (er mist een snaar en hij moet eigenlijk gemaakt worden, waar ik aanstaande zaterdag eindelijk een keer aan toe hoop te komen, maar verder doet hij het prima), en panfluit. Heb ook nog een blokfluit, maar die is niet zuiver meer, en afgelopen zomer dus een ierse tin whistle gekocht waar ik nu een aardig deuntje op kan spelen.

Lid sinds

15 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
E.T. kende ik al... Nu ken ik E.M. ook! :D Welkom! Ik hou ook van gedichten schrijven en tekenen. Haken en breien doe ik wat minder graag, hehe.

Lid sinds

14 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
  • Pluslid
Dat wilde ik ook niet schrijven. Te laat. Een gitaar zonder snaar die het prima doet? Heel bijzonder. Je bent net zo'n liefhebber als FS, merk ik. Dan kunnen jullie beurtelings plaatjes draaien. O, nog vergeten je welkom te heten.

Lid sinds

13 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Dankjullie! Ik ben benieuwd naar die plaatjes dan! Ben alleen te jong voor ouderwets vinyl... :P

Lid sinds

13 jaar 9 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Een liefde die terugkeert nadat anderen zijn begeerd over een krap half jaar dumpt ze haar minnaar die voldoet slechts voor een deel met haar eerste is ze één geheel dan is alles bij het oude er gaat niets boven het vertrouwde Welkom!

Lid sinds

14 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Welkom, E.M. Ik hoop dat je hier ook je creativiteit kwijt kan. Leuke hobby's heb je. Wat zijn forumbased rpg's eigenlijk? Ik vind breien en haken trouwens wel heel leuk.

Lid sinds

14 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
welkom E.M. veel plezier hier op deze site. Ik wil je wel vragen te stoppen met doodgooien. Saya schrijft heel leuke gedichtjes en daar willen we nog lang van genieten.

Lid sinds

13 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Dankjulliewel allemaal! Lapin, rpg staat voor role-play group, m.a.w. je speelt een karakter en bepaalt wat diegene denkt, doet, zegt, etc. Je kruipt dus echt in de huid van een personage. Forumbased rpg's zijn rpg's op tekst gebaseerd, en in de vorm van een forum kun je gemakkelijk reageren op elkaar. Zo maak je dus met een aantal mensen bij elkaar een heel verhaal. Meestal zijn de rpg's gebaseerd op Elfquest, men speelt er dus veelal elfen. Simon, geen zorgen, ik zou één van mn beste vriendinnen ook (nog) niet willen verliezen hoor! ;)

Lid sinds

13 jaar 8 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Lapin, rpg staat voor role-play group, m.a.w. je speelt een karakter en bepaalt wat diegene denkt, doet, zegt, etc. Je kruipt dus echt in de huid van een personage. Forumbased rpg's zijn rpg's op tekst gebaseerd, en in de vorm van een forum kun je gemakkelijk reageren op elkaar. Zo maak je dus met een aantal mensen bij elkaar een heel verhaal. Meestal zijn de rpg's gebaseerd op Elfquest, men speelt er dus veelal elfen.
Bijna ;) De G in rpg staat voor game, het staat dus eigenlijk gewoon voor rollenspel. Daarnaast vermoed ik dat het gros van de rpg's niet op elfquest gebasseerd is. Dat heeft er mee te maken dat je in de elfquest groep gerold bent omdat ik nu eenmaal gek op elquest was/ben ;) @Simon: Dankje, gelukkig komen emma's dichtjes niet zo hard aan :D (anders dan het zakje pepernoten dat m'n vriend gisteravond zeer slecht gemikt op mijn schoot wilde gooien)

Lid sinds

13 jaar 8 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Welkom E.M! Ook ik zat mij af te vragen wat rpg's waren. Is mij iets duidelijker. En elfen? speel je met je elfen? elf maten? of beeld je geschreven elfjes uit dmv personnages? Wat is Elfquest? zoektocht naar elfen?

Lid sinds

13 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ik heb het niet over het getal elf, en ook niet over de dichtvorm elfje, die ik elders op dit forum tegenkwam. Ik heb het over de fantasy figuur. Je bedenkt elfen of groepen elfen of hele families, en elke elf wordt beschreven aan de hand van een zogenoemd karakterblad, waarop uiterlijk, persoonlijkheid, geschiedenis en eventuele bezittingen van de elf worden beschreven. Elfquest is een (zeer) lang lopende stripserie, die zeer uitgebreid uitgedacht is. Maar ik weet zelf eigenlijk heel weinig van Elfquest, daar weet saya veel meer over te vertellen. Die is expert vergeleken bij mij! Is het wat duidelijker zo?

Lid sinds

13 jaar 8 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Je kan voor elf ook elk ander willekeurig wezen lezen afhankelijk van de setting van de rpg ;) Naast de forum rpg's heb je ook de 'tafel rpgs' waarbij je met z'n allen met een stel dobbelstenen rond de tafel zit zoals bij Dungeons and Dragons, je hebt computerspellen zoals Final Fantasy, je hebt de online interactieve spellen zoals World of Warcraft, en dan heb je ook nog life action roleplay waarbij je verkleed en al letterlijk je personage speelt. Elfquest is zoals emma al zegt een stripboekserie. Die gaat over *tromgeroffel* elfen! (Maar niet zoals de elfen in tolkien, het zijn, nou ja, elfquest elfen). Kan je heeeeeel veel over vertellen, maar om emma's voorsteltopic niet teveel te vervuilen verwijs ik naar www.elfquest.com waar je ook online de strips kan lezen (inclusief de zeldzame strips die te duur zijn voor mijn boekenkast, whoehoew!) of http://nl.wikipedia.org/wiki/Elfquest (engelse is beter). De elfquest wereld en elfquestelfenrassen/stammen hebben dan weer als inpsiratie/basis gediend voor de rpg's waar emma in terecht is gekomen. De 'leider' van zo'n 'elfquest rpg' heeft bedacht over wat voor stam het gaat, in wat voor omgeving ze wonen, wie de stamleden zijn ed. Vervolgens vullen de spelers de personages (vaak stamleden) in en schrijven op het forum wat hun karakter doet/zegt. Vervolgens schrijven anderen weer voor hun karakter hoe deze er op reageert of wat deze aan het doen is. Eigenlijk ben je dus met z'n allen een verhaal aan het schrijven zoals emma al zei. Dat kan er uiteindelijk dan bijvoorbeeld zo uitzien http://www.freewebs.com/verhaalrpg/ (emma heeft me ooit verteld dat het vol taalfouten staat, maar het gaat dan ook niet om het schrijven van een goed verhaal)

Lid sinds

13 jaar 8 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
@E.M. en Saya-E Ja het is een stuk duidelijker zo! Thnks! Het lijkt mij boeiend en leuk ! Ergens staat op Sol staat een vraag: wat zou jij doen? ( het gaat over een Fantasy verhaal) Dat zou je dan ook een vorm van elfquest kunnen noemen?Iets vergelijkbaars!?

Lid sinds

13 jaar 8 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Hey Mathilde, Het is inderdaad erg leuk, hoewel ook soms lastig als het niet gaat zoals verwacht of als je een tijdje zonder inspiratie zit. Je haalt wel beide door de war, elfquest is een comicserie, (forum) rpg is het schrijfgebeuren ;) Een antwoord op een vraag als 'wat zou jij doen' zou je wel als rollenspel kunnen zien, maar het is niet helemaal wat wij doen, je doet het namelijk in je eentje, jij hebt wel een reactie op wat er gebeurt maar er is geen interactie tussen verschillende rollen. Maakt dathet wat duidelijker?