Lid sinds

13 jaar 6 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

Sneeuwmaan

Hallo hallo, Ben nieuw hier en stel me graag even voor. Zelf heb ik nooit eerder geschreven dus een ras echte beginner. Ik ben 21 jaar en net afgestudeerd. Hierdoor heb ik ineens veel tijd over. Naast het verhaal waar ik aan werk ben ik ook bezig met andere dingen. Onder andere tekenen, lezen, zingen en paardrijden. Ik heb mij hier aangemeld om beter te worden in schrijven. Daarnaast is het erg leuk om er met anderen over te kunnen praten. Groetjes, Sneeuwmaan

Lid sinds

13 jaar 6 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ik heb sociaal pedagogische hulpverlening gestudeerd en werk nu op een kinderopvang. Net heb ik even de site een beetje bekeken en ik ben onder de indruk van het schrijf niveau.

Lid sinds

14 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Welkom leeftijdsgenoot. :) Ik studeer op het moment pedagogiek, dus ook daar hebben we raakvlakken. Wat zou ik graag afgestudeerd zijn, maar ik heb helaas nog 2 jaar te gaan. Veel plezier op deze leerzame site!

Lid sinds

13 jaar 8 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Van een goed ras komt hier wel te pas hop paardje hop Sneeuwmaan in galop ga in volle draf op je einddoel af Welkom!

Lid sinds

13 jaar 6 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Heey, Wat een leuke reacties! Er zijn vast mensen die de boeken van Tolkien kennen? Sneeuwmaan is idd een paard van zijn hand. Grappig dat jullie dat zo goed zien :) @Ilmrm: Leuk pedagogiek!! Wees ergens maar blij dat je nog naar school moet :) Zelf ben ik op zoek naar werk maar dat is nauwelijks te krijgen. Helemaal niet op HBO niveau. Maar bevalt de opleiding verder? Zelf merkte ik dat je op stage's ineens begrijpt waarom je zoveel theorie krijgt. @Cyckick: Leuk gedicht! Die zet ik in mijn onderschrift :)

Lid sinds

14 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Nou, eerlijk gezegd vond ik het eerste jaar een stuk leuker. Inderdaad veel theorie. :( Maar ik heb ook niet bepaald een motiverende stage, dus dat zou ook nog wel eens mee kunnen spelen. Werk zoeken zou nu inderdaad wel niet zo gemakkelijk zijn, maar je gaat vast wel iets vinden. :)

Lid sinds

13 jaar 6 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
@ Mijre Gidet: die C is een goed idee, zal ik even doen. Nog 4,5 jaar? Welke opleiding volg je? @Ilmrm: Wat voor stage doe je op dit moment? Het is zeer vervelend als je niet op je plek zit ergens. :S Het is even zoeken maar tzt komt er vast iets op mijn pad!

Lid sinds

15 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Welkom Sneeuwmaan! Wat een beauty van een naam, zeg! Nou, dat je maar veel mag gaan schrijven, zou ik zeggen. En er veel plezier aan mag beleven.

Lid sinds

13 jaar 9 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Hoi sneeuwmaan, je hebt een mooie naam. Hier ook een beginner :) . Er valt op deze site heel veel te leren, dat is zeker :nod: . Veel schrijf- en SOLplezier!

Lid sinds

14 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker
@ Sneeuwmaan; Nederlandse taal en cultuur, maar ik hoop er een duale master achteraan te kunnen doen. Vandaar ;) Ik zie dat je je onderschrift hebt aangepast :) Gezien je tijd over hebt... Misschien is NaNoWriMo wat voor je? In november in een maand heel veel schrijven; je probeert de 50.000 woorden te halen. Er is hier een topic over, kun je even rondkijken ;)

Lid sinds

13 jaar 6 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
@ Lis_a: Gezellig nog een beginner! Is er ook een stukje voor beginners, naast de schrijfgids en de meest gestelde vragen natuurlijk. @ Mijre Gidet: Wat is een duale master? Is het net als bij engels dat je dan les mag geven aan het VWO enzovoort NaNoWriMo heb ik idd een aantal keer langs zien komen. Vind het wel een mooie binnenkomer en mischien wel het proberen waard. Even zien of ik genoeg moed heb om aan zoiets te beginnen :)

Lid sinds

14 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker
@ Sneeuwmaan; duaal is een jaar lang theorie en een halfjaar stage. Lesgeven e.d.; geen idee, mijn beoogde master is niet die richting op. Dat stagegebeuren (lesgeven) doe ik wel in mijn minor Educatie dan, maar dat is voor een tweedegraads lesbevoegdheid (VMBO en onderbouw HAVO/VWO). Zeker doen! ;) Als het niet helemaal lukt, heb je toch mooi de woorden die wél gelukt zijn, toch?

Lid sinds

16 jaar 10 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Welkom! Veel pedagogische hulpverleners hier eigenlijk :D Mijn zusje is daar ook mee bezig. De arbeidsmarkt is krap voor alle starters. Ben zelf vorig jaar afgestudeerd als Industrieel Ontwerper en op reis geweest, en toen ik na een half jaar thuiskwam waren gelijktijdig afgestudeerde studiegenoten nog steeds op zoek naar een baan! In november ga ik parttime werken in een boekhandel. Je moet toch wat :) De mensen die nog bezig zijn mogen blij zijn dat ze nog even geen sollicitatiegesprekken hoeven te doen! Oh well, veel tijd voor hobbies!

Lid sinds

15 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Vergeet ik je bijna welkom te heten Sneeuwmaan, dus bij deze: Welkom!
In november ga ik parttime werken in een boekhandel.(...)
Wat leuk Hjalmar! Je zult misschien wel merken dat het niet de minsten zijn die in een boekhandel werken.(zo heb ik zelf mogen ervaren) Het komt niet zelden voor dat deze mensen nogal wat gestudeerd hebben, maar toch kiezen om hier te werken ook al zouden ze ergens anders beter betaald worden. Kan je nagaan hoe leuk dit werk is! Want boekhandels behoren tot de detailhandel, als je begrijpt wat ik bedoel. Ik vond het stuk voor stuk hele bijzondere mensen, ook al kon ik het niet met iedereen even goed vinden. Hoe dan ook, ik wens je een fijne tijd toe! (En het omgaan met boeken is natuurlijk ook heel leuk) ps Wat heb je gedaan om aangenomen te worden?

Lid sinds

16 jaar 10 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Om aangenomen te worden heb ik eerst in een boekhandel gewerkt. Maar ok, die was van mijn vader en dat was maar af en toe op zaterdag. En ik heb twintig open sollicitaties verstuurt naar evenzoveel boekhandels. Zo doe je dat! Ik heb er zin in! Maar he, dit is het topic over Sneeuwmaan he! :ontopic:

Lid sinds

15 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Oh ja, :ontopic: Sneeuwmaan, lijkt het jou niet leuk om in een kinderboekenwinkel te werken (als die nog bestaan, maar nu dwaal ik af) Of vind je het leuker om in de kinderopvang te werken en daarnaast 'iets met boeken' te doen als hobby?

Lid sinds

13 jaar 6 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Oh ja, :ontopic: Sneeuwmaan, lijkt het jou niet leuk om in een kinderboekenwinkel te werken (als die nog bestaan, maar nu dwaal ik af) Of vind je het leuker om in de kinderopvang te werken en daarnaast 'iets met boeken' te doen als hobby?
Dat vind ik echt een goed idee! Alleen heb ik geen ervaring in de boeken verkoop, wel in het lezen ervan natuurlijk. @ Hjalmar: Vervelend he dat zoeken. Ook hier is de markt erg klein. Hoop dat je aangenomen wordt!!

Lid sinds

15 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Oh ja, :ontopic: Sneeuwmaan, lijkt het jou niet leuk om in een kinderboekenwinkel te werken (als die nog bestaan, maar nu dwaal ik af) Of vind je het leuker om in de kinderopvang te werken en daarnaast 'iets met boeken' te doen als hobby?
Dat vind ik echt een goed idee! Alleen heb ik geen ervaring in de boeken verkoop, wel in het lezen ervan natuurlijk.
TIP: Lees de vakbladen.

Lid sinds

14 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker
Oh ja, :ontopic: Sneeuwmaan, lijkt het jou niet leuk om in een kinderboekenwinkel te werken (als die nog bestaan, maar nu dwaal ik af) Of vind je het leuker om in de kinderopvang te werken en daarnaast 'iets met boeken' te doen als hobby?
Dat vind ik echt een goed idee! Alleen heb ik geen ervaring in de boeken verkoop, wel in het lezen ervan natuurlijk. @ Hjalmar: Vervelend he dat zoeken. Ook hier is de markt erg klein. Hoop dat je aangenomen wordt!!
Geen V&D in de buurt?:P Ik ben op mijn vijftiende daar op de boekenafdeling begonnen. Ze meenden geen 'vakkenvullertje' nodig te hebben voor maar één afdeling, maar uiteindelijk heb ik daar 2,5 jaar op gestaan (kwam doordat ik na een paar maanden (12 uur per week was het max. met 15) al alles wist te vinden en mijn hoofdverkoopster telkens wist te verbazen.). Uiteindelijk ben ik er weg gegaan, want goed verdienen is anders (werk je 38 uur naast je school in december. Krijg je alsnog maar 600-700 euro. Leuk is anders...). Máár... Bij de V&D kom je relatief makkelijk binnen (hoewel ze geen fulltime contracten meer geven, heel vervelend). Als je daar wat gaat rommelen met de boeken, kom je wellicht daarna ergens anders ook relatief makkelijker binnen?