Lid sinds

13 jaar 7 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

Nieuw: ervaren beginneling - PeterKassenaar

Met een eigenaardig tweeslachtig gevoel heb ik me aangemeld voor SchrijvenOnline.org. Enerzijds omdat ik onder de noemer ‘werk’ sinds ongeveer 1995 ontelbare recensies, columns, (blog)artikelen en inmiddels ruim 80 boeken heb gepubliceerd. Anderzijds omdat in al dit werk vrijwel geen woord proza voorkwam en ik dus een complete beginneling ben. Tenminste, op het gebied van literatuur, fictie en al die andere genres die hier op SOL zo omarmd worden. Kortom, ik ben een beginner, maar tegelijkertijd ook niet. Dat is een merkwaardige, maar fascinerende tweespalt. Ik voel me als een sprinter die opeens voor de marathon moet gaan trainen. Ik ben nu een maand of twee bezig met het schrijven van fictieve korte verhalen. Gewoon, om eens te kijken of ik het a) leuk zou vinden iets anders te schrijven dan over ICT-gerelateerde onderwerpen -want daar ging voorgaande over- en b) of ik het zou kunnen. Nou, na de eerste regels dialoog die ik uiteindelijk moeizaam op papier wist te krijgen, was me duidelijk ik een nieuwe uitdaging had gevonden. Zo ben ik al vrij snel (Google is your friend) bij SOL terechtgekomen. Na een paar maanden aan de zijlijn is nu denk ik de tijd gekomen om me wat actiever op te stellen. Ik weet zeker dat ik veel van jullie allen kan leren. Omgekeerd kan ik mogelijk op sommige andere onderdelen behulpzaam zijn op de fora. Schrijven als hobby, in plaats van werk. Ik ben benieuwd hoe dat zal bevallen. Peter Kassenaar P.S. ik houd van mijn werk. Laat daar geen misverstand over bestaan ;-)

Lid sinds

14 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Welkom! :) Ik denk dat het uitlopen van de marathon je veel voldoening zal schenken.

Lid sinds

14 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Hoi Peter, alleen al je introductiebericht is veelbelovend; volgens mij lukt het je met glans :D

Lid sinds

14 jaar 9 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker