Lid sinds

13 jaar 7 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

Nieuw: ervaren beginneling - PeterKassenaar

Met een eigenaardig tweeslachtig gevoel heb ik me aangemeld voor SchrijvenOnline.org. Enerzijds omdat ik onder de noemer ‘werk’ sinds ongeveer 1995 ontelbare recensies, columns, (blog)artikelen en inmiddels ruim 80 boeken heb gepubliceerd. Anderzijds omdat in al dit werk vrijwel geen woord proza voorkwam en ik dus een complete beginneling ben. Tenminste, op het gebied van literatuur, fictie en al die andere genres die hier op SOL zo omarmd worden. Kortom, ik ben een beginner, maar tegelijkertijd ook niet. Dat is een merkwaardige, maar fascinerende tweespalt. Ik voel me als een sprinter die opeens voor de marathon moet gaan trainen. Ik ben nu een maand of twee bezig met het schrijven van fictieve korte verhalen. Gewoon, om eens te kijken of ik het a) leuk zou vinden iets anders te schrijven dan over ICT-gerelateerde onderwerpen -want daar ging voorgaande over- en b) of ik het zou kunnen. Nou, na de eerste regels dialoog die ik uiteindelijk moeizaam op papier wist te krijgen, was me duidelijk ik een nieuwe uitdaging had gevonden. Zo ben ik al vrij snel (Google is your friend) bij SOL terechtgekomen. Na een paar maanden aan de zijlijn is nu denk ik de tijd gekomen om me wat actiever op te stellen. Ik weet zeker dat ik veel van jullie allen kan leren. Omgekeerd kan ik mogelijk op sommige andere onderdelen behulpzaam zijn op de fora. Schrijven als hobby, in plaats van werk. Ik ben benieuwd hoe dat zal bevallen. Peter Kassenaar P.S. ik houd van mijn werk. Laat daar geen misverstand over bestaan ;-)

Lid sinds

14 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Welkom! :) Ik denk dat het uitlopen van de marathon je veel voldoening zal schenken.

Lid sinds

14 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Hoi Peter, alleen al je introductiebericht is veelbelovend; volgens mij lukt het je met glans :D

Lid sinds

14 jaar 9 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ervaring in het technische gedeelte heb je in ieder geval. Ik ben benieuwd hoe een ander genre je bevalt. Welkom en heb je al een recensie over SOL? :rolleyes:

Lid sinds

13 jaar 8 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Succes met je proza! Van wat ik van anderen zie, heb je door te schrijven al een enorme voorsprong op anderen: je hebt dan een redelijk tot goed niveau in spelling, grammatica, je weet hoe je een zin op moet bouwen en hoe je de aandacht van de lezer vast moet houden. Dus heb je alle tijd om je op het narratieve te storten. Overigens hoef je niet zo heel ver te springen: ICT in fictie kan ook leuk zijn (cyberpunk).

Lid sinds

15 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker
  • Pluslid
Hallo Peter. Tachtig boeken op je naam, dat is niet mis. We zijn vereerd je in ons gezelschap te mogen begroeten.

Lid sinds

13 jaar 9 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ervaren en beginner ideale combinatie voor een winner wit en zwart yin en yang luister naar je hart en maak ons bang.. Welkom!

Lid sinds

13 jaar 10 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Als beginneling ben je hier aan het juiste adres. Welkom bij de groep.

Lid sinds

15 jaar 6 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Van harte welkom Peter! Geen kasplantjes hier op de site hoor, wel veel pluimage van jouw categorie: beginners en onderweggers. Veel succes met dit nieuwe doel in je leven. Groetjessss

Lid sinds

13 jaar 7 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Hallo allen, Alvast bedankt voor dit warm welkom. Later zal ik nog wat meer in detail reageren (nu: kinderen, kinderen...-) Groeten, Peter.

Lid sinds

15 jaar 8 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ook ik heet je van harte welkom. Fijn dat je je ervaringen in het schrijversvak hier wilt delen met ons. En zoals je zelf al aangeeft: geen enkele schrijver is ooit uitgeleerd...