Lid sinds

13 jaar 7 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

Mardya - weer zo'n groentje DAT denkt dat ze kan schrijven ;-)

Of liever gezegd, hoopt dat ooit te kunnen leren! Hallo allemaal, Ik ben Astrid, inmiddels 42 jaar en getrouwd. Op het moment heb ik geen baan en dus naast het huishouden meer dan voldoende tijd om te schrijven. Nu moet ik dat alleen ook nog even doen! De grootste valkuil voor mij bestaat uit afleiding, en schrijvend op de computer met de web browser open is een afleidinkje met een simpele muisklik te vinden. NU.nl, oude forumberichten, gekke filmpjes; alles schijnt te voldoen wanneer de inspiratie wankelt. Echt schrijven heb ik nog niet gedaan. Mijn achtergrond bestaat uit roleplaying en het schrijven van korte stukjes, veelal niet meer dan scenes. Recentelijk ben ik begonnen met het schrijven van erotica in het Engels en ik heb gemerkt dat ik hier redelijk mee uit de voeten kan. Ik wil echter meer, en beter, en dan liefst in mijn eigen vertrouwde Nederlands. Vandaar mijn aanmelding op Schrijven Online. Ik hoop hier feedback te krijgen op mijn schrijverij, tips te verzamelen en te leren van de ervaringen van andere schrijvers. Een prettige dag allemaal, en schijfze!

Lid sinds

14 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Welkom! :) Je kunt hier veel leren, maar pas op. Ook deze site wil nog wel eens een bron van afleiding zijn (heb ik gemerkt). ;) Succes met het schrijven.

Lid sinds

14 jaar 9 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Welkom hier. En inderdaad, dit forum kan erg verslavend zijn (gelukkig kan ik mezelf ergens heel goed van losrukken en terugkeren tot dat wat ik moet doen, dus veel last van verslaving heb ik niet :rolleyes: ).

Lid sinds

13 jaar 7 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Welkom! :) Je kunt hier veel leren, maar pas op. Ook deze site wil nog wel eens een bron van afleiding zijn (heb ik gemerkt). ;) Succes met het schrijven.
Ha, dat is maar al te waar. Ik heb inmiddels verschillende threads over zelf-publiceren van voor naar achter gelezen, en was al klikkend op weg naar het volgende topic toen ik je berichtje zag. Dank je wel voor je reactie! :-)

Lid sinds

13 jaar 7 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Welkom hier. En inderdaad, dit forum kan erg verslavend zijn (gelukkig kan ik mezelf ergens heel goed van losrukken en terugkeren tot dat wat ik moet doen, dus veel last van verslaving heb ik niet :rolleyes: ).
Daar kan ik nog wat van leren, Peregine! Ik hoop dat het beter wordt wanneer ik het 'uit' heb en alleen de relevante topics nog hoef te volgen. Yeah. Right ;-)

Lid sinds

13 jaar 8 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Welkom Mardya, zelf heb ik hier ook nog niet veel geschreven maar voornamelijk gelezen . zoveel info over schrijven . Succes en Schrijfplezier wens ik je !

Lid sinds

13 jaar 7 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Welkom Mardya, zelf heb ik hier ook nog niet veel geschreven maar voornamelijk gelezen . zoveel info over schrijven . Succes en Schrijfplezier wens ik je !
Dank je wel Mathilde! Er lijkt inderdaad heel veel informatie te zijn. Ik ben inmiddels bij de wedstrijden aangeland. Daar ben ik schrijftechnisch nog niet aan toe, maar het is vast wel leuk om daar naar toe te werken. Ik las in je introductie dat je bezig bent met een elfjesgedichtenbundel met afbeeldingen van je eigen schilderwerk? Dat klonk wel heel erg leuk, en ik wens je heel veel succes!

Lid sinds

13 jaar 9 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Groen als gras terwijl je toch al begonnen was met het schrijven over opgewonden lijven laat je niet afleiden anders zullen we je hier kastijden Welkom!

Lid sinds

13 jaar 8 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Mardya? ik ga zo even lezen , want ...je doet mij een idee aan de hand , ik schreef wel dat ik wist hoe de buitenkant van mijn boek eruit zou zien en dat ik het zelf zou illustreren met afbeeldingen van schilderwerk dat ik maakte, doch ik schreef toch niet niet dat ik er elfgedichtjes in zou doen . Doch... ik vind het wel een leuk idee. Minder zwaar, voelt het voor mij , dan een dik beschreven boek!:-) Schrijf ze!

Lid sinds

17 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Welkom. Verander de titel van dit topic nog even. Het is: zo'n groentje dat... Ik vind zo'n fout zo slordig staan, zeker in een titel.

Lid sinds

13 jaar 10 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Hoi Madya, Welkom hier. Je zult inderdaad veel info hier vinden. En trouwens de beste boeken beginnen met een klein idee. Of dat een leuke scene is of een heel plot. Ik begin ook vaak met een scene die ik dan helemaal uitwerk. Soms lukt het me om die scene te laten aansluiten of een andere scene en zie je hebt het begin van een verhaal (nou, ja een kleintje dan). Oh ja, goede tips. Zet internet uit, zorg dat je alleen bent en weerhoudt je van afleiding. Als je eenmaal goed in je verhaal zit, loopt het allemaal vanzelf (de meeste tijd dan). Veel plezier en groetjes,

Lid sinds

15 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Van harte welkom groentje. Ook ik ben een groentje en heb de route, zonder tomtom gepakt. Eerst 'stukkies' geplaatst en daarna kwam ik erachter dat ik mijn gepeupel plaatste tussen een flink aantal mensen die al een aardig tijdje bezig zijn. Leerzaam was het zeker. Ik ben nog steeds een groentje, maar de kleur groen is toch wat aan het veranderen. Ik kijk uit naar je eerste plaatsing bij proeflezen. :p

Lid sinds

14 jaar 8 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ik ben ook nog een schrijfgroentje, welkom op dit forum en veel schrijfplezier.

Lid sinds

13 jaar 7 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Haha, juist ja! DAT klopt!
Hoi allemaal!! Ja, suf he? Ik heb er zelfs op het internet informatie over gezocht of het wat, dat of die moest zijn. Kennissen gevraagd enzo. Uiteindelijk op "wat" uitgekomen na twijfels of ik het niet helemaal zou veranderen. Heb het toch maar laten staan, op hoop van zegen, en indien niet.... dan heb ik weer bijgeleerd. Het laatste dus! Bedankt voor de correctie en uitleg!!

Lid sinds

13 jaar 7 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Haha, juist ja! DAT klopt!
Hoi allemaal!! Ja, suf he? Ik heb er zelfs op het internet informatie over gezocht of het wat, dat of die moest zijn. Kennissen gevraagd enzo. Uiteindelijk op "wat" uitgekomen na twijfels of ik het niet helemaal zou veranderen. Heb het toch maar laten staan, op hoop van zegen, en indien niet.... dan heb ik weer bijgeleerd. Het laatste dus! Bedankt voor de correctie en uitleg!!

Lid sinds

13 jaar 7 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Als je nu van WAT, DIE maakt, denken de mensen dat misschien niet ;) Welkom. Hier spreekt een naamgenoot.
Hehehe, bedankt voor de tip! De titel is inmiddels aangepast, met dank aan de proeflezers! Leuk je te ontmoeten, Sgoojur, ik heb al heel wat posts van je gelezen en je bent een naamgenoot van wie ik veel hoop te leren.

Lid sinds

13 jaar 7 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Mardya? ik ga zo even lezen , want ...je doet mij een idee aan de hand , ik schreef wel dat ik wist hoe de buitenkant van mijn boek eruit zou zien en dat ik het zelf zou illustreren met afbeeldingen van schilderwerk dat ik maakte, doch ik schreef toch niet niet dat ik er elfgedichtjes in zou doen . Doch... ik vind het wel een leuk idee. Minder zwaar, voelt het voor mij , dan een dik beschreven boek!:-) Schrijf ze!
Heyyy, hoe ik daar dan bij kwam. Ik had er op kunnen zweren dat het elfgedichtjes waren en ik zag het boek al helemaal voor me, illustraties en al! Wat leuk dat er op die manier toch een nieuw idee uit komt. Heel erg veel succes, en ik ben nu helemaal reuze benieuwd naar het resultaat!

Lid sinds

13 jaar 7 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Bedankt voor het welkom, allemaal! En voor de tips. Ik ga hier vast veel leren en kijk er naar uit. Ik volg de forums al en heb al heel wat opgestoken over publicatie enzo (niet dat ik aan toe ben, maar toch!) Tot zover is het Proeflezen mijn favoriete stekkie op het forum. Ik vind het geweldig om te zien wat voor verhalen en gedichten er gemaakt worden en de feedback te lezen. Als is het dan geen eigen werk, ik steek er toch heel wat van op. Hopelijk kan ik te zijner tijd wat van mijn echte werk kwijt. Maar voordat het zo ver is moet ik nog wel even stug doorschrijven!