Lid sinds

13 jaar 7 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

Dirk-Jan Hendrik stelt zich voor

Hallo allemaal, Volgens goed gebruik stel ik me hier ook even voor. Ik ben Erik, vijfendertig jaar, single, werkend bij een internetbureau en ik ben eigenlijk mijn hele leven al aan het beginnen met schrijven. De droom om uitgegeven te worden en in de boekhandel te liggen, of om regelmatig met een column in een krant of tijdschrift te staan heb ik in ieder geval al vanaf de middelbare school. Ik ben ook zo iemand die vaak hoort dat hij zo leuk en zo grappig schrijft. Maar echt schrijven is toch iets anders dan even een komische draai aan een mailtje geven, dat merkte ik al vrij snel. Echt schrijven is afzien. Dat was een tegenvaller. Inmiddels heb ik geleerd dat dat niet alleen voor mij geldt, maar dat het zelfs heel normaal is dat het in het begin veel moeite kost om op een leeg vel papier iets moois te toveren. Sinds kort probeer ik daarom gedisciplineerd aan de slag te blijven en mezelf te dwingen om tekst te produceren. Doorploeteren en vlieguren maken. De ene keer blijft het vel leeg, de andere keer verbaas ik mezelf. Er is in ieder geval nog een hoop te leren. Voorlopig ben ik een beetje aan het proefdraaien en probeer ik korte verhalen van tussen de 500 en 1000 woorden te schrijven. Als dat lukt wil ik er een weblog mee beginnen. Het uiteindelijke doel is een roman, maar dat gaat vast nog even duren. Ik hoop hier nieuwe dingen te kunnen leren en opbouwende kritiek te kunnen ontvangen. Het is in ieder geval een mooie manier om met schrijven bezig te zijn..

Lid sinds

13 jaar 9 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Welkom! :D Persoonlijk vind ik het schrijven van verhalen van minder dan 1000 woorden moeilijker dan het schrijven van een langer verhaal, omdat je met zo weinig woorden weinig diepte aan je personages kunt geven en beperkt bent in je bewegingsvrijheid. Ik denk dat je op dit forum veel bruikbare tips zult vinden!

Lid sinds

13 jaar 7 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Dank je! Het bouwen van de context is juist iets dat ik moet leren. Ik heb al moeite om een naam voor mijn personages te vinden. Meestal gaat het over "de jongen", "de vuilnisman", of "haar vader".

Lid sinds

15 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Welkom DJH :thumbsup: Laat maar eens een stukje proeflezen op het speciale forum dat daarvoor is. Heel leerzaam!

Lid sinds

14 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Welkom. :) Schrijven is inderdaad hard werken en afzien. Gelukkig levert het wel veel op. Succes met het schrijven!

Lid sinds

13 jaar 9 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Schrijven is leren oppoetsen van de veren voor men klaar is voor de vlucht is er al heel wat afgezucht vliegen begint met durven hier grijpen we je bij je lurven! Welkom!