Lid sinds

13 jaar 7 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

Bas

Hallo! Zal me eerst maar netjes voorstellen voordat ik u alle ga bombarderen met vragen en dergelijke. IK ben dus bas. 27 jaren jong. En fulltime multimedia beheerder. Daarnaast heb ik een hele tijd collums geschreven op een foraatje genaamd WUZ. Daar ben ik mee gestopt omdat het al een langere tijd ondragelijk begon te worden. Ik heb een boek in mijn hoofd zitten. Sterker nog ik heb het compleet gelezen en beleefd. (al wijzigt de verhaallijn nog al eens). Ik heb besloten voor mezelf dat ik dit verhaal tot een boek wil verwerken. Echter ben ik als dyslect misschien niet de aan gewezen persoon om een boek te schrijven. Ik ben nu zo ver dat ik op papier heb uit gezet wie mijn personages zijn. Dit is vrij beperkte informatie over de personage. Daarnaast heb ik een hoofdstukken indeling met beknopte beschrijving van wat er gaat gebeur in het hoofdstuk. Het verhaal speelt zich over een periode van een jaar of 5 af. De hoofdstukken springen vooruit en achteruit in de tijd. Dus een tijdslijn zal nodig zijn om het verhaal voor mezelf duidelijk te houden. Maar maak ik het me zelf nu te moeilijk? Zou ik niet meer voor een standaard boekvorm moeten kiezen om mijn debuut te schrijven? En dan het grootste probleem. Als ik de verhaallijn uitschrijf kom ik tot een verhaal van pak em beet 10 pagina's. Wanneer is een boek een boek en geen verhaal? Hopelijk ga ik al mijn vragen beantwoorden via dit forum. En misschien kan ik dit medium ook gebruiken om af en toe een proef lezing te houden. In ieder geval, aangenaam! Hopelijk kunnen we elkaar helpen met de issues die een boek schrijven met zich mee brengt.

Lid sinds

14 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Hoi Bas, Even geen uitgebreide reactie, maar wel een hartelijk welkom!

Lid sinds

17 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Welkom Bas :) Dyslect zijn hoeft geen probleem te zijn, er zijn wel meerdere dyslecten hier op SOL die schrijven. En ik zou gewoon beginnen met schrijven, je bent al lekker ver op weg met al dat voorwerk (zoveel doe ik nooit, hihi), vraag SOL maar lek :)

Lid sinds

14 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Welkom. Met de goede adviezen die je hier krijgt komt het met het schrijven helemaal goed. je zult zien. :p

Lid sinds

13 jaar 7 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
even een snelle vraag. ik wil even peilen wat men van mijn plot denkt. 1. is het verstandig? 2. waar kan ik dat doen? bedankt voor de welkoms enzo.

Lid sinds

17 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
1: ik zou het niet zomaar op een forum zetten. 2: je kan het bij Proeflezen zetten, maar dat is volgens mij alleen voor stukjes uit je verhaal, niet je plot. Misschien kan je er beter iemand over mailen ofzo, die wel feedback op je plot wilt geven.

Lid sinds

13 jaar 8 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Spellingscontrole, de beste uitvinding die er is maar dan is schrijven nog geen kattenpis van WUZ heb ik nooit gehoord dan verkeer je hier in een beter oord welkom en succes met je verhaal hier spreken we klare taal!

Lid sinds

13 jaar 8 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Welkom Bas, de vandale: boek het; o -en 1 een samengebonden of genaaid aantal bedrukte bladen aan·tal het; o 1 onbepaalde hoeveelheid ver·haal het; o -halen vertelling, bericht, verslag Twee ingebonden bedrukje blaadjes is dus al een boek en een boek is altijd een verhaal, maar het is pas een boek als je het laat drukken ;) Succes met je verhaal dus iniedergeval. :D groetjes saya (in een flauwe bui)