Lid sinds

13 jaar 6 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

Richard zegt, "hallo."

Bij deze wil ik mij even voorstellen. Mijn naam is, zoals jullie kunnen zien aan mijn profiel, Richard. ICT' er van beroep en 46 jaar jong. Hobby's zijn: fotografie, de pc, lezen en schrijven. Ik schrijf pas sinds twee maanden, had ik eigenlijk al veel eerder moeten doen! Waarom pas sinds twee maanden? Dit omdat mij een vraag werd gesteld. De vraag was: stel je hebt nog twee jaar te leven, wat wil je in die twee jaar nog gaan doen c.q. Bereiken? Zo'n vraag word je niet elke dag gesteld. Ik moest hier even over nadenken. Maar al snel had ik twee dingen die ik nog wilde doen. Een ervan was het schrijven van een boek. Dat was dus ongeveer twee maanden geleden. Mijn boek is er een uit het SF genre. Mijn favoriete genre om te lezen, dus eigenlijk ook logisch om in dit genre te gaan schrijven. Ik zit nu al op 90 pagina's en ben pas, denk ik, op 1/3 van het complete boek. Ik hoop hier op het forum wat tips e.d. te vinden over opmaak, stijl, spanning in een verhaal schrijven etc. etc. en wat eigenlijk het belangrijkst is, feedback van anderen. Gr. Richard

Lid sinds

13 jaar 7 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Welkom! Wow, dat is ambitieus, een boek schrijven als je eigenlijk nog nooit geschreven hebt. Ik ben benieuwd. :D Plaats je een stukje bij proeflezen? Daar kun je heel goede feedback krijgen.

Lid sinds

15 jaar 10 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Welkom Richard!
Mijn boek is er een uit het SF genre. Mijn favoriete genre om te lezen, dus eigenlijk ook logisch om in dit genre te gaan schrijven.
Misschien wel logisch, maar ik kom het in ieder geval niet zo vaak tegen.

Lid sinds

13 jaar 6 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
@allemaal, dank voor jullie reacties. Ik zal vandaag of morgen een stukje van hoofdstuk 1 plaatsen in het proeflezen forum. @ilmrm, het andere wat ik nog wil, is een rondreis van 4 á 6 weken door Japan, met mijn jongere broer. Niet alleen naar de grote steden, maar ook echt het land door trekken.

Lid sinds

14 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker
Welkom hier, Richard. Na twee maanden al 90 pagina's. :eek: Ik denk zeker dat hier veel tips voor je te vinden zijn. Veel plezier hier.

Lid sinds

13 jaar 7 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Welkom en veel succes met je boek! Heb je al langer met het idee rondgelopen en ging je er pas wat mee doen nadat die vraag werd gesteld of is het echt helemaal een nieuw idee sinds twee maanden? @Spirit: ik heb een hoge typesnelheid, maar in twee maanden heb ik echt niet zomaar 90 pagina's boek ;) (niet dat het daarmee onmogelijk is)

Lid sinds

13 jaar 7 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Uit eigen ervaring weet ik wel dat het mogelijk is, saya_elisheva. :P Het ligt natuurlijk ook aan je regelafstand, lettergrootte, etc. Ik ben benieuwd naar je stuk in Proeflezen, Richard van T.!

Lid sinds

13 jaar 6 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Welkom :) Mag ik vragen hoeveel woorden je hebt? Want 90 pagina's is wel héél veel in twee maanden!
Ik zit momenteel op 27.114 woorden. Het zijn wel A5 pagina's, lettertype Verdana, 10 pnt. groot en regelafstand is standaard.

Lid sinds

13 jaar 6 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Welkom en veel succes met je boek! Heb je al langer met het idee rondgelopen en ging je er pas wat mee doen nadat die vraag werd gesteld of is het echt helemaal een nieuw idee sinds twee maanden? @Spirit: ik heb een hoge typesnelheid, maar in twee maanden heb ik echt niet zomaar 90 pagina's boek ;) (niet dat het daarmee onmogelijk is)
Dank je saya. Ik heb het idee voor mijn boek toch al zeker een jaar of 5, in mijn hoofd "zitten".

Lid sinds

13 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Welkom :) Mag ik vragen hoeveel woorden je hebt? Want 90 pagina's is wel héél veel in twee maanden!
Ik zit momenteel op 27.114 woorden. Het zijn wel A5 pagina's, lettertype Verdana, 10 pnt. groot en regelafstand is standaard.
Kijk daarom wilde ik het weten :P Ik dacht al dat het geen A4tjes met 1.0 regelafstand TNR 10 zouden zijn :) Toch netjes, maar inderdaad zeker haalbaar. En het is altijd prettig als het lang heeft lopen sudderen. Ik heb ook nu pas weer een jarenoud ms opgepakt, alles wat ik had heb ik weggegooid. Succes in ieder geval en inderdaad erg leuk dat die ene vraag je nu toch aan de gang heeft gebracht :)

Lid sinds

13 jaar 7 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Hopelijk leef je nog langer dan twee jaar na één boek ben je vast nog niet klaar werken doe je in de ICT vandaar je snelheid op de PC dit forum is heel goed bespaart je heel wat zweet, tranen en bloed 'Hallo' terug van mij schrijf er nog vele pagina's bij!

Lid sinds

13 jaar 6 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Uit eigen ervaring weet ik wel dat het mogelijk is, saya_elisheva. :P Het ligt natuurlijk ook aan je regelafstand, lettergrootte, etc. Ik ben benieuwd naar je stuk in Proeflezen, Richard van T.!
Bij deze gedaan, enjoy. @cychick: dank je voor je welkomsgedicht.

Lid sinds

17 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Welkom! Ik ben hier met vlagen. Ik wens jou een fijne tijd en veel plezier met het schrijven van je boek!

Lid sinds

15 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Daantie zegt: ook hallo! Welkom op de site Richard, en heel veel plezier. Gezellig boeltje hier (Meestel...) :D