Lid sinds

13 jaar 8 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

Esther1983

Hallo allemaal, Na een lange periode van meelezen op het forum, vond ik het tijd mezelf nu ook eens aan te melden. Ik hecht nog veel waarde aan mijn anonimiteit op het internet, zeker wat betreft het schrijven, vandaar dat Esther hier mijn pseudoniem is. Al heel wat jaren schrijf ik voor mezelf korte en langere verhalen, waar ik altijd veel in kwijt kan. Gemotiveerd door de positieve reacties van mensen om mij heen en het steeds maar groeiende plezier in het schrijven, ben ik nu aan mijn eerste roman begonnen. Het zou erg mooi zijn wanneer het tot uitgeven komt, maar in eerste instantie is het een oefening om mezelf verder te ontwikkelen. Ik heb hierbij al veel gehad aan de tips op het forum en ik hoop hier nog veel meer te leren! Hartelijke groeten, Esther.

Lid sinds

13 jaar 8 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Bedankt! Four Seasons, ik denk dat het genre 'psychologische roman' mijn stijl het beste weergeeft. Voor mij staat de avatar voor mijn geloof, mijn gevoelsleven, mijn fantasie.. waaruit ik allemaal put tijdens het schrijven.

Lid sinds

16 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker
Bedankt! Four Seasons, ik denk dat het genre 'psychologische roman' mijn stijl het beste weergeeft.
Interessant! Heb je al rondgekeken (bij proeflezen)?
Voor mij staat de avatar voor mijn geloof, mijn gevoelsleven, mijn fantasie.. waaruit ik allemaal put tijdens het schrijven.
Mooie avatar! Waar geloof jij in, als ik zo vrij mag zijn?

Lid sinds

13 jaar 8 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Interessant! Heb je al rondgekeken (bij proeflezen)?
Ik ben inderdaad aan het rondkijken. Maar ik weet nog niet of ik er zelf al aan toe ben wat te delen. Wel heb ik in persoonlijke kring enkele proeflezers van wie ik weet dat ze echt eerlijk zijn in hun kritiek. Het is ook voor het eerst dat ik een verhaal laat lezen, dus dat is best even spannend.
Waar geloof jij in, als ik zo vrij mag zijn?
Dat mag van mij :). Ik ben christen en geloof in de God van de bijbel (Jezus Christus). Jij ook? Gezien je avatar, of heb jij daar een andere gedachte bij?

Lid sinds

13 jaar 9 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
De eerste keer een verhaal laten lezen is altijd spannend! Hier bij proeflezen krijg je echt heel goede feedback en iedereen is aardig, dus het is wel de moeite waard. Als je eraan toe bent, ben ik benieuwd! Welkom trouwens. :D

Lid sinds

16 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker
Waar geloof jij in, als ik zo vrij mag zijn?
Dat mag van mij :). Ik ben christen en geloof in de God van de bijbel (Jezus Christus). Jij ook? Gezien je avatar, of heb jij daar een andere gedachte bij?
Ja, ik ben ook christen en ik geloof ook in God. Ik doe (zelfs) werk voor de katholieke kerk. Hoe zit dat bij jou?

Lid sinds

13 jaar 8 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ja, ik ben ook christen en ik geloof ook in God. Ik doe (zelfs) werk bij de katholieke kerk. Hoe zit dat bij jou?
Tja ik hou er zelf nooit zo van om in 'kerkhokjes' te praten, wat al (te)veel gebeurd denk ik en het zegt eigenlijk ook zo weinig. Ik ben actief betrokken zowel binnen als buiten de kerk. :)

Lid sinds

16 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker
Ja, ik ben ook christen en ik geloof ook in God. Ik doe (zelfs) werk bij de katholieke kerk. Hoe zit dat bij jou?
Tja ik hou er zelf nooit zo van om in 'kerkhokjes' te praten, wat al (te)veel gebeurd denk ik en het zegt eigenlijk ook zo weinig. Ik ben actief betrokken zowel binnen als buiten de kerk. :)
Of je nou protestants gereformeerd of katholiek bent: uiteindelijk gaat het om dezelfde God toch? (Of begrijp ik je nu verkeerd?)

Lid sinds

13 jaar 8 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Of je nou protestants gereformeerd of katholiek bent: uiteindelijk gaat het om dezelfde God toch? (Of begrijp ik je nu verkeerd?)
Inderdaad dat bedoel ik. :)

Lid sinds

15 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Welkom op dit leuke, nuttige en leerzame schrijfforum. Geneer je niet en deel jouw ervaringen (hoe beperkt wellicht ook). Er lopen hier veel beginnende schrijvers rond (maar ook mensen met (veel) meer ervaring, waarmee ik maar wil zeggen, ook van jou kunnen we vast leren.

Lid sinds

15 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Van harte welkom Esther, Mijn moeder moest haar lief laten gaan. Zij was protestand en hij katholiek. Twee geloven op een kussen daar sliep de duivel tussen (of zoiets). Daarna leerde ze mijn vader kennen. Stel je voor dat ze dwars met haar lief ertegenin zouden zijn gegaan, weggelopen waren en toch getrouwd. Dan zat ik hier nu niet te spijbelen. Boeiend alle geloven. Dat we elkaar daarin mogen respecteren. Amen!! :D

Lid sinds

13 jaar 9 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Welkom Esther: schitterende ster je naam betekent ook 'verborgen' wie weet schop je het nog ver mijmerend op de vroege morgen geloof is een kostbaar iets God is er voor iedereen zonder Hem waren we niets en zijn we nooit alleen

Lid sinds

17 jaar 6 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Welkom! Jouw genre lees ik graag. Maar het lijkt me heel moeilijk om zelf iets in die trant te schrijven. Ik voel me nog niet rijp genoeg. Groetjes.

Lid sinds

13 jaar 8 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Bedankt allemaal voor het welkom!
Wat is een psychologische roman?
De uitleg die op Wikipedia staat omschrijft het wel goed: De psychologische roman vertelt niet alleen de verschillende gebeurtenissen, maar gaat dieper in op het waarom en waarvoor deze gebeurtenissen tot stand komen. In de manier van schrijven zijn de personages, karaktervorming en de gedachtegang van de personage belangrijker dan bij een normale roman. Een psychologische roman kan ook een roman van het innerlijk worden genoemd.