Lid sinds

13 jaar 8 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

Illiveris steelt even de show!

Gegroet u allen! Ik ben Illiveris. In het gezegende jaar 1988 zag ik het levenslicht. Ik studeer momenteel Taal- en Letterkunde Engels-Spaans aan de universiteit van Antwerpen. Dat was echter niet mijn eerste keus. Toen ik het middelbaar verliet spookte Rechten door mijn Latinistenhoofd. Mijn eerste jaar was ik volledig geslaagd. Er kwam echter geen volwaardige sequel. Brutaal keerde ik de codex de rug toe. Het verdict: te saai. De droge levenslijn die ik oorspronkelijk ambieerde kon ik werkelijk niet verder zetten. De scheiding van mijn ouders betekende de doodsteek voor datgene wat mij weerhield te veranderen. Ik volgde mijn creatieve hart en kwam terecht bij de studie der talen. Ik hou van talen. Ik ben verliefd op mijn moedertaal. Wanneer wij elkaar treffen op papier volgt er telkens een passioneel liefdesspel waarvan het resultaat niet te doorgronden valt. Ik schrijf haar graag, mijn Nederlands. Dankzij mijn blog (die tevens mijn gebruikersnaam draagt indien u mij wenst te vinden op het wereldwijde web) kunnen wij onze liefde delen met de rest van de wereld. U hoort het goed, wat u leest is pure passie. Waarom begint een mens in hemelsnaam een blog? Ik weet niet hoe het bij jullie zit, maar ik had de nood aan een plekje waar ik volledig mezelf kon zijn, waar ik mensen zonder schroom kon entertainen met datgene waar ik – denk ik – aanleg en een passie voor heb: schrijven. Met graagte sleep ik mensen mee in mijn belevingswereld, in mijn fantasie, in mijn hoofd. Mijn blog is eigenlijk een contract waarin ik mezelf verbind tot het sporadisch op de proef stellen van mijn creativiteit en verbeelding, tot ieders vermaak natuurlijk! Wat ik schrijf? Goede vraag eigenlijk. Blogberichten. Muhaha. Ik weet het, flauw. Ik laat mezelf, zowel wat genres als onderwerpen betreft, niet graag indelen in hokjes. Bijgevolg doe ik dan ook mijn uiterste best om verschillende variëteiten af te tasten en te presenteren, van persoonlijk tot proza, van school tot seks. Mmm, seks. Ik dwaal af. Wat betekent Illiveris vraagt u? Illiveris is één van mijn zielskinderen. Hij is een personage uit een superspannend verhaal dat ik al eeuwen tracht te schrijven, tevergeefs. Illiveris vertegenwoordigt de geest van de schrijver in mij en het feit dat alles wat ik schrijf iets van mijzelf in zich meedraagt. Ik hoop hem ooit te mogen ontmoeten in mijn eigen boek, volledig gehuld in zwart, met rode irissen, vliegend over het prachtige landschap van Alheserim op zijn gigantische adelaar, die, zonder dat hij het weet, de ziel van zijn vader in zich draagt. En ik hoop, echt waar, dat we samen ooit eens met hem mogen meevliegen. Illiveris

Lid sinds

17 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ik vind dat je mooie zinnen kan schrijven :) Ik hoop hem ooit te mogen ontmoeten in mijn eigen boek, volledig gehuld in zwart, met rode irissen, vliegend over het prachtige landschap van Alheserim op zijn gigantische adelaar, die, zonder dat hij het weet, de ziel van zijn vader in zich draagt. Die details :thumbsup: Welkom hier.

Lid sinds

13 jaar 8 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Wow! Wat kun jij schrijven. Ik heb een aantal van je blogs gelezen en ben zowel verbijsterd door de inhoud als onder de indruk van de wijze waarop je alles verwoordt.

Lid sinds

13 jaar 8 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
@Corstiaan: Bedankt, altijd leuk als mensen mooi vinden wat je schrijft natuurlijk! :) @MHW: Haha, ja ik dacht, ik ontketen hier een revolutie met zinnen in bold enzo om de show te stelen! :D Ik voel me in ieder geval zeer welgekomen! :) Ik ben benieuwd wat deze community mij te bieden heeft! :) @Margo: Zulke complimenten maken mijn dag goed! Bedankt! Ik zie dat je zelf ook een blog hebt? Ondanks het feit dat ik momenteel geacht word intensief te studeren ga ik heimelijk toch eens een glimpje opvangen! :)

Lid sinds

14 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Hoi Illiveris Ik heb dat blog inmiddels gevonden, het staat ook in je onderschrift, zag ik. Er is iets niet helemaal jofel in je profiel, want als ik daar op het 'huisje' druk, dan krijg ik: 404, not found. Het kan zijn dat jij iets niet goed hebt ingevuld, maar als dat wel het geval is, zou ik even contact opnemen met Dries. Maar dat terzijde. Welkom, dat was wat ik wilde zeggen! Jannie

Lid sinds

13 jaar 8 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Dankjewel Jannie! Ik begrijp helaas niet goed wat er juist misloopt als je naar mijn profiel gaat. Laadt de pagina niet of niet goed? Bedankt in ieder geval voor de verwelkoming en het melden van het defect!

Lid sinds

13 jaar 8 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Aha, nu begrijp ik het Jannie! Ik was de "http://" vergeten in te vullen! Bedankt voor jouw opmerkzaamheid! :) Het zou nu in orde moeten zijn... :)

Lid sinds

14 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ja, nu is het prima! Nou kan je dus ook zo af en toe je onderschrift aanpassen. Aan je stemming, of zo, en dan kunnen wij nog allemaal je homepage vinden. Ik kon ook niet detecteren wat er fout was, en fijn dat je het zonder de hulp van Dries zelf gevonden hebt.