Lid sinds

13 jaar 7 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

mathilde1947 zegt :hallo allemaal

Hallo allemaal, ben een gescheiden alleenstaande vrouw (leeftijd nu 62jaar), moeder van 2 volwassen kinderen . Ik schrijf, schilder, tuinier, wandel , fiets, fotografeer , geniet van mijn huishouden,verzorg mijn dieren, verzorg mijzelf, dans(momenteel niet ) en werk in de gezondheidszorg(hetgeen een verhaal op zich is ) Op mijn 12 jaar begon ik , uit pure ellende (zat in pleeggezinnen ) met schrijven ,dagboekschrijven en ... tot mijn schande doe ik dat nog steeds . Heb 2 keer een schrijfcursus gevolgd, maar ... daarna ging ik toch weer dagboekschrijven :-D! Ik werd mij bewust dat i dit jaar mijn 50 jarig jubileum dagboekschrijven is. LOL (afgewisseld met pogingen om verhalen te schrijven/bedenken of de start van een boek , dat laatste ontaard dan TOCH weeeeer in dagboekachtigschrijven en binnen gesprekken ). Ik schrijf over van alles. 15jaar geleden heb ik alles wat ik had geschreven (beleefd) tot dan verbrandt. Maar... een scheiding , borstkanker , borstamputatie ,een volwassen wordende dochter in , dochter uit huis met daarop volgend het lege nestsyndroom, gedoe rond werk met mijn o uren contact ,de wereld van vandaag en iedere vandaag enz enz verder, zat ik te bedenken :-D,dat ik eigenlijk best veel stof heb om een boek te schrijven , dus heb ik nu mijn dagboeken geordent(op datum gezet ) zodat , wanneer ik mij ertoe kan disciplineren , er onderwerpen /teksten uit kan gebruiken voor... een boek , hetgeen ik dan (mits ik mij ook daartoe kan zetten en disciplineren ;-) illustreer met foto's van sommige schilderwerkjes die ik maakte , waarbij ik dan elfjes(elfjesgedichtjes) wil doen :-D. Dus...zover ben ik al ... in gedachten is de voorkant van kaft al klaar :-D wahahahaha. Nu moet ik opeens heel erg om mijzelf lachen Maar ...ik geniet ervan van het bedenken . En ... ik geniet er nu ook van om dit hier te delen . Ik vind het al heel wat dat ik dit allemaal hier schrijf nu ! Misschien dat door aan opdrachten mee te doen ik meer in ander schrijven kan groeien ? Wie weet. Als ik er dan maar van kan blijven genieten . Dit was het voor nu, groetjes, mathilde1947

Lid sinds

15 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Welkom Mathilde! Al die dagboeken vormen in ieder geval een mooie brede basis voor een boek. Zijn het ook echt dagboeken of heb je ook op losse vellen e.d. geschreven?

Lid sinds

13 jaar 7 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Dank je voor jullie welkom debutant en Perergrine (wiens citaat van T. Prachtchett ik een heftige waardheid vind ,doch die mij wel doet glimlachen . Ja Debutant, het zijn echt dagboeken (een enkele keer schriften als mijn beurs het niet trekt ) ( nee...niet die met een slotje . Meestal koop ik (blanco) schrijfboeken met een stevige kaft.soms A4 formaat , soms de helft daarvan . Hoe heet dat .. A8formaat?) Een enkele keer , tijdens nachtdiensten , heb ik wel op losse vellen geschreven ,maar dat werden dan vaak brieven .Oww.. eigenlijk erg, want zelfs naar mijn nachtdiensten (terminale thuiszorg, waar ik sinds kort mee gestopt ben) heb ik altijd een dagboek bij mij . En ... dit weekend ga ik weg en ook dan gaat het weer mee. En nu ... ligt mijn dagboek bij mij op tafel :-) ( Dat is dan weer de luxe van het alleen wonen ) Verslaafd? euh..neu... maar ik heb het nodig om mijn gedachten te ordenen en gesprekjes met mijzelf te houden :-D. Soort getrouwd ermee :-D. Niets mis mee, toch? Hebben jullie dat ook?

Lid sinds

17 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Welkom Mathilde :) De helft van een A4 is een A5. Daar weer de helft van is een A6, dan A7, daarna komt pas A8 ;)

Lid sinds

13 jaar 7 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Mathilde is iemand die graag lacht ook al heeft het leven haar niet enkel mooie dingen gebracht haar sores schrijft ze van zich af en soms doet ze een beetje maf welkom op SOL ook hier is het alleen maar LOL!

Lid sinds

14 jaar 10 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
  • Pluslid
Hoi Mathilde. Doe lekker met ons mee. De enige eis die we stellen, is dat je af en toe ook een beetje gek moet doen. Maar dat doe je al, las ik. Als je geniet van de huishouding word ik toch een beetje achterdochtig. :confused: Maar ieder zijn hobby. Welkom dus.

Lid sinds

13 jaar 7 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Dank voor alle welkom!
Hoi Mathilde. Doe lekker met ons mee. De enige eis die we stellen, is dat je af en toe ook een beetje gek moet doen. Maar dat doe je al, las ik. Als je geniet van de huishouding word ik toch een beetje achterdochtig. :confused: Maar ieder zijn hobby. Welkom dus.
wahahahaha :-) ja eng he, Tja? Kun een leuk verhaal over te schrijven :"De genietende huisvrouw" :-) Ik zit hier al een half uur. Eerst had ik een hele lange langdradige uitgebreide vreselijke lap tekst met zijwegen , vertakkingen en ja ook een rotonde geschreven aan Tja. wahaha...om uit te leggen hoe het zit met dat genieten van de huishouding. Grijns ! Maar ja... ik had mijzelf beloofd niet meer van die lappen te schrijven. Ook geen schotten. wahahaha (ze denkt dat ze leuk is die mathil). Tja Tja ... alsof de SOL site itself mij hielp mij de belofte aan mijzelf te houden was opeens zoeeeffff alles verdwenen alsof er een onzichtbare hand alles wegveegde. :-) dus blijft het eng dat ik geniet van de huishouding.