Lid sinds

13 jaar 8 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

Even voorstellen... kiksgreggel

Hallo allemaal, Ik ben Edward en ik ben in het dagelijks leven copywriter. Ik schrijf en bedenk dus in opdracht van anderen. Soms creatief, vaak ook zakelijk en rationeel. Korte en langere stukken. Voor internet, voor magazines, voor brochures, voor advertenties, enzovoorts. Daarnaast ben ik al jaren bezig met het schrijven van stukken voor mezelf. Hoofdstukken, personages, korte invallen. Een totaal andere tak van sport, natuurlijk. Doel is wel om uiteindelijk een roman te publiceren. Ik heb inmiddels al een aardige opzet van een manuscript, dat ik bij wijze van proef ook op TenPages.com heb gezet. Ik zal op dit forum ook een fragment van dat verhaal in het onderdeel proeflezen plaatsen. Ik ben benieuwd naar de reacties en de opbouwende kritiek. Groet, Edward

Lid sinds

13 jaar 8 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Bedankt voor het warme welkom. Ik concentreer me nu op het thrillergenre (misdaad en spanning, zeg maar). Dat is iets wat ik zelf ook graag lees.

Lid sinds

14 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Welkom! Hoe ben je copywriter geworden? Wat voor achtergrond heb je? Ik woon sinds twee weken in Duitsland en wil heel graag ook zoiets gaan opzetten.

Lid sinds

13 jaar 8 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Hallo MHW, ik heb een achtergrond in communicatie (reclame, marketing, public relations). Eerst marketingmedewerker geweest, later naar de 'bureauwereld' overgestapt. Creatief denken en schrijven vond ik altijd al leuk. Het helpt natuurlijk als je al het e.e.a. hebt gedaan en kunt laten zien. Het gaat vaak meer om ervaring dan om opleiding. Ik heb bij verschillende bureaus gewerkt voor uiteenlopende klanten. Nu ben ik freelancer en haal mijn werk vooral uit het netwerk dat ik in die jaren heb opgebouwd. Zo werk ik ook in opdracht van oud-werkgevers. Via mijn profiel kun je doorklikken naar mijn website, daar zie je wat verschillende dingen die ik nu doe. Tip: een goed profiel op LinkedIn werkt ook. Daar heb ik al verschillende leads uitgehaald. Succes!

Lid sinds

13 jaar 8 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ik werd op een nacht gillend wakker, terwijl ik dat woord riep. Niet gelogen. Moet ik misschien nog eens in een verhaal verwerken. Voordeel is wel dat ik het voor ieder account dat ik aan moet maken kan gebruiken. Het is nooit 'al bezet'.