Lid sinds

13 jaar 7 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

vadigran

Hey, ik ben vadigran. Ik ben een jongen van 19 jaar. Ik woon nog thuis bij mijn ouders, ik heb een dochtertje van 18 maand, haar naam is Yuna. Ik heb momenteel een relatie met een jongen. Ik heb vroeger vaak verhalen geschreven. Dat heb ik altijd leuk gevonden. Ik heb een grote fantasie. In mijn hoofd zitten veel verhalen. Ik kan daar volledig in opgaan, meestal loop ik met mijn hoofd in de wolken. Ik hou nog altijd van schrijven, maar ik kan me niet zo goed meer in woorden uitdrukken zoals vroeger. Een paar jaar geleden heb ik een ongeluk gehad en daar heb ik afasie aan overgehouden. Ik heb er moeite mee om me duidelijk in woorden uit te drukken, ik begrijp ook niet altijd wat een ander bedoeld. Ik ben nooit echt een open persoon geweest, de laatste jaren ben ik alleen maar meer op mezelf geraakt. Ik zit al lang thuis met een depressie. Ik wil weer beginnen schrijven om een bezigheid te hebben, om me te kunnen uiten en als oefening zodat ik me beter leer uitdrukken in woorden. Mijn grootste probleem is de boodschap duidelijk over brengen. Als ik iets schrijf dan weet ik wel wat ik er mee bedoel, maar voor anderen is dat dan vaak onduidelijk. Daar wil ik vooral verandering in brengen. groetjes, vadi

Lid sinds

13 jaar 7 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Welkom! Ik weet zeker dat dit forum de juiste plek is om te oefenen met het duidelijk overbrengen van de boodschap, je krijgt hier geweldige feedback.

Lid sinds

14 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Hoi Vadi, welkom! :) Klinkt als een woelig leven, en je bent nog zo jong! (en ik klink nu echt bejaard, maar goed) Mooie naam, Yuna. Ik weet hoe fijn het is om je te kunnen uiten in verhalen. Geniet ervan, soms is je erin terugtrekken helemaal niet erg, vind ik. Veel plezier op dit forum.

Lid sinds

14 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Welkom Vadigran. Je hebt inderdaad al een hoop meegemaakt. Waar schrijf je graag over?

Lid sinds

13 jaar 7 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Welkom Vadigran. Je hebt inderdaad al een hoop meegemaakt. Waar schrijf je graag over?
Fantasy: draken, elfen, magie, e.d.. Het verhaal speelt zich dan altijd in het verleden af, de middeleeuwen. Vampiers vind ik ook een leuk onderwerp om over te schrijven, maar dan enkel in deze tijd (dat het zich dus niet in een ver verleden afspeelt). Naast fantasy heb ik ook nog een ander genre, maar ik weet niet hoe dat genoemd wordt. Het is zoals de boeken van Carry Slee (spijt!, afblijven, kappen!, razend, paniek, radeloos). Ik schrijf dan over tieners met problemen. Dingen die echt gebeuren, maar door de meeste mensen niet gezien wordt en waar de meeste mensen geen ervaring mee hebben (pesten, geweld, drugs, anorexia, zelfmoord, depressie,...). De verhalen en de dingen die er in gebeuren zijn ook voor mij niet altijd bekend, dan probeer ik het verhaal te schrijven d.m.v. inlevingsvermogen. Soms zijn de dingen die in het verhaal gebeuren wel iets waar ik ervaring mee heb, dan gebruik ik mijn eigen ervaringen om het verhaal te schrijven. Ik merk wel dat de verhalen die ik schrijf altijd iets 'negatief' hebben. Ooit ben ik eens begonnen aan een sprookje. Dat ging voor even goed tot ik in mijn normale schrijfstijl herviel en zodoende in het sprookje een oud vrouwtje liet neersteken. Ach jah, het is natuurlijk heel gezellig om de kindjes savonds laat een sprookje te vertellen waarin een oud vrouwtje een zwaard tussen haar ribben krijgt (en ze leven nog lang en gelukkig....behalve het oude vrouwtje) :rolleyes: , ben dan toch maar met dat sprookje gestopt, het zou anders maar een heel sadistisch sprookje geworden zijn. Heel af en toe zet ik gewoon gevoelens op papier, maar dan in figuurlijke vorm. Het is dan geen echt verhaal, ik schrijf dan gewoon alles eens van me af. Op voorhand weet ik niet altijd hoe mijn verhaal in elkaar zit. Ik heb dan een situatie, onderwerp of een personage en vandaaruit fantaseer ik verder. Ik heb niet het gevoel dat ik dan het verhaal maak, het lijkt alsof het verhaal er al is, maar ik alleen nog moet ontdekken hoe dat verhaal in elkaar zit. Voor ik het schrijf fantaseer ik er over. Ik duw het dan in een bepaalde richting, maar dan ontdek ik dat het anders verloopt en dan pas ik het weer aan. De richting die ik uit ga kan volledig veranderen, zelfs de basis waarop ik oorspronkelijk op verder ging moet ik soms aanpassen. Die ontdekkingstocht vind ik het leukste. Het genre shōnen-ai en yaoi wil ik ooit eens uitproberen. Dat is een manga- en animegenre over homoseksuele relaties. Ook wil ik in de toekomst een verhaal schrijven dat met de islam te maken heeft. Ik zit al bijna 2 jaar regelmatig op een islamtisch forum. Dat forum is veel voor mij gaan betekenen, dankzij dat forum en de mensen daarop is er heel wat in mijn leven in de possitieve zin veranderd, ik ben er zelf ook door veranderd. Daarom wil ik iets terug doen om mijn dankbaarheid te tonen en dat wil ik doen met een verhaal. Ik hoop dat ik het schrijven volhoud. Ik ben nog niet zo lang geleden weer begonnen met schrijven. Het zal van mij wat inspanning vergen om niet weer op te geven.