Lid sinds

13 jaar 8 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

Toontjehoger75 stelt zich voor.

Hallo allemaal! Wat leuk dit; ik kom net achter jullie bestaan en heb me gelijk maar aangemeld. Ik heb nog niet eens alles bekeken, maar zal dat nog wel doen. Ik ben bezig een boek na te kijken voor iemand. Ik vind dat erg leuk om te doen, maar doe het voor het eerst. Het moet 17, 18 of 24 september uitkomen en ik ben nu halverwege. Ik heb het 9 dagen geleden gemaild gekregen en zit nu elk vrij momentje even te "kommafiepen", zoals het hier nu heet. Maar dat is lastig met een tweeling met vakantie om me heen van vijf en half... Er moet wel veel aan gebeuren. Het eerste boek van deze schrijfster zat stikvol fouten, vandaar dat ik dit aanbood. Ik heb net notitie 812 geplaatst... Wat zo leuk is, is dat ik net voordat dit zich voordeed, zelf een idee kreeg voor een boek. Dat zal even moeten wachten en dan mog maar eens zien wat ik er van bak. Ik weet, zoals wel meer beginnende schrijvers begreep ik, niet waar en hoe ik moet beginnen. Dus ik hoop hier wat te leren. Wie weet... Ook ben ik benieuwd naar wat jullie allemaal aan het doen zijn. Waar je tegen aan loopt, waar je mee zit, wat je schrijft, zulke dingen dus. Dus ik moet maar gauw wat rond gaan lezen! (Maar eerst hst. 14 af. :) ) Groetekens, Toontjehoger75.

Lid sinds

15 jaar 9 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Welkom, Toontjehoger75! Wat je op dit moment aan het doen bent is ontzettend dankbaar werk! Voor mijn vorige boek heb ik een vriend van mij, die ik in staat achtte zoiets wel aan te kunnen, gevraagd mijn boek te lezen en er iets zinnigs over te zeggen. Het gevolg was dat ik mijn boek terugkreeg met bijna twee keer zoveel tekst erin! De ene helft (toen nog meer dan 800 blz.) was mijn verhaal, de andere helft was zijn commentaar... Dat was even schrikken natuurlijk, maar ik heb er ontzettend veel aan gehad. Wat betreft het beginnen met je eigen boek; dat is vooral een kwestie van er onder de douche, in de auto en in bed al veel over nadenken. Vervolgens zorgen dat je niet gestoord kan worden, achter je pc gaan zitten en je vingers op het toetsenbord houden. Succes!

Lid sinds

17 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Leuk dat je zo druk bezig bent met het boek van een ander, kan je heel veel aan hebben :) Welkom hier.

Lid sinds

15 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Welkom hier op Sol! Ja, dat wat je doet is erg leuk, het is een van mijn favoriete dingen. Maar je eigen boek schrijven is ook heel boeiend. Ik wens je met beide veel plezier.

Lid sinds

13 jaar 8 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Bedankt voor jullie warme welkom! Het boek dat ik wil schrijven, moet net als degene die ik nu aan het nalopen ben, gaan over autisme. Mijn man, tweeling en ik zijn autistisch en verder een vrij groot deel van onze beide families, plus een deel van onze vrienden- en kennissenkring. Genoeg stof dus. Er is al een hoop over geschreven, met wisselend succes (en dan bedoel ik niet de verkoopcijfers, maar het nut van de inhoud). Maar mijn boek moet gaan over of je wel of niet voldoet als autist. En hoe en waarin dan. Je doet een hoop, stopt in het leven veel (meer) energie om er nog wat van te bakken en bent daarin vòl-doende. Maar is het ook voldóénde? Waar zitten de knelpunten? Wat kun je zelf doen om voor jezelf en evt. anderen te voldoen, zonder al doende jezelf voorbij te rennen? Titel is dus ook gelijk duidelijk: Vol-doende. (Niet gelijk pikken, hè? ;) )

Lid sinds

17 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
@Toontjehoger, kan me voorstellen dat je daar genoeg over te schrijven hebt. Succes ermee, lijkt me interessant :)