Fien

Hallo allemaal, Al meer dan een jaar bezoek ik SOL, maar tot vandaag durfde ik geen account aan te maken aangezien ik nog geen proeve van bekwaamheid de wereld in heb geslingerd. Maar inmiddels heb ik ontdekt dat deze site ook een uitstekende leerschool is (ik heb er tenminste al de nodige tips en tricks van opgestoken), daarom waag ik nu toch de stap en meld me bij deze aan. Ik ben een 38jarige getrouwde moeder van twee zoontjes uit het zuiden des lands en ik schrijf vanaf het moment dat ik leerde lezen. Als kind was het mijn grootste droom om schrijfster te worden en ik oefende ijverig met dagboeken en verhaaltjes. Tot ik volwassen werd en ontdekte dat ik niet de enige was met deze droom. Toen ik las dat zo'n beetje half Nederland mijn ambitie deelde, zakte de moed in mijn schoenen en viel de pen uit mijn handen. Een aantal jaar hield ik me druk bezig met andere zaken en zette geen letter op papier. Maar ongeveer een jaar geleden werd het oude vuur weer aangewakkerd en zag ik ineens helder wat mijn passie is in het leven: schrijven. Ik heb de pen weer opgepakt, of eigenlijk het toetsenbord aangesloten, en typ dat het een lieve lust is. In de eerste plaats voor mijn eigen plezier, maar stiekem ook omdat ik niets liever wil dan die oude droom uit zien komen. Hopelijk geeft mijn lidmaatschap van SOL me net dat duwtje dat ik nodig heb.

Lid sinds

13 jaar 10 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Dank jullie voor het warme welkom. Vond ik het vroeger nogal intimiderend dat 'iedereen' lijkt te schrijven, nu vind ik het alleen maar prettig dat er zo veel mensen mijn hobby delen. Terwijl de autootjes van mijn zoontjes om mijn oren vliegen, ben ik blij met deze oase waar ik motivatie en inspiratie vind om mijn schrijfdorst te lessen. @Zjaan: mijn toetsenbord tikt nog verschillende richtingen op: kinderverhalen (inspiratie genoeg, zie vorige alinea), korte verhalen, collumns, gedichten en hopelijk in de toekomst een roman. Voorlopig wil ik vooral kilometers maken, ervaring opdoen, en dan komt hopelijk vanzelf bovendrijven welk genre mij het beste ligt.
18 juli 2010 - 9:59

Lid sinds

16 jaar 6 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Welkom Fien. Hoe oud zijn je zoontjes? Misschien liggen meerdere genres je wel. Ik probeer het al jaren in het kinderboekengenre. Nu komt er een bundel columns voor volwassenen van me uit, maar ik geef de kinderboeken echt niet op! :)
18 juli 2010 - 10:19

Lid sinds

13 jaar 10 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Hoi Trenke Mijn zoontjes zijn bijna 4 en net 6, nog vrij klein dus. Maar na de vakantie gaan ze allebei naar school, en hoewel het best vreemd zal zijn als het overdag stil is in huis, verheug ik me nu al op tijd die ik dan over heb. Kan ik lekker schrijven!
18 juli 2010 - 14:17