Lid sinds

15 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

Even voorstellen - KeesA

11 juli 2010 - 10:19
Even voorstellen. Tot mijn verbazing zag ik dat ik al een jaar en 7 weken lid ben van schrijven online. Wat heb ik dan die periode allemaal geschreven en niet geschreven? Niets dus, alleen de laatste week heb ik me wat meer verdiept in deze site, en de moeite genomen om er tijd aan te besteden. Het is een verhaal wat velen onder jullie bekend zal voorkomen: ga ik nu wel of niet wat doen met die zin, die drive om iets te schrijven en dat te delen met anderen. Een jaar en 7 weken geleden was die zin er even, maar net zo snel was hij weer verdwenen. Vraag me niet waarom. En nu heb ik de overtuiging om wat te gaan doen met dat gevoel. In tegenstelling tot andere vergelijkbare momenten in mijn leven, besef ik dat het schrijven er nu van moet komen. Als je het leuk vindt om te schrijven, als anderen vinden dat je er wat mee moet gaan doen. Als je eindelijk besluit om er de tijd voor vrij te maken, en dat vol te houden. Dan is het moment gekomen. Of het wat gaat worden weet ik niet, maar ik ga het proberen. En dan niet voor een korte periode, maar in ieder geval voor een termijn waarna ik kan bepalen of het wat voor me is. Deze site is daarbij een soort rode draad, die ik probeer te volgen. En die me dwingt om het ook te doen, schrijven. Ik hou van korte verhalen, columns en ook gedichten. Met weinig rake woorden je gevoel omschrijven en de lezer aan je binden. Een 1e zin die pakt, en een laatste woord wat bijblijft. Wie wil het niet ? Mijn naam, Kees A, heb ik daarom ook maar kort gehouden. Ik ben gewoon Kees uit Amsterdam. Wat ik tot nu toe gezien heb van de site, bevalt me goed. Er zijn vele mogelijkheden om iets te doen met dat “schrijversgevoel”, wat constant in me opborrelt. Hoe ik dat ga invullen, ben ik aan het onderzoeken. Voorlopig meelezen en af en toe reageren op een foto of een stelling in het forum. En ondertussen verder gaan met een verhaal, een gedicht of een column. Omdat het maken van een reisverslag na een vakantie of het in elkaar draaien van een levensloop voor een feestje een gepasseerd station is. Ik heb er nu al lol in, en een goed gevoel over. Groet Kees

Lid sinds

16 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
11 juli 2010 - 11:12
Mooie introductie Kees, en heel herkenbaar. Welkom! edit: Kees, het is een goed en handig gebruik hier om in de titel van je voorsteltopic je forumnaam op te nemen. Dat is handig terugzoeken.

Lid sinds

14 jaar 6 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
12 juli 2010 - 19:00
Welkom hier, 'gewoon Kees uit Amsterdam.' Er is hier in ieder geval genoeg informatie te vinden om je verder te helpen met je 'schrijversgevoel' en wat je daarmee wil, maar dat heb je waarschijnlijk zelf al ontdekt.