Lid sinds

14 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

Voorstellen - Nindy

Hallo allemaal, Ook al loop ik hier al een tijdje rond en lees ik ook zo nu en dan eens wat, zoals onderwerpen over het uitgeefproces van een boek, heb ik me hier nog niet voorgesteld. Dit wilde ik nu toch maar eens gaan doen :). Eigenlijk kom ik hier via Marjan (Jeanne Thamar); dus voor haar nog een bedankt daarvoor, want hier rondlezen is heel leerzaam. Ik ben Nindy, 20 jaar, en woon in de omgeving van Utrecht. Lezen en schrijven hebben van jongst af aan bij mijn passies behoord en als kleintje liep ik elke week heen en weer naar de plaatselijke bibliotheek met zo'n grote Super de Boer tas ;). Het is altijd al een droom van me geweest eens een boek te schrijven en sinds mijn zestiende ben ik hier ook serieus mee bezig, maar door omstandigheden heb ik verhalen toch ook veelal weer gestaakt en kortere verhalen of gedichten geschreven. In de periode 2005-2006 heb ik bijvoorbeeld een (fantasy)-verhaal geschreven dat een boek had moeten worden. Het is bijna 100.000 woorden en ik heb het nog steeds. Ik ben er nu kritisch over en vind mijn taalgebruik hierin nu vaak te archaïsch en mijn schrijven te intellectueel waardoor het niet echt loopt, maar hoe terecht dit oordeel is weet ik ook weer niet omdat er veel onderzoek en achtergronden in dit verhaal zitten. Als ik dit project echter weer op zou willen pakken zou ik alles moeten herzien. Een poos lang heb ik niets gedaan sindsdien en vorig jaar heb ik voorzichtig het schrijven weer opgepakt, maar dit dan eerst via het medium van fanfictie schrijven in het Engels, verhalen binnen een wereld die al door iemand anders geschapen is, in dit geval de anime Dragonball waar ik van jongst af aan al weg van ben. Dit is een goede oefening geweest om er weer 'in' te komen en hier ben ik ook nog steeds mee bezig. Ik heb een fanfic van 100.000+ woorden op mijn naam staan en ook veel kortere met een nogal internationaal publiek, wat ook wel weer leuk is. Maar natuurlijk wil ik nog steeds graag een boek schrijven; meerdere boeken. Maar ja, er moet eerst iets 'af' hè? Eerst ben ik begonnen met een realistisch verhaal over een vriendschap tussen twee jongens, maar dit liep niet 'vloeiend' en stokte na 5.000 woorden. Hierna ben ik bezig gegaan met een fantasy/science fiction verhaal dat nu de 33.000 woorden gepasseerd is en waarvan ik al veel meer plot heb ontworpen. Momenteel heb ik wel weer moeite met schrijven en gaat het moeilijk met mijn inspiratie, maar ik zit dan ook middenin examens. Tja, zover mijn introductie. Op het moment ben ik weer aan het twijfelen of ik niet alsnog iets met mijn oude verhaal van bijna 100.000 woorden ga moeten of ga kunnen, terwijl ik ook vanalles in mijn hoofd heb om de andere verhalen waar ik mee bezig ben verder te ontwikkelen. Mijn hoofd is er maar druk mee; maar het is de uitvoering die nog moet komen en ik word nogal eens onrustig als het me niet snel genoeg gaat. Verdere hobby's: vechtsport, muziek luisteren, Japanse anime en oudere culturen en mythologieën bestuderen. Groetjes en vragen zijn altijd welkom, Nindy

Lid sinds

14 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Welkom hier. Zo te lezen heb je al heel wat meters gemaakt, indrukwekkend! Veel succes met je projecten, van deze site kun je in ieder geval de nodige inspiratie en motivatie halen! Groetjes Carlijn

Lid sinds

15 jaar 9 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Hoi Nindy, welkom hier. Veel plezier hier. 'Volg de stroom van de letters. Voer met hen mee. Dan zal alles goed komen.'

Lid sinds

14 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Welkom, Indrukwekkend hoeveel je al geschreven hebt. Ik kan ook nooit iets afmaken. :( Veel plezier op dit forum. Als je nog wel tevreden bent met de verhaallijn kun je je verhaal toch gewoon afmaken? Taalgebruik kun je altijd nog aanpassen. Oké, het is veel werk. Als het mijn verhaal was zou ik het niet zomaar kunnen weggooien....

Lid sinds

14 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Bedankt voor alle fijne welkomstberichten, ik stel ze zeer op prijs :). Dat verhaal van bijna 100.000 woorden zal ik inderdaad nog een keer naar terug moeten. Ik moet denk ik eerst de moed vinden om het weer helemaal te lezen en me er weer in vast te zetten, en ben even aan het twijfelen of ik mijn prioriteit het beste eerst bij mijn nieuwere projecten kan leggen of niet. Maar hier ga ik vast en zeker nog wel uit komen, en intussen snuffel ik hier op het forum ook rustig verder ^^. Nogmaals bedankt voor de welkomstberichten!

Lid sinds

14 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Welkom, Nindy, misschien is het een idee om te beginnen met kortere verhalen in plaats van een heel boek. Zeker als je van jezelf weet dat je snel onrustig wordt als het niet snel genoeg gaat. Veel plezier hier.

Lid sinds

16 jaar 8 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ha die Nindy! leuk jou hier nu ook te zien. Je gaat vast veel aan dit forum hebben! Kom maar snel een keer barbecuen, dan vertel ik wat meer over al die wijze, leuke, gekke schrijfcollega's van ons! Succes!!

Lid sinds

15 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Welkom hier, Nindy! Je zult het hier vast naar je zin hebben en wellicht krijg je herschrijfkriebels en anders schrijf je wel weer iets anders. Je ms loopt niet weg, daar kun je altijd mee verder. Soms is het juist goed het even te laten, dan kun je er later weer fris mee verder. Veel plezier hier!