Lid sinds

13 jaar 9 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

Creatief type - Chris10

Aangezien ik graag nieuwe mensen ontmoet en anderen de kans wil geven om mij een beetje beter te leren kennen, laat ik hier iets achter. Mijn achtergrond is creatief te noemen. Zowel qua opleiding als in de praktijk. Dit veranderde door mijn beroepsmatige werkzaamheden. Mijn creativiteit werd naar de zijlijn verwezen, waardoor ik in mijn vrije tijd me vermaakte met fotograferen, vormgeven van club-/bedrijfsblad, diverse grafische computerprogramma’s en het realiseren van verre reizen. Ondertussen ben ik als zelfstandige gaan werken, maar er ontstond ook een grote behoefte aan een nieuwe uitdaging. Dit werd dus schrijven. Enige tijd geleden ben ik dan ook begonnen met het volgen van een schrijfcursus. En met de dag wordt ik enthousiaster. Er zitten soms momenten bij dat ik ’s morgens wakker wordt met de gedachte; ‘ik wil schrijven, de hele dag.’ En daar waar het mogelijk is, tracht ik dan ook om te oefenen waar ik kan, meer te lezen en meer inspiratie op te doen. Het aanbod op deze website gebruik ik als een kans op het verbeteren van mijn schrijfvaardigheid en kennis te maken met de schrijfwereld. Natuurlijk hoop ik te zijner tijd bijzondere, indrukwekkende of spannende verhalen te realiseren, met de intentie om ze te publiceren. Als ik er uiteindelijk ook mijn brood mee kan verdienen, wel… dan zou dat helemaal geweldig zijn.

Lid sinds

15 jaar 8 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Aangezien ik graag nieuwe mensen ontmoet en anderen de kans wil geven om mij een beetje beter te leren kennen, laat ik hier iets achter. Mijn achtergrond is creatief te noemen. Zowel qua opleiding als in de praktijk. Dit veranderde doordat ik een management functie kreeg, welke later werd ingewisseld voor de functie van arbeidsdeskundige. Mijn creativiteit werd naar de zijlijn verwezen, waardoor ik in mijn vrije tijd vermaakte met fotograferen, vormgeven van club-/bedrijfsblad, diverse grafische computerprogramma’s en het maken van verre reizen. Ondertussen ben ik als zelfstandige ondernemer gaan werken, maar de creatieve kriebels bleven maar komen. Ze waren niet weg te krijgen, wat ik ook probeerde. Daarnaast had ik een grote behoefte aan een nieuwe uitdaging. Dit werd dus schrijven. Enige tijd geleden ben ik dan ook begonnen met het volgen van enkele schrijfcursussen. En met de dag werd ik enthousiaster. Er zaten soms momenten bij dat ik ’s morgens wakker werd met de gedachte; ‘ik wil schrijven, de hele dag.’ En daar waar het mogelijk is, tracht ik dan ook om meer te oefenen, te lezen en inspiratie op te doen. Het aanbod op deze website gebruik ik als een kans op mooie en goede oefeningen. Natuurlijk hoop ik te zijner tijd bijzondere, indrukwekkende of spannende verhalen te realiseren, met de intentie om ze dan ook te publiceren. Als ik er uiteindelijk ook mijn brood mee kan verdienen, wel… dan zou dat helemaal geweldig zijn.
Chris welkom! Mooi dat je zo enthousiast bent. Helemaal super dat je wilt leren. Daarvoor zitten we hier ondere andere niet? Wel nu, ik wil je meteen uit je droom halen dat het leven van schrijven heel erg moeilijk is. Tenzij je tot de top behoort en best sellers verkoopt. Waardoor je fondsen toegeworpen krijgt. Al dit heb ik gelezen en in het 'schrijvershandboek'. Voor de basis informatie zou ik deze eens goed doorlezen. Niet om je te ontmoedigen hoor. Wil je iets bereiken dan moet je verder kijken dan je neus lang is. Maar probeer jezelf s.v.p. geen waanbeelden te geven. Daar heb je uiteindelijk alleen jezelf mee. Probeer het schrijven eerst maar eens te zien als hobby en kijk van hieruit verder. Goed, ik wens je hier veel succes en heel veel inspiratie. Iedere keer kom ik vanuit deze site een stukje verder en helpt me dan ook om verder te gaan. Veel plezier hier. Jan. oh ja, niet dat ik alles foutloos typ ... maar je titel bevat al een fout.... het is geen type, maar typen... volgens mij is het ook niet toegestaan 'breezertaal' te gebruiken...

Lid sinds

15 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Welkom Chris, hier op SOL! Je vindt hier gelijkgestemden, allemaal dol op schrijven op verschillende manieren. Ik wens je hier heel veel plezier en inspiratie!

Lid sinds

13 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Welkom hier :) @ JanJR. Met de titel bedoelt hij dat hij zelf een creatief type is (qua karakter dus), niet dat hij creatief kan typen :P (Vraag me af op elke wijze je dat allemaal zou kunnen. Op je hoofd gaan staan en dan typen e.d.?:P)

Lid sinds

13 jaar 9 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Bedankt voor jullie reacties. Ik bedoel toch echt type en niet typen. Wellicht dat mijn afbeelding deze verwarring heeft gebracht. Wat het schrijven betreft... ik heb dat handboek gelezen, maar m.i. moet je ergens beginnen, ergens in geloven, ergens over dromen en eruit halen wat er in zit. Je kansen pakken en benutten. Daar is toch niks mis mee?

Lid sinds

15 jaar 8 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Welkom hier :) @ JanJR. Met de titel bedoelt hij dat hij zelf een creatief type is (qua karakter dus), niet dat hij creatief kan typen :P (Vraag me af op elke wijze je dat allemaal zou kunnen. Op je hoofd gaan staan en dan typen e.d.?:P)
Dank je wel voor je correctie Mijre! Ik had het verkeerd!

Lid sinds

15 jaar 8 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Bedankt voor jullie reacties. Ik bedoel toch echt type en niet typen. Wellicht dat mijn afbeelding deze verwarring heeft gebracht. Wat het schrijven betreft... ik heb dat handboek gelezen, maar m.i. moet je ergens beginnen, ergens in geloven, ergens over dromen en eruit halen wat er in zit. Je kansen pakken en benutten. Daar is toch niks mis mee?
Dromen is helemaal niets mis mee Chris. Zeker niet. Helemaal niets.