Lid sinds

13 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

Hallo daar, luitjes... Dancooper

Hallo iedereen, ik heb me zonet op dit forum aangemeld, en vond het maar beleefd om me meteen eens voor te stellen. Ik ben dus een 42-jarige Belg, die momenteel z'n eerste fantasy verhaal aan het neerpennen is, nu ja, "pennen"... lang geleden dat ik die nog gezien heb ;) In het verleden heb ik al wel eens een kort verhaaltje geschreven voor een website of zo, maar dit keer is het menens, hoe lang het verhaal zal worden weet ik nog niet, maar dat de weg lang is voor een first-timer snap ik best wel. Omdat het wel degelijk mijn bedoeling is dat het ooit gepubliceerd zal worden, vond ik het verstandig om toenadering te zoeken tot andere mensen die wellicht veel meer ervaring hebben, en die me dus het klappen van de zweep kunnen leren en me de weg kunnen tonen naar publicatie wanneer het zo ver is.

Lid sinds

15 jaar 9 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
welkom den cooper. veel plezier hier. er zitten hier zeker mensen die van alles weten. je hebt hier een kliekje dichters, je hebt hier iets van dit en dan van dat! het is gezellig hier. kijk maar eens rond. je kunt hier heel wat leren en jezelf goed ontplooien. mits je er serieus mee bezig gaat! veel plezier hier en nogmaals welkom.

Lid sinds

13 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Bedankt voor de hartelijke welkomst hier :) @Mijre : Het schrijven van m'n fantasyverhaal bevalt me heel erg goed, zo goed zelfs dat ik op mijn werk ook op mijn laptop aan het tokkelen ben :D Spoedig zal ik eens de eerste alinea op het daartoe bestemde forumdeeltje plaatsen, ik hoop dat het net zo meeslepend leest voor anderen (jullie) als het is voor mij om het te schrijven, ik besef natuurlijk wel dat fantasy nu niet meteen de meest populaire vorm is, en dat er in ons taalgebied waarschijnlijk bijna niets in dat genre geschapen word. Edit : eerste alinea is geplaatst bij "proeflezen" onder "Wulver"

Lid sinds

15 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
  • Pluslid
Het schrijven van m'n fantasyverhaal bevalt me heel erg goed, zo goed zelfs dat ik op mijn werk ook op mijn laptop aan het tokkelen ben :D
Hartelijk welkom, Dancooper. Hier bega je een beginnersfout: het werken staat het schrijven vaak in de weg. :D

Lid sinds

13 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Welkom dancooper. Ik meende al aan enkele woorden te herkennen dat je uit België komt. Mijn vriend is in west-vlaanderen opgegroeid. We lachen wat af hier, om elkaar :D

Lid sinds

15 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Welkom Dancooper, hier op dit heerlijke forum. Je enthousiasme spat van het scherm, houden zo! Nog een gewetensvraagje: Wat heb je zonet hier op het forum...??? (zie je intro) :confused:

Lid sinds

13 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Welkom Dancooper, hier op dit heerlijke forum. Je enthousiasme spat van het scherm, houden zo! Nog een gewetensvraagje: Wat heb je zonet hier op het forum...??? (zie je intro) :confused:
"aangemeld" ... woordje vergeten :D

Lid sinds

13 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Mooi :) Wat voor werk doe je dan, dat dat mogelijk is? Ik schrijf zelf ook veelal fantasy, vandaar ook mijn vraag ;)
Leuk, ik vreesde er al voor dat ik hier de enige zou zijn in dat genre :) Wat mijn werk betreft, ik ben wat tegenwoordig met een duur woord heet : Operator Besturingen Cargo, vroeger zei men gewoon "machinist bij den ijzerweg" :D
Hartelijk welkom, Dancooper. Hier bega je een beginnersfout: het werken staat het schrijven vaak in de weg. :D
Haha, inderdaad ja, maar tot ik evenveel exemplaren verkoop als Dan Brown (nooit dus), moet er helaas ook nog brood op de plank komen hé :D
Welkom dancooper. Ik meende al aan enkele woorden te herkennen dat je uit België komt. Mijn vriend is in west-vlaanderen opgegroeid. We lachen wat af hier, om elkaar :D
Oei, en ik die dacht dat ik mijn eigen westvlaamse roots goed verborgen had gehouden :D Neen, eventjes ernstig nu, welke woordjes hebben me verraden ? Zelf ben ik geboren en getogen in Brugge, je weet wel, die stad waar je alle talen van de wereld hoort, behalve echt nederlands :D

Lid sinds

13 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Oei, en ik die dacht dat ik mijn eigen westvlaamse roots goed verborgen had gehouden :D Neen, eventjes ernstig nu, welke woordjes hebben me verraden ? Zelf ben ik geboren en getogen in Brugge, je weet wel, die stad waar je alle talen van de wereld hoort, behalve echt nederlands :D
Het woordje 'doorheen' in de eerste zin van Wulver. Maar het hoeft niet eens een woord te zijn, soms de volgorde van woorden, of een bepaalde manier van 'spreken'. Hier in je eerste bericht staat er 'zonet', het is wel Nederlands, maar gebruikelijker voor mij zou zijn 'net', of 'juist'. En 'en vond het maar beleefd', maar zou ik als Nederlander hebben weggelaten. Geldt vast niet voor elke Nederlander hoor, ik heb relatief niet veel kennis van de Nederlandse taal.