Even voorstellen: metafoor

Even voorstellen: ik ben een vrouw van 34. In mijn vrije tijd doe ik graag leuke dingen met familie en vrienden. Ook ben ik nog wel eens in een sportschool te signaleren, maar eigenlijk veel vaker met mijn neus in een goed boek. Schrijven deed ik als kind heel veel (als ik tenminste niet buiten rondstruinde met een cape en een zelfgemaakt zwaardje om draken te verslaan of zo iets). Maar na een nou niet echt stimulerende periode Nederlandse les op de middelbare school had ik het wel gehad met lezen en schrijven. Ik deed dit eigenlijk alleen nog bij gelegenheid: reisverslagen, een column in een personeelsblad, een tekst voor een toneelstuk of gedichten voor bijzondere momenten. Verder vonden mijn hersenflarden vooral een uitweg door krabbels op papiertjes of in schriften, zonder er echt iets mee te doen. Nu heb ik weer zin gekregen om te schrijven. En zo kwam ik dit leuke en interessante forum tegen: complimenten!! Ik heb me inmiddels ook aangemeld voor de cursus 'Ontdek je eigen stijl´van de Schrijven Online Academie. Ik ben nu druk bezig met de eindopdracht van les 1. Tot nu toe vind ik het een leuke en inspirerende cursus. Gezien mijn springere aard (qua gedachten dan) zal een roman er voor mij niet inzitten. Ik neig meer naar korte verhalen en columns. Poëzie trekt me ook wel, maar dat is misschien wel een wat te groot woord voor mijn gedichtjes. Verder vind ik het leuk als dingen een beetje absurdistisch zijn en als er relativerende humor in zit. Dat ben ik, zo'n beetje. Schrijf ze!

Lid sinds

14 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Nou, metafoor, van harte welkom op deze mooie site waar je van alles en nog wat kunt leren. Doe wel voorzichtig met dat zwaard, want er waren hier een aantal, overigens zeer vriendelijke, draken rond.
6 juni 2010 - 21:19

Lid sinds

14 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker
@ Simon Corson: bedankt en wat die draken verslaan betreft: no worries, dat is een jeugdzonde. Inmiddels heb ik geleerd dat met de meeste draken heel goed te praten en te lachen valt. @ Mijre Gidet: sorry, dat is een stukje onzekerheid van mijn kant. Dan ga ik heel lang lopen dralen.
6 juni 2010 - 22:17

Lid sinds

14 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Doe wel voorzichtig met dat zwaard, want er waren hier een aantal, overigens zeer vriendelijke, draken rond.
:D
Inmiddels heb ik geleerd dat met de meeste draken heel goed te praten en te lachen valt.
Zolang ze me niet neersteken kan ik ook goed praten met ridders met zwaarden, hoor. ;)
8 juni 2010 - 16:08