Lid sinds

13 jaar 10 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

Hoi - EstherQ

Voor de helderheid meld ik me hier opnieuw. Voorheen zat ik hier al even, als Bamse. Ik woon in Estland en schrijf sinds ruim 20 jaar met grote regelmaat. Soms stuur ik iets naar een uitgever, tot noch toe altijd afgewezen. groetjes, Esther

Lid sinds

13 jaar 10 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Het gaat goed. Veel muggen, vliegen, mieren en andere steekbeesten op het moment. En natuurlijk honden... Hoe gaat het met jou?

Lid sinds

14 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
  • Pluslid
Wel goed. Ik ben nog steeds druk aan het schrijven en proeflezen. Ergens in september, oktober verschijnt er een boek van me. Ik porbeer nu aan een wedstrijd mee te doen. Maar een limiet van 2000 woorden is moeilijk voor me. Hoeveel honden heb je momenteel?

Lid sinds

14 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Hoi Esteher, Welkom terug. Estland ken ik alleen van van school, uit de tijd dat het nog tot de USSR behoorde. Lijkt me heel interessant om daar te wonen. Ik las in de Wikipedia dat er maar 1,3 miljoen mensen worden, en wat oppervlakte betreft ongeveer zo groot als Nederland. Wauw. Welke taal spreek jij daar?

Lid sinds

13 jaar 10 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Tja, hé wat leuk joh! Ik ben benieuwd naar je boek. Ja, ik ben ook niet zo goed met limieten. 28 honden op het moment. We zijn een beetje aan het uitbreiden. Afgelopen winter 2 personen mee per tocht, volgende winter willen we naar 3. Simon, dank je. Ik spreek hier handen en voeten taal. Of Engels.

Lid sinds

15 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Hoi EstherQ, wat leuk dat je weer terug komt naar dit forum, maar waarom dan toch je naam verandert (dat doen de laatste tijd meer sol-lers, vandaar dat ik erover begin). Het is trouwens wel handig om je nieuwe naam in de naam van dit topic te zetten, dan is het makkelijker terugvinden. Is je nieuwe naam een poging om letterlijk opnieuw te beginnen hier (en het verleden achter je te laten) of iets anders? Ben benieuwd, ook naar je ervaringen in Estland.

Lid sinds

16 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Fijn dat je er weer bent. :nod: Die tochten die jullie organiseren, lijken me geweldig. Zoiets wil ik graag nog eens doen. :nod: Wie weet. Succes met de schrijverij en veel plezier weer hier.

Lid sinds

13 jaar 10 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
@Zjaan, ik kan natuurlijk alleen maar voor mezelf spreken. Esther was voorheen al bezet. Vandaar eerst Bamse, maar eigenlijk gebruik ik het liefste mijn eigen naam. Daarom nu maar EstherQ. @Zjors, ik heb het erg naar mijn zin gehad elders. Ik ben niet iemand die lang in dezelfde omgevingen verkeerd. Vaak ga ik na een tijdje weer de hort op. Maar hier wilde ik wel weer terugkomen.

Lid sinds

17 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Welkom terug EstherQ :nod: Begrijp ik nou goed dat jij geen Ests spreekt? Staat die pb niet in de map Verwijderd?

Lid sinds

15 jaar 9 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
woon je in estland? tsjonge jonge. heb je nog een kamertje over? dan laat ik me morgen overvliegen. echt mooi dat sneeuw en die honden! als ik ooit nog eens de kans krijg dan wil ik ook naar zo'n land. lekker emigreren. grotendeels heb je hier toch ook altijd rot weer. kun je beter er voor kiezen om daar naartoe te gaan. oh jah, welkom. veel plezier hier! jan.

Lid sinds

13 jaar 10 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Hoi Jan, dank voor je welkom. Er is hier ruimte en er zijn huizen genoeg, zij het wel wat vervallen, maar met een hamer en wat nagels kun je er iets van maken. Ja, het is heerlijk om in het bos te leven, ik kan niet anders zeggen :nod:

Lid sinds

14 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
  • Pluslid
Had je niet een keer ergens genoemd dat Canada of Amerika je wel trok? Ik begrijp dat je een poosje ergens anders hebt gewoond. En die honden dan?

Lid sinds

15 jaar 9 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Hoi Jan, dank voor je welkom. Er is hier ruimte en er zijn huizen genoeg, zij het wel wat vervallen, maar met een hamer en wat nagels kun je er iets van maken. Ja, het is heerlijk om in het bos te leven, ik kan niet anders zeggen :nod:
tjah, het is wel afzien lijkt me. als ik die temperaturen daar net zag op je site. pfoe, echt mooi. dan zitten mensen hier te zeuren over de laatste winter. bij ons waaide het heel hard en sneeuwde ook heel hard, er ontstonden sneeuwduinen. hier in het noorden van Nederland was het één van de ergste plekken. op de gegeven moment kwam het sneeuw door de kieren van de voordeur naarbinnen. ik kon het gewoon horen waaien en het was zo'n piepwind. hoe ik dat zo maar evne noem. sterker nog, iedereen was binnen maar ik ging naar buiten! heerlijk! één nadeel, ik kreeg wel een aanrijding met mijn auto wat een paar honderd euro koste. maar wat het verder betreft? neen hoor, dat was de mooiste tijd van het jaar. dat gaat zelfs boven de zomer!

Lid sinds

13 jaar 10 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Tja, Canada trekt nog altijd. Wie weet ooit. Ik heb niet ergens anders gewoond hoor. Gewoon hier tussen de hondenpoep :D JanJR, ik denk dat het in Nederland kouder was dan hier, gevoelstemperatuur bedoel ik dan. Het klimaat hier is droog en -20 nog best aangenaam. Bovendien waait het weinig. Vervelend van die aanrijding. Gelukkig goed afgelopen :)

Lid sinds

15 jaar 9 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
naja, ik haal regelmatig rare dingen uit tijdens het autorijden... dus jah, wat dat betreft ben ik geen natuurtalent. :D daar minder koud dan hier? ik weet het niet. daar ben ik nog nooit geweest. hier waait het wel erg veel. in de herfst ook heel erg. dat de klimaat aan het veranderen is merken we hier wel. naja, zo zie ik dat. ik heb nog nooit zoveel extremen gehoord in het weer. de langlopende records worden stuk voor stuk allemaal gebroken. dat zegt denk ik toch wel iets... maar goed, we moeten maar zien. ijsland lijkt me ook erg mooi!

Lid sinds

13 jaar 10 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Het gaat goed. Veel muggen, vliegen, mieren en andere steekbeesten op het moment. En natuurlijk honden... Hoe gaat het met jou?
Mooie bron voor inspiratie in mijn genre :D Leuk om even mijn eerste criticus te leren kennen ;)

Lid sinds

13 jaar 10 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Bamse is de naam van een van onze honden. Die hond is ook net een teddybeer. Ze is vernoemd naar een sledehond uit de film 'Licht'.

Lid sinds

13 jaar 10 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Zojuist je website even bekeken. Wat gaaf zeg... en al die heerlijke sneeuw. Enkele jaren geleden heb ik in Canada zo'n hondesledetocht gemaakt. Ik vond het geweldig. Wel erg koud vanwege het stilzitten, maar goed te doen. Werk je ook samen met Nederlandse reisorganisaties?

Lid sinds

13 jaar 10 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Esther, Het betrof de volgende reis: http://www.djoser.nl/rondreis_canada/12_dagen_can…. De naam van de kennel weet ik niet meer. Kan me nog wel herinneren dat er vele hondehokken buiten stonden, waarin zo wel jonge als oude honden zaten. Ook het massale geblaf staat me nog bij. Maar het was ergens buitenaf, in de natuur, en niet in een woonwijk o.d. Maar deze reis kennen ze ook: http://www.djoser.nl/rondreis_lapland/7_daagse_wi…. Misschien kun je iets voor de betreffende reisorganisatie betekenen, want ze hebben al rondreizen door de Baltische Staten. (http://www.djoser.nl/rondreis_litouwen_letland_es…)

Lid sinds

13 jaar 10 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Hallo allemaal, tijdje afwezig geweest hier. Drukke, maar heerlijke winter gehad, veel tochten gedaan, hondjes hebben geweldig gelopen. In de herfst heb ik mijn roman-ms opgestuurd naar twee uitgeverijen, maar afgewezen. Ik heb weinig motivatie om te herschrijven aan mijn roman en richt mij momenteel op een (honds) prentenboekje. Ik hoop hier af en toe weer iets te kunnen bijdragen. groetjes, Esther

Lid sinds

14 jaar 7 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Hoi Esther, Leuk om weer wat van je te horen. Welkom terug. Volgens mij stond je de vorige keer al als EstherQ op sol, maar misschien vergis ik me.

Lid sinds

13 jaar 8 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Esther met de lastige naam wilde naar het noorden gaan vond een man met hondjes duizelig van vele rondjes bleef ze maar een nacht overdonderd door natuurkracht werden dat er heel wat meer vernoemde een hond naar een teddybeer vindt inspiratie in het bos laat de lijnen maar niet los Welkom terug!