Lid sinds

13 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

hans73

Dag mensen, Mijn naam is Hans. Een jaar geleden ben ik begonnen met het schrijven van verhalen waarvan ik hoop dat ze ooit uitgroeien tot een roman. Zo ver ben ik echter nog lang niet. Er is veel, heel veel te leren. Ik ben een enthousiast lezer. Er is bijna geen genre wat ik mijd. Ik lees lukraak, voornamelijk boeken die ik in tweedehands winkel koop waardoor ze niet altijd even recent zijn. Maar ja, als je alle boeken die ooit uitgegeven zijn wil lezen dan zul je het eeuwige leven moeten hebben, en dan zul je waarschijnlijk nog aan de mensen moeten vragen of ze even kunnen kappen met uitgeven omdat je het niet bij kunt houden. Mijn favoriet op dit moment is Salman Rushdie. Zie jullie op de site

Lid sinds

15 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Welkom Hans, op dit forum! Ik ken dat gevoel van: stop de persen! Ik kan het niet meer bijbenen. In de winkel zie ik wekelijks interessante nieuwe boeken liggen, niet te doen. Ik koop net als jij veel tweedehands. OOk bij de kringloop vind ik de geweldigste boeken voor een habbekrats. Laatst mijn favoriete boek in drievoud voor nog geen euro, leuk om weg te geven. En met jou is er weer een bijgekomen, een schrijver. Ik wens je hier veel plezier en wie weet..kom je ook nog eens in de winkel te liggen.

Lid sinds

14 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Welkom Hans! Net als anoukplant is hier nog een liefhebber van tweedehands winkels, heerlijk om tussen de boeken te snuffelen en met een tas vol naar buiten te lopen voor weinig! Veel plezier op dit forum en met lezen/schrijven :)

Lid sinds

15 jaar 9 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Welkom Hans, Mooi dat er weer iemand bij is die van het schrijven houd. Maar ook van lezen houd. Goed om te horen dat je verhalen schrijft. Wat schrijf je? Sprookjes, Misdaad, Sexuele getinte stukken, Thriller, etc. Moooi dat je denkt eens een roman uit te willen geven. Die kant drijf ik niet op. We zullen zien! Veel plezier hier! jan.

Lid sinds

14 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Welkom Hans, hier nog iemand die dol is op tweedehands boekwinkeltjes. Veel plezier en ik hoop dat je hier veel opsteekt.

Lid sinds

13 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ik heb vijf minuten geleden mijn labradorpup in de tuin aangetroffen met 'de duivelsverzen' in zijn bek! Dat het boek omstreden is wist ik, maar dat zelfs honden een standpunt innemen is nieuw voor mij. Als reactie op JanJR: De verhalen die ik tot nu toe geschreven heb hebben een beetje het karakter van de beat-generatie, als je begrijpt wat ik bedoel. Het is vreemd, maar altijd wanneer ik begin aan een verhaal komen er pistolen, gestoorde personages en rare settings bovendrijven. De verhalen ontsporen vaak in de meest bizarre toestanden. Wat ik schrijf is fictie vermengt met een goeie dosis eigen ervaringen. Vaak heb ik moeite om de verhalen een fatsoenlijke kop en staart te geven, het zijn vooralsnog meer scenes uit een film die ik niet afgekeken heb en waarvan ik dus niet weet hoe het plot gaat. Maar goed, 'under construction' zullen we maar zeggen.

Lid sinds

15 jaar 9 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ik heb vijf minuten geleden mijn labradorpup in de tuin aangetroffen met 'de duivelsverzen' in zijn bek! Dat het boek omstreden is wist ik, maar dat zelfs honden een standpunt innemen is nieuw voor mij. Als reactie op JanJR: De verhalen die ik tot nu toe geschreven heb hebben een beetje het karakter van de beat-generatie, als je begrijpt wat ik bedoel. Het is vreemd, maar altijd wanneer ik begin aan een verhaal komen er pistolen, gestoorde personages en rare settings bovendrijven. De verhalen ontsporen vaak in de meest bizarre toestanden. Wat ik schrijf is fictie vermengt met een goeie dosis eigen ervaringen. Vaak heb ik moeite om de verhalen een fatsoenlijke kop en staart te geven, het zijn vooralsnog meer scenes uit een film die ik niet afgekeken heb en waarvan ik dus niet weet hoe het plot gaat. Maar goed, 'under construction' zullen we maar zeggen.
hmz, klinkt leuk. zolang het geen horror is, een beetje aansluit op deze wereld en niets met bovennatuurlijke kracht heeft te maken vind ik het leuk. toch heb je mijn interesse gewekt. misschien kun je eens een stukje plakken in proeflezen. overigens, als je wilt hoor! ik vind het knap dat je zoiets kunt schijven, dit ligt mij totaal niet... thans dat is het idee wat er nu speelt.

Lid sinds

13 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ik heb vijf minuten geleden mijn labradorpup in de tuin aangetroffen met 'de duivelsverzen' in zijn bek! Dat het boek omstreden is wist ik, maar dat zelfs honden een standpunt innemen is nieuw voor mij. Als reactie op JanJR: De verhalen die ik tot nu toe geschreven heb hebben een beetje het karakter van de beat-generatie, als je begrijpt wat ik bedoel. Het is vreemd, maar altijd wanneer ik begin aan een verhaal komen er pistolen, gestoorde personages en rare settings bovendrijven. De verhalen ontsporen vaak in de meest bizarre toestanden. Wat ik schrijf is fictie vermengt met een goeie dosis eigen ervaringen. Vaak heb ik moeite om de verhalen een fatsoenlijke kop en staart te geven, het zijn vooralsnog meer scenes uit een film die ik niet afgekeken heb en waarvan ik dus niet weet hoe het plot gaat. Maar goed, 'under construction' zullen we maar zeggen.
hmz, klinkt leuk. zolang het geen horror is, een beetje aansluit op deze wereld en niets met bovennatuurlijke kracht heeft te maken vind ik het leuk. toch heb je mijn interesse gewekt. misschien kun je eens een stukje plakken in proeflezen. overigens, als je wilt hoor! ik vind het knap dat je zoiets kunt schijven, dit ligt mij totaal niet... thans dat is het idee wat er nu speelt.
Het is zeker geen horror of bovennatuurlijk. Alles wat zich afspeelt in een verhaal van mij is in overeenstemming met de werkelijkheid en de werkelijkheid is gekker dan wat wij allemaal bij elkaar kunnen schrijven, toch? Lees de kleine berichtjes in een krant er maar op na. Ik zal op zijn tijd eens iets plaatsen bij proeflezen.

Lid sinds

15 jaar 9 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
ik geef je gelijk hans.... ik zeg het dan net een stapje erger: de wereld is aan het doordraaien, letterlijk maar ook figuurlijk. ik baal ervan deel uit te maken. als ik de keus had gehad was ik gevlugd. maar ja dat kan ook niet. dan loop je weg voor de problemen ter zijner tijd zie ik je verhaaltje misschien wel tegemoet...

Lid sinds

13 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
ik geef je gelijk hans.... ik zeg het dan net een stapje erger: de wereld is aan het doordraaien, letterlijk maar ook figuurlijk. ik baal ervan deel uit te maken. als ik de keus had gehad was ik gevlugd. maar ja dat kan ook niet. dan loop je weg voor de problemen ter zijner tijd zie ik je verhaaltje misschien wel tegemoet...
Ach, weet je: 'de wereld' bestaat eigenlijk niet. Wat jouw wereld, jouw werkelijkheid is, hoeft niet mijn werkelijkheid te zijn. Laat staan dat ik de wereld op dezelfde manier ervaar als bijvoorbeeld iemand van een ander werelddeel, of van een andere leeftijd. De werkelijkheid is tot op zekere hoogte subjectief, je ervaart ze op je eigen, unieke manier. Er is geen ander met jouw achtergrond en dat maakt de werkelijkheid jouw werkelijkheid. Gouden tip: Maak van je eigen werkelijkheid een mooie. En mooie dingen zijn er volop, je moet ze alleen zien te vinden. Dus.. Misschien had ik er tsjakka! of zoiets bij moeten vermelden. :D

Lid sinds

15 jaar 9 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
hans, jou manier van denken spreekt mij heel erg aan. zo'n denkwijze heb ik ook. niet dat ik eens ben met het stukje wat je zegt. maar goed, ik begrijp het helemaal laatst Tsjakka maar achterwege want ik snap het.

Lid sinds

13 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
hans, jou manier van denken spreekt mij heel erg aan. zo'n denkwijze heb ik ook. niet dat ik eens ben met het stukje wat je zegt. maar goed, ik begrijp het helemaal laatst Tsjakka maar achterwege want ik snap het.
Fijn dat het stukje goed is overgekomen.

Lid sinds

15 jaar 9 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
mooi zo. ik heb niet voor niets zo'n sprekende voetnoot bij iedere bericht die ik plaats. die over betweters en egoïsten. zo is het met meer dingen. de wereld draait door. mensen moeten leren eens normaal te doen, daarmee wil ik me dus ook niet identificeren. ongeacht wat een ander ervan wil zeggen. ik doe mijn dingen, op mijn manier. zonder dat een ander er de dupe van wil worden. als iedereen een petje op heeft met de zomer en ik draag een hele grote parasol bij me, moet ik dan weten.... desnoods via een omweg. maar ik bereik wat ik wil... en jah, nu snap ik wat je bedoelt. de wereld bestaat niet, jij bent de wereld je eigen wereld. dan snap ik ook wat een ander lid hier schreef. als diegene dood is is de wereld niet meer. 'diegene die de wereld is op dat moment...' ooh wat heerlijk, heel rijk, zo te denken! het is een soort overlevingsdrang... :D zo.... is dit ook duidelijk :P

Lid sinds

13 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
mooi zo. ik heb niet voor niets zo'n sprekende voetnoot bij iedere bericht die ik plaats. die over betweters en egoïsten. zo is het met meer dingen. de wereld draait door. mensen moeten leren eens normaal te doen, daarmee wil ik me dus ook niet identificeren. ongeacht wat een ander ervan wil zeggen. ik doe mijn dingen, op mijn manier. zonder dat een ander er de dupe van wil worden. als iedereen een petje op heeft met de zomer en ik draag een hele grote parasol bij me, moet ik dan weten.... desnoods via een omweg. maar ik bereik wat ik wil... en jah, nu snap ik wat je bedoelt. de wereld bestaat niet, jij bent de wereld je eigen wereld. dan snap ik ook wat een ander lid hier schreef. als diegene dood is is de wereld niet meer. 'diegene die de wereld is op dat moment...' ooh wat heerlijk, heel rijk, zo te denken! het is een soort overlevingsdrang... :D zo.... is dit ook duidelijk :P
Mooie zin: "diegene die de wereld is op dat moment." Ik weet niet of ik deze gedachten iets met overlevingsdrang te maken hebben, zou kunnen, daar heb ik nooit zo over nagedacht. Wat me opviel is dat je zegt dat je je niet wil identificeren met mensen ( "mensen moeten leren eens normaal te doen, daarmee wil ik me dus ook niet identificeren." ) Vergeef me als ik te flauw word, maar jij bent toch ook een mens? En ben jij 'de normale mens'? Ik niet, dat weet ik dan wel weer. Leuk trouwens, om naar aanleiding van mijn hallo-ik-ben-Hans-berichtje vrijwel direct te belanden in het filosofische. :D

Lid sinds

15 jaar 9 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
mooi zo. ik heb niet voor niets zo'n sprekende voetnoot bij iedere bericht die ik plaats. die over betweters en egoïsten. zo is het met meer dingen. de wereld draait door. mensen moeten leren eens normaal te doen, daarmee wil ik me dus ook niet identificeren. ongeacht wat een ander ervan wil zeggen. ik doe mijn dingen, op mijn manier. zonder dat een ander er de dupe van wil worden. als iedereen een petje op heeft met de zomer en ik draag een hele grote parasol bij me, moet ik dan weten.... desnoods via een omweg. maar ik bereik wat ik wil... en jah, nu snap ik wat je bedoelt. de wereld bestaat niet, jij bent de wereld je eigen wereld. dan snap ik ook wat een ander lid hier schreef. als diegene dood is is de wereld niet meer. 'diegene die de wereld is op dat moment...' ooh wat heerlijk, heel rijk, zo te denken! het is een soort overlevingsdrang... :D zo.... is dit ook duidelijk :P
Mooie zin: "diegene die de wereld is op dat moment." Ik weet niet of ik deze gedachten iets met overlevingsdrang te maken hebben, zou kunnen, daar heb ik nooit zo over nagedacht. Wat me opviel is dat je zegt dat je je niet wil identificeren met mensen ( "mensen moeten leren eens normaal te doen, daarmee wil ik me dus ook niet identificeren." ) Vergeef me als ik te flauw word, maar jij bent toch ook een mens? En ben jij 'de normale mens'? Ik niet, dat weet ik dan wel weer. Leuk trouwens, om naar aanleiding van mijn hallo-ik-ben-Hans-berichtje vrijwel direct te belanden in het filosofische. :D
ahum, je hebt gelijk inderdaad. ik ben ook niet normaal. maar het normale wat voor de normale mens in deze normale maathscappij normaal is, wil ik niet allemaal als normaal aankijken. ik zal ook niet zeggen dat ik normaal ben. niets is normaal, maar dan is ook de vraag wat is abnormaal. normaal zijn en abnormaal zijn ligt heel dicht bij mekaar. dan ben ik liever abnormaal. dat je gelijk in het filosofische belandt dan ben je bij aan het verkeerde adres. dat woeker je bij mij aan. dat vind ik leuk en het is leuk om ermee bezig te zijn. filosoferen. zou dit een soort overlevingsdrang zijn voor relativeren? wie weet...

Lid sinds

14 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Hai Hans, Jouw opvatting over de werkelijkheid spreekt me erg aan en doet me denken aan een boek van Berger en Luckmann dat ik jaren geleden las over de maakbare werkelijkheid (volgens mij heette het 'Social construction of reality'). Daarin wordt het idee van 'je eigen werkelijkheid' alleen nóg verder doorgevoerd. Oh trouwens, welkom op SOL! We waren elkaar al even tegengekomen op Proeflezen, maar daar had ik je nog niet verwelkomd 8) . Zelf ben ik ook nog niet zo lang bezig met schrijven en ik heb heel erg veel aan dit forum. Ik hoop dat jij hier diezelfde positieve ervaring tegemoet gaat. De fysieke stapel 'wachtende' boeken inkorten kan zeker door een pup aan te schaffen :D . Een paar jaar geleden heeft mijn beaglepup ook aardig wat exemplaren achter zijn kiesjes laten verdwijnen :rolleyes: (tot aan mijn agenda, waarin ik echt álles opschreef, aan toe). Nu het een volwassen 'draakje' is hoef ik niet meer staand te lezen en kan ik gelukkig weer wat boeken laten slingeren zonder direct levensgevaar. Tip: je hond meer betrekken bij de keuze van je boeken.... :lol:

Lid sinds

13 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Dag Tuimel, "Tip: je hond meer betrekken bij de keuze van je boeken..." Het hondje is een rasechte labrador dus zijn selectie van boeken zou uitsluitend uit kookboeken bestaan. :D

Lid sinds

14 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Zo te horen kunnen jouw hondje en de mijne heel goed samen een leesclub opstarten :D .