Lid sinds

14 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

Even (hernieuwd) voorstellen - Carlijn

Ha! Even een hele korte hernieuwde voorstelronde. Mijn naam is Carlijn, ik ben 24 jaar en enthousiast hobby-schrijver. Het is een hele tijd geleden (ik denk ongeveer een jaar) dat ik hier een tijdje zeer regelmatig kwam en actief was op het forum. Vervolgens ben ik zwanger geworden van onze tweede en begonnen aan de afstudeerfase van de pabo. Zo vielen mijn Solbezoeken terug naar minder dan een keer per maand. Op 8 mei ben ik bevallen van een wolk van een baby, Anouk! Zij doet het heel goed en haar grote broer Kaj is dol op haar! Morgen, 28 mei, word ik gebeld met de mededeling of ik wel/niet geslaagd ben voor de pabo. Dat betekent dat ik nu verlof heb en weer heerlijk bezig ben met schrijven, schrijfoefeningen van deze site etc. Ik heb mijn hoofd nu vrij omdat ik me niet meer op de studie hoef te richten, en Anouk is zo rustig dat ik telkens een goede drie uur heb om met het schrijven bezig te zijn tussen de voedingen door (als Kaj op de opvang is...). Omdat ik pas net weer kom kijken hier op Sol ben ik nog niet heel actief op het forum, omdat het altijd even tijd kost om te ontdekken wat er speelt en bijgeschreven is in een jaar tijd. En zo ontdekte ik vandaag ook de 'onrust' in 'alleen maar kletsen' van mensen die meelezen/zich anders voordoen etc. Omdat ik natuurlijk gewoon lid ben zul je mijn naam ineens weer vaak in het rijtje 'online' zien staan en van daaruit leek het me dus netjes om me toch nog even hernieuwd voor te stellen. Reacties van mijn kant uit zullen binnenkort wel weer meer worden, ik begin er weer helemaal in te komen wat het schrijven betreft. Ik wens iedereen vooral veel schrijfplezier! Groetjes Carlijn

Lid sinds

15 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ha! (...) Vervolgens ben ik zwanger geworden van onze tweede en begonnen aan de afstudeerfase van de pabo. Zo vielen mijn Solbezoeken terug naar minder dan een keer per maand. Op 8 mei ben ik bevallen van een wolk van een baby, Anouk! Zij doet het heel goed en haar grote broer Kaj is dol op haar! Morgen, 28 mei, word ik gebeld met de mededeling of ik wel/niet geslaagd ben voor de pabo. Dat betekent dat ik nu verlof heb en weer heerlijk bezig ben met schrijven, schrijfoefeningen van deze site etc. Ik heb mijn hoofd nu vrij omdat ik me niet meer op de studie hoef te richten, en Anouk is zo rustig dat ik telkens een goede drie uur heb om met het schrijven bezig te zijn tussen de voedingen door (als Kaj op de opvang is...). Omdat ik pas net weer kom kijken hier op Sol ben ik nog niet heel actief op het forum, omdat het altijd even tijd kost om te ontdekken wat er speelt en bijgeschreven is in een jaar tijd. En zo ontdekte ik vandaag ook de 'onrust' in 'alleen maar kletsen' van mensen die meelezen/zich anders voordoen etc. Omdat ik natuurlijk gewoon lid ben zul je mijn naam ineens weer vaak in het rijtje 'online' zien staan en van daaruit leek het me dus netjes om me toch nog even hernieuwd voor te stellen. Reacties van mijn kant uit zullen binnenkort wel weer meer worden, ik begin er weer helemaal in te komen wat het schrijven betreft. Ik wens iedereen vooral veel schrijfplezier! (...)
Ik heb het idee dat je goed luistert naar jezelf. Naar wat je nodig hebt. Klopt dat?

Lid sinds

14 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker
Gefeliciteerd met je dochter. Ik kan me voorstellen dat je een tijd niet aan schrijven bent toegekomen met een studie en een zwangerschap. Fijn dat je weer tijd hebt om te schrijven. Ik wens je ook veel schrijfplezier en hoop dat je hier veel inspiratie op doet. Succes morgen met de uitslag van je opleiding, ik hoop dat je geslaagd bent.

Lid sinds

14 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ha! Bedankt voor al jullie felicitaties en @Lapin, geslaagd! Heel fijn! @Four Seasons, ik luister inderdaad goed naar mezelf, al ben ik af en toe een uitdagende raadgever voor mezelf geloof ik. Soms word ik wel eens moe van mijn eigen plannen, maar spijt heb ik er nooit van. Al betekent het soms wel dat ik keuzes moet maken, dus veel meer dan een schrijftraining via een cultureel centrum heb ik het afgelopen jaar niet aan schrijven kunnen doen. Maar nu is het tijd om het schrijven weer meer ruimte te geven, en sinds ik tijd heb om daaraan te denken kriebelt het weer volledig. Dus het komt vast goed! @mamatanja, op dit moment schrijf ik vooral korte verhalen en ben ik bezig met een jeugdboek. In de toekomst zou ik graag meer voor kinderen willen schrijven, maar ik merk dat ik nog lastig vind om die toon echt te vinden. Mijn korte verhalen zijn tot nu toe dan ook voor volwassenen. Ik ben benieuwd met welk genre ik uiteindelijk het beste uit de voeten kan, het is nu nog erg wisselend.

Lid sinds

14 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
@Tja, jou herinner ik me in ieder geval nog goed, maar of dat tot kennen leidt...? Zoals ik me herinner was je commentaar in ieder geval kort en krachtig, daar kan ik met mijn meters tekst nog wel wat van leren ;)