Lid sinds

13 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

-M-

Dag dag allegaar! Even een paar dagen rondgelurkt hier maar dan nu eindelijk een account aangemaakt. :unibrow: Ik studeerde muziektechnologie van 1997 tot 2001, en studeer sinds 2008 journalistiek in Zwolle. In de afgelopen jaren heb ik wat muziek voor TV gemaakt, 't zou zelfs kunnen dat je 't wel eens gehoord hebt. O.a. drie seizoenen Shouf Shouf de Serie (VARA). M'n muzikale stijl is zeer breed, zo doe ik normale pop, New Age, synthpop, filmmuziek, maar ook de wat meer klassieke stijlen zoals Romantiek en ik ben nog steeds voornemens om ook het Impressionisme onder de knie te krijgen (denk Ravel, Debussy) - maar is verdraaid lastig! Omdat ik toch wel veel schrijf ben ik journalistiek gaan studeren, m'n eerdere kunstopleiding komt daar goed van pas; ik schud zomaar van alles uit m'n mouw, en m'n teksten zijn vaak wat meer artistiek qua vorm en inhoud, zeker vergeleken met sommige medestudenten. Songwriting doe ik ook nu en dan, maar dan in 't Engels. Maar goed, ik zie nog wel wat ik hier precies ga doen in de komende tijd.. :p

Lid sinds

13 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Hoi M, Welkom op dit forum. Shouf Shouf is een van mijn favoriete series geweest. Heb al eens wat geGoogled om wat meer te weten te komen. Heb jij een boek over drummen geschreven? Groetjes, Mary

Lid sinds

13 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Nope, ben wel bezig aan een boek over compositie, bedoeld voor zowel beginners als gevorderden, dat praktischer en leesbaarder moet zijn dan vergelijkbare boeken (die ofwel te moeilijk zijn voor beginners, of gewoon niks te melden hebben waar je echt iets aan hebt). Moet nog maar even zien hoe ik dat uit ga geven (laat ik 't eerst maar 'ns afmaken!), misschien eigen beheer, iets als LuLu of zo..

Lid sinds

15 jaar 8 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Echt mooi! Jah, inderdaad dat is bij mijn stopwoord als ik ethousiast ben. of vet cool! @ -M- : ben jij famillie van M ? vond het al vreemd twee mensen met dezeflde naam maar nu zie ik de aandachtsstreeptjes staan, achter je letter. erg mooi dat je muziek voor de tv hebt gemaakt. wat dat betreft ben je dan erg breed geïntegreerd in het wereld van muziek en de media. wat dat betreft ben je dan uiteraard op meer vlakken inzetbaar wat het leven, als je van je werk houd meer kleur kan geven. zeker een aanrader voor een ieder van ons, niet akkoord gaan met een papiertje maar verder kijken. het leven is een zelfontplooing. dan heb ik ook meteen een vraagje aan jou, misschien weet jij er een antwoord op. achter de schermen schrijf ik ook al een tijdje songteksten, weet jij hoe je die onder de aandacht kan brengen? ik ben er nog lang niet... maar goed... weten is altijd handig! welkom hier en dat je hier ook nog veel mag leren. ik kijk uit naar iets van je te lezen in proeflezen. succes!

Lid sinds

13 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Neen, ik ben iemand van korte nicknames, m'n initialen waren al bezet, de enkele M ook, dus dan maar -M- :) vwb die songteksten: de muziekindustrie is oorlog. Het aanbod aan muziek is afgrijselijk groot, komt natuurlijk voornamelijk omdat iedereen tegenwoordig heel goedkoop zelf iets kan produceren, de dagen dat je een studio nodig had met daarin een mengpaneel waarop je een vliegtuig kunt landen zijn voorbij. De dagen dat je pakweg zestien synthesizers nodig had zijn voorbij, de dagen dat je een uitgever nodig had .. nou ja.. ze zijn er nog wel, maar internet is wel 'the next thing'. En dat laatste is een trend: fabrikanten willen met de tijd de tussenhandel uitschakelen om zo te concurreren. Immers, het enige wat de tussenhandel doet is dozenschuiven en een winstmarge toevoegen. Vroeger had een winkel nog wel een adviserende rol, maar tegenwoordig haal je die info gratis van internet. Maar goed, ik dwaal af - dat doe ik vaak, en zo kom je op 't idee om van literair kletsen je vak te maken. :) Alleen songwriten is lastig, je hebt een zanger of zangeres nodig om 't concreet te maken, liefst ook een goede producer. Het probleem is dat A&R natuurlijk makkelijker zijn te overtuigen als iets al redelijk compleet klinkt. Voorbeeld, Music van John Miles. Heel bekend, maar had jij zonder muziek, dus alleen met die paar regels herhalende tekst, kunnen voorspellen wat een hit 't zou zijn geworden? Had je kunnen voorspellen dat 't een 90% instrumentale song zou zijn geworden? In de filmmuziekindustrie zie je iets vergelijkbaars. Vroeger zat Francis Lai (The Love Story, Billitis etc.) z'n filmmuziek te 'componeren' met z'n melodica (of all things..), naast hem zat dan een orkestrator/arrangeur die er een complete score van maakte. Paul McCartney's Liverpool Oratorio was ook min of meer op dezelfde wijze gemaakt. Hij zat naast een orkestrator (de dirigent, mocht je de opname kennen, en anders kun je die wel vinden op youtube), die de hele score maakte. Dat was toen. Tegenwoordig gaat dat niet meer zo makkelijk, zeker niet als 'beginner' (niet qua niveau, maar qua loopbaan). Tegenwoordig moet 't nagenoeg perfect klinken. Gelukkig zijn hedendaagse computers en muziektechnologische voorzieningen van een niveau waarmee dat ook kan. Dat is waar je dus mee moet concurreren, met iedereen die complete producties levert. 't Is niet onmogelijk, maar voor een platenmij. is het natuurlijk wel een zekere geruststelling dat de lopende zaken van minder mensen afhankelijk zijn (ze hoeven maar 1 persoon te bellen om te vragen naar de voortgang), 't is ook goedkoper. Je songteksten, zijn dat alleen woorden, of zitten er ook noten bij (of anders in ieder geval globale muzikale guidelines)? bah, wat klets ik weer een berg.. bah bah bah :)

Lid sinds

15 jaar 8 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
blegh een next journalist die de wereld vervuild met zijn woorden. opblaaskaken die alles beter te weten en de mensen proberen te manipuleren. oeps, nu zal ik geen vrienden maken, dit was dan ook maar een grap. tjah, wat je zegt is dus inderdaad wel een oplopende of neergaande trend, hoe je het wilt bekijken de mooie tijden zijn afgelopen. voor schrijvers denk ik dat ook. inmiddels heb ik hier al diverse blogs op deze website besteed aan het feit dat ze de auteursrecht deels af willen schaffen en dat er voor ons als schrijver niet beter op wordt. echter dit is een gedachte die op mij in blijft werken en die misschien nog ontplooi... je hebt dan ook wel schrijvers die ze zeggen: 'schrijven is kut, maar niet schrijven nog kutter'. wat betreft het uitbrengen van nummers heb ik geen ervaring mee. ik kan wel een beetje drummen, beetje beatboxen en op Afrikaanse trommels spelen ook al is dat het. het lukt me ook geluid te krijgen uit een didgeredoo. maar jah, hiermee heb je allesbehalve muziek en liedjes. noten lezen kan ik dan ook niet. wat je zegt, je kunt alles vinden op internet. je vind zelfs manieren dat je een eigen djembé kunt maken. er staan hele programma's gewijd op you tube hoe je op een didgeredoo kunt leren spelen. een mooi geluid maar ja, je bereikt er niets. je kunt ook leren om noten te spelen, alleen ik heb gewoon geen zin in om het te leren. zingen kan ik niet, naja... een kraai zingt mooier dan dat ik doe. wat dat betreft moet ik het misschien maar even laten schieten doorgaan met schrijven en dan zien we wel waar het schip strandt. ach wat dat betreft niets is onmogelijk. wat je zeg vind ik ook erg jammer inderdaad. dat 90% inderdaad geen muziek meer is. ik luister geen eens radio meer, alleen het nieuws en sky radio als in de keuken bij ons de radio aanstaat. maar voor de rest? zelfs de nieuwe artiesten ken bijna ik niets eens meer. toch blijf ik vinden dat de oudere zangers zoals phill collins betere teksten hebben dan al die andere artiesten van tegenwoordig met een computer beat erachter. wat dat betreft is Kenny Rogers erg goed. en dat hier songwriters een goede voorbeeld aan kunnen nemen. uiteraard speelt dan de muziek smaak ook een belangrijke rol. iemand van rock houd zal niet iets schrijven voor een country zanger, echter, dit is de gedachte...

Lid sinds

13 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Och, ik hang wel vaker rond op fora, de meeste zijn buitenlandse. Ik ben makkelijk wat dat betreft. Het 't is hier ook eindelijk weer 'ns een plek waar niet alles hi-tec is en de samenstelling wat gevarieerder is dan andere fora waar ik rondhang. (lees: hi-tec, 20'ers, 30'ers, male/freak). Ik tel in m'n dagelijkse Firefox-tabs, inclusief deze, zeven fora, en op vier andere ben ik al eonen niet meer geweest, en nog een andere bezoek ik sporadisch. Nu zijn de meeste van die fora wel specifiek voor een onderwerp, bijvoorbeeld een developers-forum voor een product dat ik heb gekocht. Dus ja, meestal begin ik gewoon gelijk met kletsen, de tijd dat een forum nog nieuw en eng is, ..is er eigenlijk niet eens ooit geweest!

Lid sinds

15 jaar 8 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
dan vercshillen we denk ik erg in ons internetgebruik de enige plek waar ik nog kom is hier en op mijn website(blog), maar goed. alle dingen op internet heb ik het niet zo mee. er word veel 'crap' verkondigt waar ik het dus niet op heb staan. halve gare personen die een ander zijn gegevens jatten of een virus of spyware programma verspreiden. wat dat beteft ben ik een beetje een simpel geval die het liefste naar de oudere tijden terug zou gaan. hoewel het er niet altijd beter op zal worden...