Lid sinds

13 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

Herman.

Hey hallo, Mijn naam is Herman, ik studeer Geschiedenis aan de RUG in Groningen. Ik woon nog in Friesland, maar zal binnenkort een kamer zoeken in stad Groningen. Mijn hobby's zijn schrijven, voetbal, films, gamen en gezellig omhangen met vrienden. Ik liep al een hele tijd rond met het idee een boek te gaan schrijven en gister heb ik echt wat concrete ideeën op papier gezet. Ik ben nog onbekend met het schrijven van romans, maar ik heb wel vrij veel ervaring in de journalistieke schrijfwereld en het schrijven op zich. Nu heb ik meteen een vraag - ik kon er helaas geen concreet antwoord voor vinden - en ik hoop dat jullie misschien wat tips als antwoord hebben. Ik ben oorlogsliefhebber, niet in de zin van liefhebber van oorlog, maar liefhebber van de verhalen erover, dus wil ik graag een oorlogsroman proberen te schrijven. Nu was mijn bedoeling niet om een waargebeurd verhaal over een waargebeurde oorlog te nemen als onderwerp, maar een fictieve oorlog die waargebeurd zou kúnnen zijn. Ik heb al aardig wat ideeën op papier staan, over hoe het gehele complot in elkaar moet gaan zitten, maar ik ben er nog lang niet. Toch twijfel ik nog over een ding. Is het wel reëel om een roman te schrijven over een niet-waargebeurde oorlog te kiezen als onderwerp? Zowat elke oorlogsroman die ik ken, is gebaseerd op een ware gebeurtenis. Ik hoop dat iemand me een redelijk concreet antwoord of tips kan geven! Alvast bedankt, en tot op het forum :) Herman

Lid sinds

14 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker