Lid sinds

14 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker

Kimmie stelt zich voor.

Hallo allemaal! Ik ben Kim en ik weet niet zeker of dit verstandig is om te melden, maar ik ben zestien jaar oud. De reden waarom ik het niet zo verstanding vind om te zeggen dat ik zestien ben is, omdat ik wel al een beetje op het forum heb meegelezen en volgens mij de meeste mensen 'volwassen' zijn met kinderen en een man. Dus hopelijk denken jullie niet 'wat komt die kleuter hier doen?', want aan de ene kant ben ik daar een beetje bang voor. Ik schrijf al verhalen sinds ik kon schrijven. Ik schrijf het liefst over heftige onderwerpen zoals de dood, zelfmoord, drugsverslaving, mishandeling, ziektes, etc. Maar verder ben ik heel gezellig hoor :) Met de heftige onderwerpen ben ik eigenlijk begonnen toen ik een jaar of 11 was. Daarvoor schreef ik meestal over verliefdheid en vlindertjes en pony's enzo. Mijn zwakke punt is een verhaal afmaken. Daarom ben ik nu vastbesloten een verhaal te beginnen en die ook helemaal af te maken. Ik heb al veel inspiratie opgedaan op dit forurm en zodra ik iets heb geschreven zal ik het op proeflezen zetten, omdat ik graag hoor wanneer iets wel of niet goed is. Verder heb ik niet zoveel te vertellen. Als jullie nog iets over mij willen weten kun je het altijd vragen. Ik hoop dat we allemaal veel van elkaar zullen leren op dit forum en ik kijk ernaar uit om jullie mening te horen over mijn schrijfsels! Groetjes, Kim.

Lid sinds

13 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Welkom Kimmy, Ik zeg altijd jong geleerd is oud gedaan. Ik hoop dat je veel inspiratie mag op doen hier. Groet Nessie

Lid sinds

14 jaar 7 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Hoi kleuter (GRAPJE!), Welkom op het forum. Ik ben Judy en ik ben 33 jaar (ik wilde schrijven 31, toen 32 en toen moest ik uitrekenen wat mijn leeftijd eigenlijk is, ik was het gewoon vergeten!), maar ik ben niet 'volwassen' :D. Nou ja, officieel ben ik wel volwassen, maar van binnen denk ik nog weleens dat ik vier ben, of veertien, dat hangt af van het boek dat ik schrijf; ik schrijf namelijk kinderboeken en dan leef ik me altijd heel erg in. Ik heb zelf geen kinderen, ik schrijf er alleen voor. Ook ik ben begonnen met schrijven sinds ik een pen kon vasthouden en ben uiteindelijk schrijfster geworden. Ik wens je nog veel inspiratie op dit forum! Judy

Lid sinds

13 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Welkom! Ik vind het altijd heel verfrissend als groepen (inclusief virtuele) uit mensen van allerlei geslachten (nee, je hebt er niet maar 2), afkomsten, religies en leeftijden bestaan. Waar ik erg benieuwd naar ben: hoe zit dat tegenwoordig op scholen, krijgen leerlingen van middelbaar onderwijs nog wel opstellen en zo te schrijven?

Lid sinds

14 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker
Hey! Bedankt voor jullie leuke welkoms reacties! :) Leuk dat je kinderboeken schrijft Judy! Dat lijkt mij zo moeilijk, want ik zou dan algauw denken: Dat is te simpel of dat is te ingewikkeld. Ik zou nooit tevreden zijn. Zijn jou verhalen ook echt gepubliceerd? Om even antwoord op je vraag te geven marygoround: Op de middelbare school waar ik zit heb ik bijvoorbeeld wel een betoog moeten schrijven voor het vak nederlands. En sollicitatiebrieven in alle talen (ook duits en frans). Af en toe moeten we een werkstuk maken, maar verder niet echt. En ik ben het inderdaad ook met je eens dat verschillende mensen elkaar juist kunnen aanvullen met bepaalde dingen.

Lid sinds

14 jaar 7 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Leuk dat je kinderboeken schrijft Judy! Dat lijkt mij zo moeilijk, want ik zou dan algauw denken: Dat is te simpel of dat is te ingewikkeld. Ik zou nooit tevreden zijn. Zijn jou verhalen ook echt gepubliceerd?
Soms is het ook ingewikkeld en ik heb ook veel fouten gemaakt (dat ik bijvoorbeeld een onderwerp voor een prentenboektekst koos dat veel te ingewikkeld bleek te zijn voor kleuters en toen geen enkele uitgeverij het voor die leeftijdscategorie wilde uitgeven), maar door het veel te doen en door feedback van (proef)lezers, uitgevers en redacteuren heb ik veel geleerd. Ik ben ook niet snel tevreden trouwens, omdat ik een perfectionist ben. Dat maakt het werk aan de andere kant wél beter... Ik probeer wel zoveel mogelijk van het proces zelf te genieten, zelfs al valt er altijd wel weer iets te verbeteren aan het eindresultaat. Ja, ik heb gepubliceerd. Er is een prentenboek van me verschenen, daarnaast (kinder)gedichten en verhalen in tijdschriften en dichtbundels. En ik werk nu voor een uitgever aan een boek voor meisjes van 9 tot 12, dat is ook heel spannend hoe dat allemaal gaat lopen.

Lid sinds

14 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Welkom Kimmie, Er lopen hier wel meer jongeren rond gelukkig, maar een heel groot deel is inderdaad oud, sommigen zelfs stokoud, al zou je dat niet altijd zeggen. Je schrijft wel over heftige dingen zeg. Veel plezier op deze leerzame site. Enne, met het afmaken hebben we allemaal problemen geloof ik.

Lid sinds

14 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Hai Kimmie, Welkom op SOL :) . Leuk dat je al zolang bezig bent met schrijven. Ikzelf leer heel veel op dit forum en beleef er veel plezier aan. Hetzelfde gewenst voor jou!

Lid sinds

14 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker
Hallo Kim, welkom hier. Ik ben Kim. En ik ben 15. ;) @Marygoround; helaas veel te weinig waarbij je fictie mag schrijven. Verslagen daarentegen des te meer, maar dat is niet zo leuk als een echt opstel. Officieël is het bij mij op school zo dat we aan het einde van elk schooljaar voor Nederlands iets creatief moeten schrijven, maar door tijdgebrek laten veel docenten dat achterwege. :\\

Lid sinds

15 jaar 6 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Welkom Kimmie! Leuk dat je er bent, voor ons jongeren, want ik ben ook nog maar 15. Ik denk dat het juist handig is, want veel van de 'ouderen' hier zijn heel wijs en kunnen je dus van alles leren!

Lid sinds

15 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
hej Kim, welkom. De meeste hier zijn 'vrij oud', maar je hebt er ook van jouw leeftijd. ik bijvoorbeeld ;) ik schrijf zelf ook graag over serieuze onderwerpen, dus hoop dat we wat inspiratie van elkaar kunnen opdoen :)

Lid sinds

14 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker
Wat een leeftijdsgenoten ineens, haha! :D @ Celeste: Ik denk dat dus ook. Ouderen en jongeren bij elkaar kunnen juist van elkaar leren en niet alleen maar de jongeren van de ouderen hoor, maar ook zeker andersom. @ ssnathanss: Ik hoop het ook ;) Leuk dat je ook over dezelfde onderwerpen schrijft!

Lid sinds

15 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Van harte welkom Kimmie, Je treft hier, mensen van alle leeftijden. Het is waar. We kunnen van elkaar leren, welke leeftijd we ook hebben. Ik ben 50 en kom ook net kijken. Soms gedraag ik mij als een puber, andere dingen doe ik weer als een 90-jarige. :D Ik heb enorm veel in een aantal maanden op deze site geleerd en ik wens je hetzelfde toe. Veel lees- en schrijfplezier.