Lid sinds

14 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker

Balthasar en Bastiaan

Ik wil u graag voorstellen aan mijn hoofdpersonen Balthasar en Bastiaan. Balthasar is de ik-figuur. Hoogbegaafd en vrijwel alwetend. (Ik schrijf graag over mijzelf). "Bastiaan is mijn vriend, een redelijk goedmoedige barbaar. Ik heb hem leren kennen omdat hij me zo grootmoedig een afgehapte kroket en een nog best kluifbaar kippenpootje uit de vuilnisbak bij de Febo automatiek in de Amsterdamse Damstraat aanbood. Sindsdien wij wij bijna onafscheidelijk, vooral als er een fles onvervalste Beerenburg valt te verdelen. Wij hebben de enorme mazzel om op een bijzonder mooie dag op het Damrak een door de tram aan stukken gereden Gravin te ontmoeten die gelukkigerwijze haar Testament aan Toonder bij zich draagt." Ik herinner me als de dag van gisteren, dat ik me tranen lachte in de eerste pagina's van de boeken Adriaan en Olivier van Leonard Huizinga. De rest van zijn schrijverij over dit tweetal slikte ik na moeizaam kauwen uiteindelijk toch ook maar door. Ondanks dat moet ik eerlijk zeggen dat dit inspiratiebron nummer 1 was. Raiders of the lost Arc was bron nummer 2. Een aaneengesloten opvolging van de meest gevaarlijke avonturen die elkaar naadloos opvolgden. Zó wilde ik mijn boek maken. Gekte die op de eerste bladzijden zijn intrede doet en die de lezer onophoudelijk door de onverwachte valluiken stort. Voor iedereen die humor in alle facetten een ruimdenkend hart toedraagt is er goed nieuws. Ik ben op de helft van de plusminus 160 pagina's en Balthasar en Bastiaan zullen zeker kans zien om vervolg op vervolg te spijkeren. Nog even wachten dus. Oh ja, ik ben vast van plan om het alleen op E-book uit te geven en alle eeuwigdurende perperdure druktechnieken en vol schrijvervlees gevreten uitgevers eindelijk het halt toe te roepen dat de moderne communicatiemiddelen mij bieden. Is getekend: Joop Hoek

Lid sinds

19 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
  • Pluslid
  • Moderator
  • Administratie
  • Beheerder
Dit onderdeel van het forum is eigenlijk bedoeld om jezelf voor te stellen Joop. Misschien kun je dat ook nog even doen?