Lid sinds

14 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

Eindelijk maar toch: Tessa-sj stelt zich voor

Hallo iedereen, ik ben Tessa. Ik had me al een tijdje geleden aangemeld voor dit forum, maar was het eigenlijk alweer helemaal vergeten :rolleyes: dus ik zal me nu alsnog even voorstellen. Ik ben 17 jaar, woon in Leek (Groningen) en zit in 5 vwo. Ik heb een broertje van 13 jaar. Mijn hobby's zijn schrijven (wat doe ik hier anders ;) ), lezen, tekenen en gitaar spelen. Ook luister ik graag naar muziek, vooral rock en metal, maar ik vind eigenlijk alles wel leuk. Wanneer ik ben begonnen met schrijven weet ik eigenlijk niet precies, volgens mij is het begonnen met kleine gedichtjes op de basisschool. In de brugklas maakte ik samen met een vriendin een tijdschrift, TJ magazine, met gedichtjes, puzzels en vervolgverhalen er in die we zelf schreven. Helaas hebben de verhalen geen van alle een einde, aangezien we ermee zijn gestopt. Nu schrijf ik fantasyverhalen. Dat wil zeggen, ik begin eraan en even later heb ik geen ideeen meer en stop ik er weer mee. Inmiddels heb ik wel een verhaal waarvoor ik veel ideeen heb, dus hopelijk komt die wel ooit eens af. :p Ik ben op dit forum gegaan in de hoop dat ik wat meer zelfvertrouwen krijg. Ik ben vrij verlegen en vind het vaak moeilijk om iets dat ik heb gemaakt aan anderen te laten zien. Ook kan ik niet zo heel goed tegen kritiek. Ik laat mijn verhaal bijvorbeeld alleen lezen door mijn beste vriendin en ik durf nooit iets op mijn gitaar te spelen als er andere mensen bij zijn. Dat vind ik echt een hele irritante eigenschap van mezelf en ik wil er iets tegen gaan doen. Ik hoop dat ik door dit forum wat meer aandurf (te beginnen met mijn verhaal er op te zetten, als ik dat nog aandurf, haha) en wat opbouwende kritiek krijg om het te verbeteren. O, en als iemand wat tips heeft om minder verlegen te worden zou dat ook handig zijn, al is dit forum daar eigenlijk niet voor. :o Ik hoop dat ik het gezellig ga hebben met jullie op dit forum :) ;) Tessa-sj

Lid sinds

15 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Hoi Tessa, Welkom! Als je fantasy schrijft en graag feedback wilt, is het misschien een idee om de Schrijven Online cursus fantasy te gaan doen. Dat moet je natuurlijk helemaal zelf weten en ik wil je niets opdringen, maar ik heb hem ook gedaan en de feedback die ik kreeg was opbouwend-kritisch en bijzonder nuttig. http://www.schrijvenonline.org/academie/fantasyve… En anders zie ik je verhalen tegenmoet op het proefleesforum :) (waar ik zelf nog nooit iets op heb gezet, dus als jij het doet ben je moediger dan ik ;) )

Lid sinds

16 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker
Welkom Tessa! Bestaan er eigenlijk Nederlandse schrijfboeken als het gaat om het vertellen van fantasy verhalen? (het enige 'schrijfboek' over dit genre dat ik ken is 'De betovering van Harry Potter')

Lid sinds

16 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker
Bestaan er eigenlijk Nederlandse schrijfboeken als het gaat om het vertellen van fantasy verhalen? (het enige 'schrijfboek' over dit genre dat ik ken is 'De betovering van Harry Potter')
Nee, nou lieg ik. Er bestaat ook nog een boek dat heet 'De held met de duizend gezichten', meer informatie is te vinden op de volgende link: http://www.bol.com/nl/p/nederlandse-boeken/de-hel…

Lid sinds

14 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Bedankt voor het welkomheten, allemaal :D en Four Seasons, er zijn idd niet zoveel Nederlandse fantasyboeken. Degene die ik lees zijn meestal vertaald uit het Engels. Maar dat boek dat jij noemde ken ik niet, ik zal eens kijken waar het over gaat. ;)

Lid sinds

14 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ja, ik wilde je welkom heten en ik wilde je ook wat vertellen. Helaas moest Simon Corson zo nodig de woorden uit mijn mond halen, hetgeen ik heel onhygiënisch vind van hem. Dus gewoon doorgaan met ademhalen, dan komt alles goed. Op jouw leeftijd maakte ik ook niets af. Je mag nog zoveel keuzes maken en tussendoor wil je dan ook nog leven. Ik weet dat nog. Om als een echte goede fee toch één goed advies te geven, hier aan jouw SOL-wieg: Gooi nooit wat weg! Het kost vandaag de dag geen echte ruimte, een backup is ook zo gemaakt. Ik zou een moord ( :crybaby: nou ja, bij wijze van spreken :mad: ) doen om die schriften terug te krijgen, die ik volschreef toen ik 17 was.....

Lid sinds

14 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Aha, je merkt het al, Sollers zijn net mensen, ze zijn het niet altijd met elkaar eens. Mijn advies juist is om alles weg te gooien, want wie wat bewaart zoekt zich te pletter. (oude oosterse wijsheid) Wil je de woorden weer terug, Janheij? Lijkt me helemaal een kliederboel worden.

Lid sinds

14 jaar 8 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Hallo Tessa, hartelijk welkom hier. Leuk om weer een fantasyschrijver hier te hebben. Ik krijg de indruk dat er hier enorm veel fantasyschrijvers zijn. Hartstikke leuk natuurlijk dat het veel geschreven en gelezen wordt. Alleen jammer dat de uitgevers een beetje achter lopen, maar ik doe mijn best daar wat aan te doen! :) Er zijn heel veel soorten fantasy, wat voor soort schrijf jij?

Lid sinds

14 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Hallo Tessa, een jonger broertje, lezen, gitaar spelen, muziek luisteren en... het schrijven van fantasy tot je middenin het verhaal toch maar ophoudt omdat je geen idee hebt hoe het verder zou moeten gaan. Zó herkenbaar. Tips om van je verlegenheid af te komen heb ik niet voor je, maar ik heb wel een tip om je te kunnen ontwikkelen met schrijven zonder dat je last hebt van het feit dat je je verhalen niet afmaakt: probeer eens een kortverhaal! Dan wordt je gedwongen om in 1000 woorden (misschien iets meer) alles te vertellen wat je wil vertellen. Moeilijk, maar dan is de kans dat je het afmaakt wel groter. Helaas is het wel erg moeilijk om een kortverhaal te schrijven in één van de drie fantastische genres. In ieder geval heel veel succes met schrijven! :nod: Hoe lang speel je al gitaar, heb je les en wat speel je vooral; akkoorden, apoyando of tirando (eerlijk gezegd geen idee hoe je dat schrijft :o ) Speel je elektrisch, klassiek of bas? Ja, ik weet het, een waar kruisverhoor, maar het is leuk als iemand hetzelfde instrument bespeelt. Om even weer :ontopic: te gaan: Veel plezier hier en succes met zowel schrijven als je verlegenheid!

Lid sinds

14 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Hoi! Welkom hier! Wat goed dat je al best lang bezig bent met schrijven! En voor wat betreft je onzekerheid, volgens mij mag je best trots zijn op wat je al gepresteerd hebt! En werk nooit tegen je onzekerheid, het hoort nou eenmaal bij je en kan een mens enorm sieren! (Misschien dat het enigszins helpt, ik ben 28 en kan soms ook ontzettend onzeker zijn, maar je leert het vanzelf een plekje te geven en er mee om te gaan). Heel veel succes met alles in ieder geval!

Lid sinds

14 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Hallo Tessa, Welkom hier! Ik ben hier zelf ook nog niet zo lang actief, maar ik hoop dat jij je net zo erg gaat verbazen over de hoeveelheid informatie die er op dit forum te vinden is als dat ik doe. En dat je natuurlijk een beetje meer zelfvertrouwen vind hier. Ik zou graag eens iets van je lezen!