Lid sinds

14 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker

Dicht,dichter,dichst. - De echte Indiaan

Alhoewel ik zelf al meer dan 33 jaar poezie schrijf heeft de benaming "Dichter" me nog nooit aangesproken. Het moet te maken hebben met het feit dat ik (goede) poezie juist als een "Opener" beschouw. Neem de klassieke haikus,dat zijn geest openers,niet verdichters. Enfin,ik kan de wereld niet veranderen en we zullen dus wel dichters genoemd blijven worden.

Lid sinds

15 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Is 'poëet' wellicht prettiger? Hoewel de poëet wat vaker ironische poëzie schrijft. (volgens het woordenboek) Je hebt gelijk met je opmerking over openheid. Ik las ergens: "Dichten is naaktlopen met je hersenen" Verdichting heeft geen betrekking op wat je wilt vertellen. Alleen op hoe je het wilt vertellen. Berusting dan maar? ;)

Lid sinds

15 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ik denk bij dichter vooral aan dichterlijk. Dat is alweer heel anders, vind je niet? Ik zou even je titel wijzigen: dichtst en niet dichst. Een spatie achter de comma is ook wel op z´n plek.

Lid sinds

15 jaar 9 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
dichter is een apart iets. het zegt toch niets over wat het is. ik vind dit hetzelfde als het woord schrijver, wanneer ben je een schrijver?