Even voorstellen: Charpi

Hallo Allemaal, Ik schrijf hier onder mijn nickname Charpi, afgeleid van onze twee honden Charlie en Pia. Ik ben een 32 jarige brabantse meid, die gelukkig is getrouwd met Jos. Schrijven is niet nieuw voor mij, ik schrijf graag mijn dagelijkse verhaal neer op mijn weblog. Een boek schrijven is echter een ander verhaal. Dat gaat een grote uitdaging worden. Ik ben er nog niet helemaal uit hoe ik het moet gaan aanpakken, tips zijn meer dan welkom! Ik zal me dan ook grondig inlezen op dit forum. Ik wens iedereen veel schrijfplezier toe! Groet, Charpi

Lid sinds

14 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Welkom, Charpi! Voor wat jij wil zit je hier goed. Ik heb hier heel veel geleerd in die paar maanden dat ik hier zit. Ik ben ook een Brabantse mu.. uh meid, maar dan een hele ouwe. Ik zou zeggen: kijk eens wat rond, snuffel overal eens aan en als je een tip wil die voor mij werkt: Beschouw schrijven als een baantje en neem er elke dag een aantal uren voor. Jannie
10 april 2010 - 15:21

Lid sinds

15 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Hoi Charpi, Welkom op het forum. :) Gewoon beginnen met schrijven! Op deze website is al heel veel te vinden qua informatie (vooral onder 'atelier', daar staan bijvoorbeeld aardig wat schrijfoefeningen waaruit je kunt kiezen wat je leuk vindt). Sommige mensen hebben baat bij het lezen van schrijfboeken en het volgen van schrijfcursussen. (Ik ben daar één van.) Weet je al in welk (sub)genre je wilt schrijven? Veel lezen in dat (sub)genre helpt ook. Elke kunstenaar leert technieken om haar kunst te kunnen uitoefenen. Waarom zou een schrijver een uitzondering moeten zijn? Het wiel hebben we tenslotte al uitgevonden. Veel plezier en succes!
10 april 2010 - 20:54