Scarlet
Hallo allemaal,
al een hele tijd kijk ik rond op deze site en ik vond het nu wel tijd om me aan te melden en me voor te stellen.
Ik ben een meisje van 15 en mijn accountnaam hier is Scarlet (zoals iedereen ook wel kan lezen). Ik zit op de Havo in leerjaar 3, maar ik hoop volgend schooljaar de overstap naar 4VWO te maken.
Mijn hobbies zijn o.a. lezen, acteren (ik speel dit jaar de hoofdrol in het toneelstuk van mijn school), schrijven en tv-kijken (ik ben verslaafd aan de serie House md.). Dat laatste klinkt alsof ik veel te vaak achter de buis zit (wat misschien ook wel zo is) maar dat heeft een reden, ik wil na de middelbare school namelijk de opleiding scenarioschrijven doen (liefst in Amsterdam) omdat ik scenarioschrijfster wil worden.
Al vanaf het moment dat ik mijn eerste fictieverhaal schreef (een opstel in groep 6) ben ik besmet met het schrijfvirus, hoewel ik toen nog niet zo goed wist waarover ik moest schrijven. Ik heb altijd veel gelezen en uiteindelijk ben ik tot de ontdekking gekomen dat ik het liefst boeken las uit een van de drie fantastische genres (fantasy, SF en horror) en dat mijn eerste verhalen ook absoluut binnen deze genres vielen. Op dat moment besefte ik ook dat ik in een paar jaar tijd enorm gegroeid was; nu wist ik wél waarover ik wilde schrijven.
Het is nu bijna drie jaar geleden dat ik ben begonnen met mijn eerste serieuze verhaal - een fantasy-verhaal voor volwassenen - maar helaas lukt het me niet om de juiste toon ervoor te vinden. Alles wat ik tot nu toe hiervoor heb geschreven is inmiddels geschrapt omdat het niet was zoals ik het wilde, ik kan gewoon niet de juiste benadering vinden om het te vertellen. Uiteindelijk heb ik dus besloten om het een tijdje aan de kant te leggen zodat ik eraan verder kan werken als ik de juiste "toon" ervoor vind.
Ondertussen werk ik aan een aantal kortverhalen, maar ben ik vooral erg druk met school. Ik ben namelijk erg perfectionistisch wat ook een struikelblok bij het schrijven is.
Volgens mij is dit wel genoeg informatie, maar als er nog iets is wat iemand van mij wil weten, aarzel dan zeker niet om het te vragen.
Welkom. Wat goed dat je nu al
--dubbel--
Hoi Scarlet, welkom en veel
In de nieuwste
Van harte welkom Scarlet! Ik
Welkom Scarlet, dat
Welkom! Leuke nick! Het
Welkom Scarlet! 15 en dan al
Bedankt voor alle leuke
Gejaagd door de wind! Op mijn
@scarlet: informatieavond
@ Janheij; Ik zal eens vragen