Lid sinds

14 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker

Groetjes van ons mooie Ameland ( Ulla)

Mijn (roep)naam is Ulla en woon op Ameland. In mijn jeugd heb ik een HBO-sociaal pedagogische opleiding afgerond en vanaf die tijd zit ik zowel beroepsmatig als ook prive direct of indirect in de kinderen. Ik heb vroeger ook heel veel andere baantjes gehad. Waarin ik veel geleerd heb ook al was het niet dat wat ik eigenlijk wilde. Ook heb ik heel veel cursussen en opleidingen gedaan. Sociale zekerheid bij het UWV en een interne opleiding belastingwetten ( belastingtelefoon) waren er twee van. Ook heb ik een aantal interessante werkkringen gehad, die mijn ontwikkeling hebben gediend. Vorig jaar heb ik de opleiding Life Coach afgerond. In mijn vrije tijd houd ik mij regelmatig bezig met het geven van Reiki cursussen en (ander energie werk) en spirituele begeleiding van mensen die al dan niet een steuntje in de rug kunnen gebruiken. Dit doe ik al jaren direct via gesprekken via msn en mijn Reiki&healing chat en msn. En ook d.m.v. stukjes schrijven op mijn communicatie site en op fora. Mensen hebben daar altijd veel aan gehad en waren er blij mee. Het schrijven maakt een belangrijk deel uit van dit werk. Momenteel heb ik een timeout en een rust/bezinningsperiode. Ik heb altijd veel geschreven op vooral spirituele foras, cursusboeken, handleidingen, boekbesprekingen gespikt met mijn eigen ervaringen. Schrijven betekent voor mij mijn (spirituele) ervaringen verwerken, en anderen ter beschikking stellen. Ook wil ik nog steeds graag een spiritueel boek schrijven, gebaseerd op mijn eigen ervaringen. Ik heb echter moeite met de discipline en de mezelf opgelegde verplichting daar een boek van te gaan maken. Daarom heb ik dat nu losgelaten. En ben nu van plan gewoon te gaan schrijven en dat gewoon te ordenen op onderwerpen. Ik schrijf voorlopig losse artikelen en spirituele beschouwingen. En als ik die t.z.t. in een boek ( of meerdere) kan bundelen, is dat mooi meegenomen. Ik schrijf om het schrijven en om te delen. En daar zou ik graag mogelijkheden voor willen vinden. Een hele boel stukjes staan op mijn pc en wachten erop bewerkt te worden. Ook lijkt het mij een goed idee om een cursus te volgen welke aansluit op mijn manier van schrijven. B.v. een cursus basisvaardigheden. Nederlands is van oorsprong niet mijn moedertaal, al voel ik dat intussen wel zo. ik heb wel een HAVO certificaat Nederlands en ben sinds 1982 genaturaliseerd. Schrijven is een van mijn vele interesses. En nu houd ik op met schrijven, want anders houd ik nooit meer op! Lieve groetjes van ons mooie Ameland Ulla

Lid sinds

14 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Wees welkom! Kijk even rond, en leer hier veel, dat deed ik ook. Wij gaan goed onthouden dat jij op de belastingtelefoon hebt gewerkt, dat kan ons nog wel eens van pas komen! Jannie

Lid sinds

16 jaar 6 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Hallo Ulla, welkom. Het is niet te zien hoor, dat Nederlands niet je moedertaal is. En een boek schrijven, als je daar de discipline niet voor hebt en je wel lol hebt in het schrijven van losse verhalen, dan is dat prima. Wil je toch eens een boek schrijven, dan zou je misschien kunnen werken met een beloningssysteem. Je spreekt met jezelf bijvoorbeeld een (haalbaar) aantal te schrijven pagina's per week af en als je die haalt, mag je een klein cadeautje voor jezelf kopen.

Lid sinds

15 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Welkom Ulla, Ik merk inderdaad ook niets aan je posting qua (moeder-)taal. Als het Nederlands dat niet is, welke taal dan wel? Iets Scandinavisch dan misschien (komt meer door je naam)? Een roman staat in mijn beleving echt niet hoger in aanzien dan korte verhalen, hoor. Dus... join the club.

Lid sinds

14 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Dank jullie wel voor jullie vriendelijke welkom. Ulla is een afkorting van Ursula uitgesproken Oella. Veel vrienden en bekenden noemen mij zo sinds ik deze als roepnaam heb gekozen. En ik heb hem voor mijn gewone naam gezet. Tot min 21ste ben ik in Duitsland opgegroeid, toen ging ik naar Nederland en een 3/4 jaar later heb ik voor de Nederlandse Nationaliteit gekozen. Iets wat ik altijd al wilde, omdat ik mij daar thuis voelde. Met mijn gezin, wat ik toen al had. In Juni wordt ik alweer 50.... En wat dat boek betreft.......ik vond laatst al een inhoudsopgave van een boek wat ik altijd nog wilde schrijven. En deels ook al begonnen ben. Was ik vergeten, dat ben ik dus, doordat ik zoveel dingen doe. Dat kadootjes systeem werkt voor mij helaas ook niet. Doordat ik toch artikelen schrijf behorend bij eenzelfde onderwerp is het eigenlijk een kwestie van ordenen. En de belastingtelefoon.......er valt voor de gewone man al bijna niets meer af te trekken, heb ik laatst gemerkt. Wat dat betreft was het toen ingewikkelder de vragen van klanten te beantwoorden. Maar ook wel leuker. Lieve paasgroetjes van Ameland.

Lid sinds

14 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Welkom op dit leerzame forum, Ulla. Als je al lang op Ameland woont is het dubbel knap dat je zo goed Nederlands schrijft. Ik hoop dat je hier een beetje kunt aarden, maar dat zal met je Reiki achtergrond wel geen probleem zijn :) Veel plezier en neem een Nobeltje op je start op dit forum.