Lid sinds

14 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker

Even voorstellen... Klauw

Hallo allemaal, Na een tijdje rondgesnuffeld te hebben op deze site en nu ik hier al flink wat nuttige tips heb gelezen, hierbij een 'even voorstellen'. Het lijkt me leuk en inspirerend om deel te nemen aan deze site/forums. Het viel me op hoe iedereen serieus ingaat op vragen en vastlopers van elkaar, ik hoop hier veel te kunnen leren en wellicht daar een bescheiden steentje aan bij te mogen dragen. SOL vind ik een heel mooi initiatief! Mijn naam is Claudia, 25 jaar en net klaar met de bachelor Rechtsgeleerdheid te Leiden. Ik zag dat er al een Claudia op SOL is, vandaar de wat rauwe afkorting van deze naam: Klauw, zoals mijn vriend mij graag liefkozend noemt. Na in januari de bachelor te hebben afgerond heb ik nu een halfjaar 'over' tot de master Rechtsfilosofie in september '10 begint. Tot die tijd vul ik deze maanden met twee cursussen aan de Open Universiteit; Ethiek en Inleiding Filosofie, en volg ik een vak in Leiden bij de faculteit Wijsbegeerte; Filosofie van de Literatuur. Van kindsaf aan ben ik een fervent lezer en liefhebber van boeken. Schrijven doe ik eveneens graag, alhoewel de meeste stukken toch altijd op mijn pc blijven staan... Momenteel ben ik redacteur van het facultair maandblad van de faculteit Rechten in Leiden, mijn eerste echte ervaring met het schrijven voor een blad. Tot spreeks! Groetjes, Claudia

Lid sinds

14 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Welkom, Claudia. Je bent met inetressante dingen bezig. Leuk om te lezen. En je zal voor je eigen schrijven vast veel ervaring opdoen met je redactiewerk. Ben benieuwd naar je eigen werk. Je studierichting(-en) spreken mij iig aan. Tot ziens op Sol-fora.

Lid sinds

14 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Hoi Kate, Dank voor de hartelijke ontvangst. Ik ben van plan binnenkort een stukje eigen werk te plaatsen bij het proeflezen.. Groetjes!

Lid sinds

14 jaar 9 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Dag naamgenote, en welkom op SOL. Ik hoop dat je er veel leert en veel plezier beleeft. Mijn vader werd altijd heel erg boos als mensen vroeger Clau of klauw tegen mij zeiden, hij noemt me zelf heel vaak Claudi. Klinkt wel wat liever, toch? Intrigerende avatar heb je trouwens. O ja, iemand hier op SOL vond onze naam zo mooi dat hij hem gebruikt heeft voor een personage in zijn boek (die vervolgens verkracht wordt). Het is maar vast dat je het weet. :D

Lid sinds

14 jaar 7 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Oh ja Klauw, als in Clau..dia en niet in de zin van handen met hele lange nagels die mannenruggen krabben of zo... Dat stelt me alweer gerust! Welkom Klauw! Veel sol plezier toegewenst! xsg

Lid sinds

15 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Hoi Klauw, Welkom op dit forum, leuk nog een juriste onder de schrijfsters. Tussen stukken en pleidooien heb ik ook mijn voorliefde voor het schrijven ontdekt.

Lid sinds

14 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
@ Claudia Haha, ik ken dat ja. Er zijn nog steeds mensen in mijn omgeving die roepen dat "zo'n mooie naam toch niet afgekort moet worden....?!". Mijn moeder was echter dwars en noemde me altijd Clau... @sjoogur Geen zorgen, I won't scratch :-) @Zjaan Wederzijds! Volgens mij zijn juristen niet zo van het schrijven (wellicht te generaliserend, maar ik ken ze niet..)? En bedankt voor het welkom allemaal!

Lid sinds

14 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Oh, en Claudia: Claudi klinkt idd een stuk liever, zelf nog nooit gehoord.. (zegt hopelijk niets over mij.. :o )