Lid sinds

16 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker

Margriet

Ook ik zal me maar eens voorstellen, na een tijdje rondgekeken te hebben. Mijn naam is Margriet, ik ben 45 en wannabe schrijfster van kinderboeken. Genre avontuurlijk, beetje fantasy, humor en vooral voor kinderen die van lezen houden. Op het moment ben ik bezig met een bijdrage aan de wedstrijd van uitgeverij Nino voor een Historische Helden boekje.

Lid sinds

16 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ik ben ook benieuwd naar jouw historische held. Maar ik snap als je het geheim wilt houden. Ik elk geval succes met de wedstrijd en welkom hier.

Lid sinds

16 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Bedankt voor het welkom! De held die ik heb uitgekozen is Jan Wier, 1512-1584. Hij was de eerste arts die uit medisch oogpunt tegen marteling bij verhoor pleitte en vond dat je bij beschuldiging van hekserij altijd een arts erbij moest halen. Hij heeft een aantal boeken geschreven en wordt nog steeds genoemd als de grondlegger van de moderne psychiatrie en één van de invloedrijkste denkers. Toch is hij volledig onbekend. Het is erg leuk om te doen, maar wel een hele studie.

Lid sinds

15 jaar 9 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Wat leuk Margriet! Ik had nog nooit van hem gehoord :eek: Weet jij toevallig of je de 'kaders' ook zelf moet schrijven? Succes met schrijven verder! Groetjes Eliesje

Lid sinds

15 jaar 9 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Hai Margriet, Jee! Historische verhalen vind ik knap als je dat kunt. Veel succes en plezier met schrijven. Hartelijk welkom!

Lid sinds

16 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Eliesje, ik weet niet zeker of dat moet maar ik heb het wel gedaan. Volgens mij moet dat dan later wel nog geredigeerd worden ( en natuurlijk gecheckt, want het moet historisch wel volledig kloppen).

Lid sinds

15 jaar 9 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Pfft, dat moet ik dan dus nog gaan doen.... Volgens mij checken ze bij de inzendingen ook al of je verhaal historisch volledig klopt. Er komt inderdaad een hoop geschiedenis bij kijken